модуль 1_практика


ШАНОВНІ СТУДЕНТИ!

На даній сторінці розміщені матеріали до практичних занять МОДУЛЯ 1 з предмету "Медсестринство в педіатрії", згідно навчального плану.
Алгоритми до практичних занять розміщені на сторінці "Модуль 1_методики".
Перелік тем самостійних робіт, тести до МОДУЛЯ 1 розміщені на сторінці "Модуль 1_тести, самостійні".
Всю інформацію щодо проведення практичних занять, оформлення щоденників, здачі практичних навичок тощо уточнюйте у своїх викладачів.

ПЛАН ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ НА ___ СЕМЕСТР

№п/п
Дата
години
Теми практичних занять
Місце проведення
1.
6 год
Вступ. Основні завдання та організація педіатричної служби в Україні. Анатомо-фізіологічні особливості органів і систем»
2.
6 год
Анатомо-фізіологічні особливості доношеної новонародженої дитини та догляд за нею
3.
6 год
Анатомо-фізіологічні особливості недоношеної новонародженої дитини та догляд за нею.
4.
6 год
Вигодовування грудної дитини. Природне, змішане та штучне вигодовування. Харчування дітей, старших однорічного віку.
5.
6 год
Хвороби новонароджених, пов’язані з проблемами інфікування» ( Захворювання шкіри, пупкової ранки, сепсис новонароджених).
6.
6 год
Хвороби новонароджених , пов’язані з пологовим  проблемами. Гемолітична хвороба новонароджених» (Пологові травми. Асфіксія. Гемолітична хвороба новонароджених. Вроджені вади розвитку дитини. Спадкові захворювання.)


ІНСТРУКЦІЯ  до практичного заняття № 1
Тема: «ВСТУП. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ПЕДІАТРИЧНОЇ СЛУЖБИ В УКРАЇНІ. АНАТОМО-ФІЗІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІВ І СИСТЕМ.»
Знати:
1. АФО органів та систем у дітей.
2. Показники психічного та фізичного розвитку дітей різного віку
3. Методику обстеження дитини і семіотику основних захворювань
4. Обов’язки медичної сестри дитячого дошкільного закладу
5. Принципи виховання, організації режиму для дітей різних вікових груп, загартовування, масажу та гімнастики.
Вміти:
1. Проводити щоденний прийом дітей та прийом нових дітей в дитячий колектив
2. Проводити антропометрію
3.Обстежувати шкіру, слизові оболонки, підшкірну основу та м’язову систему.
4.Підраховувати ЧД. ЧСС, вимірювати АТ, температуру тіла
5.Збирати матеріал для лабораторних обстежень та оцінювати результат
6. Оцінювати фізичний, нервово-психічний розвиток дітей.
7. Складати режим дня.
8. Організовувати ігри, прогулянки, заняття гімнастикою, проводити загартовування
Порядок виконання практичної роботи
№п\п
Завдання
Час виконання
Вказівки до виконання
1.
Закріпити теоретичні знання згідно теми.
30хв
Тести, задачі, фронтальне опитування
2.
Ознайомитись з роботою дитячого дошкільного закладу, обов’язками  медсестри, документацією.
30хв
Обов’язки, документація додається
3.
Оволодіти навичками:
1) зважування дітей різного віку;
2) виміру зросту, окружності голови, грудної клітки;
3) оцінки фізичного та нервово-психічного розвитку;
4) прийому дітей в дитячий колектив;
5) складання режимів дня;
6) проведення ігор, прогулянок, гімнастики, проводити загартовування.
7) обстеження шкіри, слизових оболонок, кістково-м’язової системи;
8) огляду, пальпації, аускультації грудної клітки.

20хв
20хв

20хв

20хв

15хв
15хв

15хв


15хв

Алгоритм дії.
Алгоритм дії.

Розв’язування задач.

Правила прийому, документація додається.
Зразки додаються.
Робота в групах з дітьми.
4.
Закріпити навички:
1) підрахунку ЧД, ЧСС, вимірювання АТ , температури тіла;
2) збору сечі, калу;
3) оцінювання аналізів крові, сечі, калу .

20хв

10хв
20хв
10хв

Алгоритм дії

Алгоритм дії
Результати аналізів
5.
Заключний етап
10хв
Тестовий контроль

ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ   
1.      Назвати та охарактеризувати періоди дитячого віку.
2.      Вказати ланки надання педіатричної допомоги в Україні, назвати заклади, що надають медичну допомогу дітям.
3.      Назвати чинні накази в роботі педіатричної медичної сестри.
4.      Визначити основні розділи роботи патронажної м/с, охарактеризувати.
5.      Назвати обов'язки, документацію амбулаторної м/с.
6.      Вказати терміни,завдання патронажу новонародженої дитини, терміни обов'язкового амбулаторного огляду дітей до 3 років.
7.      Назвати, що включає медсестринський огляд дітей до року та розділи медсестринського консультування.
8.      Перерахувати ознаки, загрозливі для життя дитини.
9.      Фізичний розвиток (визначення, оцінка фізичного розвитку дітей різного віку).
10.  АФО нервової системи у дітей. Психомоторний розвиток дітей до року.
11.  АФО кісткової системи.
12.  АФО шкіри та ПЖК.
13.  Періоди дитячого віку.
14.  Обов'язки м/с дошкільного дитячого закладу. Правила прийому дітей до ДДЗ, правила проведення  щорічних медичних оглядів дітей.

15.  Принципи організації режиму для дітей різних вікових груп, загартовування, масажу, гімнастики.
ЗАДАЧІ
1. На прийомі дитина 2 місяців. Скарги матері на поганий апетит. Дитина багато спить. Вага дитини 4000, довжина 54 см. Маса при народженні 3500, довжина 50 см.
1) Оцінити фізичний розвиток дитини.
2) Провести антропометрію.
4) Дотримання правил професійної безпеки, охорони праці під час роботи з  електронагрівальними приладами.
2. Дівчинка 7міс, маса 8500, зріст 68,5см. Маса при народженні 3500г, зріст 50см. Самостійно сидить, намагається повзати, показує «пока-пока», говорить склади «ба-ма», шукає заховану іграшку.
      1)Використовуючи наказ № 149 (від 20.03.2008)«Клінічний протокол медичного догляду за здоровою дитиною віком до 3 років» дайте оцінку фізичному (за графіками та центильними таблицями) та нервово-психічному розвитку дитини.
      2) Надайте консультацію батькам щодо режиму, загартовуванню, вправ для розвитку дитини.
ЗАВДАННЯ
1.      Визначити вік дитини, доповнити дії:
1. Лепече (ба-ба-ба)
2. Добре повзає
3. На запитання «Де?» шукає і знаходить предмети
4. Самостійно тягне до рота пляшечку з молоком
5. Бавиться іграшкою (стукає, перекидає)
6. __________________________________
7. __________________________________
2.      Визначити вік дитини, доповнити дії:
1. Сидить самостійно
2.Хапає іграшки
3. Вимовляє окремі склади
4. Перевертається зі спини на живіт
5. Формуються умовні рефлекси
6. Добре їсть з ложечки
7. ________________________________
8. ________________________________
3.      Визначити вік дитини, доповнити дії:
1. Гіпертонія м'язів згиначів
2. Атетозоподібні рухи
3. В наявності безумовні рефлекси
4. Тривалий сон
5. Голосний крик
6. Реагує на звук морганням, здригуванням
7. Фіксує погляд на яскравих предметах
8. ________________________________

ТЕСТИ
1.Медична сестра закінчує промивання шлунка дитині 2 місяців. Який прийом можна  використати  для   попередження  аспірації  шлункового  вмісту  під час виймання зонда? 
A         Швидко вийняти зонд 
B         Повернути голову на бік 
C         Закинути голову назад 
D         Перетиснути зонд  
E          Повільно виймати зонд
2. Мале тім’ячко у новонароджених дітей розташовано між кістками:
A         Лобними та тім’яними 
B         Потиличними та тім’яними 
C         Лобними 
D         Скроневими та тім’яними 
E          Лобними та скроневими        
3. У плода мале коло кровообігу: 
A         Функціонує з 28 тижня вагітності  
B         Функціонує 
C         Функціонує з 32 тижня вагітності 
D         Функціонує з 35 тижня вагітності 
E          Не функціонує 
4. Бокові тім’ячка, які розташовані між потиличною, тім’яною та скроневою кістками закриваються  у  доношеної здорової дитини:  
A         2-3 місяця життя  
B         До народження                     
C         8-10 місяців життя 
D         4-5 місяців життя 
E          5-8 місяців життя 
5. Мати дитини 2 років питає у медичної сестри:  “Скільки молочних зубів повинно бути у її          дитини?” 
A         8
B         12 
C         30 
D         20 
E          32 
6.Ранній неонатальний період  становить: 
A         Перші 10 днів життя дитини 
B         Перші 3 дні життя дитини 
C         Перші 5 днів життя дитини 
D         Перші 7 днів життя дитини
E         Перші 14 днів життя дитини 
7.Дитині 10 днів. Здорова. Мати скаржиться на періодичне зригування після годування груддю. Яка анатомо-фізіологічна особливість сприяє цьому стану? 
A         Знижена секреторна активність шлунка 
B         Підвищена секреторна активність шлунка 
C         Слабкість кардіального сфінктера шлунка 
D         Недостатній розвиток пілоричного сфінктера шлунка 
E          Підвищена перистальтика шлунка  
8.При антропометричному дослідженні новонародженого хлопчика встановлено такі         показники: маса тіла 3600 г, зріст 54 см, обвід голови 42 см, обвід грудної клітини 34 см.     Температура тіла 36,8oС. Який показник не відповідає нормі? 
A         Температура тіла 
B         Зріст 
C         Маса тіла 
D         Обвід грудної клітини 
E          Обвід голови
9.Вкажіть, яку місткість становить шлунок в новонародженого?  
A         250 – 300 мл 
B         85 – 100 мл 
C         200 – 250 мл 
D         30 – 35 мл 
E         100 – 150 мл 
10.На прием в поликлинику пришла мама с ребенком 7 мес., на профилактический осмотр.  Какое медсестринское обследование необходимо провести  для оценки физического состояния ребенка? 
A         определить рост, массу, окружность головы и грудной клетки 
B         общий анализ крови и мочи 
C         определить массу, окружность головы 
D         определить массу и рост 
E          электрокардиограмма, рентгенография органов грудной клетки 
11.У новонародженої дитини діагностовано гіпотиреоз: потворне набрякле обличчя з товстими губами, збільшеним язиком, вузькі очні щілини, широке перенісся, велика голова, коротка товста шия; шкіра дуже суха, холодна на дотик. Що спричинює розвиток  даного захворювання? 
A         Підвищена функція кори наднирників 
B         Підвищена продукція тиреоїдних гормонів 
C         Знижена продукція тиреоїдних гормонів щитоподібної залози
D         Дефіцит інсуліну 
E          Знижена функція кори наднирників 
12.Ви - медсестра дитячої поліклініки проводите антропометрію дитині 5 місяців. На скільки сантиметрів збільшиться зріст за 5-й місяць життя?
A         4 см 
B         3 см 
C         2,5 см 
D         1,5 см  
E          0,5 см 
13.Який зріст має дитина в 1 рік? 
A         85см 
B         50см 
C         90см 
D         75 см 
E          100 см 
14.Визначіть масу тіла дитини віком 3 місяці, якщо вона народилася з масою тіла 3100 г.
A         8500 г 
B         7900 г 
C         6500 г 
D         9100 г  
E          5300 г 
15.Яка частота дихання у новонародженої дитини? 
A         20 – 25 за 1 хв. 
B         30 – 35 за 1 хв. 
C         40 – 60 за 1 хв. 
D         35 – 45 за 1 хв. 
E          16 – 18 за 1 хв. 
16.Медична сестра оцінює фізичний розвиток дитини 2-х місяців. Які показники прибавки  маси і зросту за другий місяць здорової дитини? 
A         800 г ,2см 
B         700г, 3см 
C         700г, 2см 
D         800 г, 3см 
E          750г;2,5см 
17. Дитина 6 місяців, яка народилася від ІІ вагітності, фізіологічних пологів, з масою тіла     2800 г., з ростом 46 см., знаходиться на природному вигодовуванні; має 2 нижні медіальні різці, готується до вакцинації, знаходиться на прийомі в дитячій поліклініці. Вкажіть найінформативніше обстеження для оцінки фізичного розвитку дитини. 
A         Підрахувати частоту пульсу 
B         Виміряти зріст дитини 
C         Виміряти артеріальний тиск 
D         Підрахувати кількість дихальних рухів 
E          Виміряти температуру тіла. 
18. В поліклініці на прийомі матір з дитиною 5 міс. скаржиться на слинотечу у дитини і цікавиться, в якому віці повинні прорізатись перші зуби? 
A         10 – 11 міс
B         2 – 4 міс
C         4 – 5 міс
D         6 – 8 міс.  
E         11 – 12 міс. 
19.Медсестра під час патронажу до новонародженого рекомендує щоденні гігієнічні ванни та дотримування правил гігієни при догляді. Недостатність якої із функцій шкіри це обумовлює?
A         Потовидільної 
B         Терморегуляторної 
C         Дихальної 
D         Захисної 
E          Утворення вітамінів 
20.При огляді ротової порожнини дитини медсестра відмітила наявність 8 різців та 4 малих корінних зубів. Для якого віку дитини це характерно? 
A         8 місяців 
B         20 місяців 
C         22 місяців 
D         12 місяців 
E          16 місяців 
21. При огляді 2 місячної дитини в кабінеті здорової дитини поліклініки медсестра відмітила           наявність фізіологічного вигину хребта. Який фізіологічний вигин повинен бути в цьому віці? 
A         Шийний лордоз 
B         Поперековий лордоз 
C         Грудний кіфоз 
D         Грудний лордоз 
E          Шийний кіфоз 
22.Вік дитини 1 рік. Медсестра виміряла зріст дитини. На скільки сантиметрів виросла дитина за перший рік? 
A         15 см 
B         10 см 
C         25 см 
D         20 см 
E          30 см 
23. Патронажна медична сестра проводить обстеження 12-місячної дитини. Що з перерахованого відповідає даному віку? 
A         Розвиток тім’яних горбів 
B         Сплющення потилиці 
C         Закриття великого тім’ячка  
D         “Браслети” на передпліччях 
E          Розгорнутість країв грудної клітки 
24. Під час огляду новонародженої дитини палатна медична сестра визначила, що в акті      дихання бере участь діафрагма. Чим можна пояснити діафрагмове дихання у             новонародженого: 
A         Дозріванням дихальних альвеол 
B         Недостатня м'язова активність 
C         Функціональною незрілістю дихального центру  
D         Зменшенням просвіту дихальних шляхів 
E          Горизонтальним розташуванням ребер 
25.Немовля народилося від п’ятої вагітності (попередні переривалися у першому триместрі), що перебігала з токсикозом, анемією. Мати працює на хімічному комбінаті, що виробляє хімічні речовини. У дитини визначається вроджена вада серця. Яка імовірна причина            вродженої вади? 
A         Анемія вагітних 
B         Пізній токсикоз вагітності  
C         Вплив професійної шкідливості 
D         Ранній токсикоз 
E          Хромосомні аномалії 
26. Дівчинка добре бере іграшку, повертається зі спини на бік, чітко реагує на звук, впізнає маму, голосно сміється у відповідь на емоційне звернення. Для якого віку характерні такі      ознаки? 
A         5 місяців 
B         4 місяці 
C         6 місяців 
D         2 місяці 
E          7 місяців 
27. До патронажної медсестри звернулася мати 5-ти місячної дитини з питанням – який тип дихання притаманний  даному віку? 
A         Черевний  
B         Діафрагмальний  
C         Змішаний 
D         Грудний  
E          Аритмічний  
28.В якому віці дитина починає голосно сміятися, перевертатися зі спини на живіт, тримати в руках іграшки і цікавитися ними?
A         8 місяців
B         2 місяці
C         6 місяців
D         4 місяці
E          1 місяць
29. Медична сестра при огляді півторамісячної дитини виявила відкрите мале тім'ячко. Дитина від нормально протікаючої доношеної вагітності. Народилася здоровою, на грудному вигодовуванні. Вкажіть термін закриття малого тім'ячка у немовлят:
A       До 1-го місяця
B       До 2-х місяців
C       До 1-го року
D       До 6-ти місяців
E       До 3-х місяців
Патронажній медсестрі необхідно навчити матір дитини 1-го року життя визначати зріст дитини . За якою формулою визначається зріст дитини після 1-го року життя?
А.      80 + (2 х п)
В.      75 + (5 х п)
С.      100 + п-5
Д.      90+ п-1
Е.      76+ (2хп)
АЛГОРИТМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ДО ДАНОГО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ РОЗМІЩЕНІ НА СТОРІНЦІ «МОДУЛЬ 1_МЕТОДИКИ»



ІНСТРУКЦІЯ до практичного заняття № 2
Тема: «АНАТОМО-ФІЗІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ДОНОШЕНОЇ НОВОНАРОДЖЕНОЇ ДИТИНИ ТА ДОГЛЯД ЗА НЕЮ»
Знати:
1. Ознаки доношеної новонародженої дитини.
2. Правила догляду за нею 
3. Правила виписування новонародженої дитини з пологового будинку
4. Строки і задачі первинного патронажу доношених новонароджених.
Вміти:
1. Оцінити стан новонародженої дитини. 
2. Доглядати за пупковим залишком, ранкою, шкірою, слизовими оболонками    
3. Проводити антропометрію
4. Сповивати новонароджену дитину
5. Вводити вакцину БЦЖ 
Порядок виконання практичної роботи.
№п\п
Завдання
Час виконання
Вказівки до виконання
1.
Закріпити теоретичні знання згідно теми.
20хв
Тести, задачі, фронтальне опитування
2.
Оволодіти навичками по догляду за недоношеними новонародженими:
1) догляд за пупковим залишком і пупковою ранкою;
4) реєстрація новонародженої дитини;
5) одягання та сповивання немовляти;
6) підмивання немовляти;
7) підготовка і проведення гігієнічної ванни;
8) розрахунок харчування та вигодовування;
10) техніка  вакцинації БЦЖ та проти гепатиту В.


20хв

10хв
20хв
20хв
10хв
20хв
20хв
20хв
20хв
40хв



Алгоритм дії
3.
Закріпити навички:
9) вимірювання температури тіла;
2) закапування крапель в очі;
3) антропометрія
20хв


Заключний етап
30хв


ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ
1.      Дати визначення поняття доношеної новонародженої дитини.
2.      Назвати наказ МОЗ, що регламентує догляд за доношеною новонародженою дитиною.
3.      Абсолютні та відносні ознаки доношеної н/н дитини.
4.      Оцінка стану доношеної н/н дитини за шкалою Апгар.
5.      Визначення поняття зрілості дитини.
6.      Назвати та охарактеризувати фізіологічні стани н/н.
7.      Первинний туалет н/н.
8.      10 кроків теплового ланцюга.
9.      Догляд за пуповинним залишком, особливості сповивання на сучасному етапі.
10.  Профілактика геморагічної хвороби.
11.  Скринінг новонароджених
12.  Обов'язкова вакцинація н/н дитини в пологовому будинку.

ЗАДАЧІ
1.Дитина народилась на 38тижні ВУР. При народженні: крик слабкий, серцебиття 100уд/хв., акроціаноз кінцівок, кінцівки зігнуті, хаотичні рухи, при відсмоктуванні слизу з ВДШ – смокче катетер. Через 5хв: крик голосний, серцебиття 140уд/хв., шкіра рожева, кінцівки зігнуті, при прикладанні до грудей матері визначається пошуковий та смоктальний рефлекси.
1) Оцініть стан дитини.
2) Складіть план догляду.
2.У доношеної дівчинки, яка народилась з масою тіла 3200г і довжиною тіла 51см, на 4-ту добу життя відзначається нагрубання молочних залоз, кров'янисті виділення з піхви.
1) Оцініть стан новонародженої дитини
2)Складіть план догляду
3. Дитина з 38-тижневим терміном гестації народилася з масою тіла 2700г. На 3-тю добу після народження вага 2560г, з'явилась жовтяниця, білірубін – 110мкмоль/л, непрямий – 107мкмоль/л, прямий – 3мкмоль/л. Загальний стан дитини не порушений, рефлекси не змінені, їсть активно.
1) Оцініть стан дитини

2) Скласти план догляду
ЗАВДАННЯ
Встановіть правильну послідовність при введенні вакцини БЦЖ:
ð       Дані про проведення щеплення запишіть в «Історію розвитку дитини» (ф.№112/0)
ð       Вакцину БЦЖ розведіть у 1мл ізотонічного розчину натрію хлориду, наберіть у туберкуліновий шприц 0,1мл вакцини БЦЖ.
ð       Змініть голку на голку для внутрішньошкірного введення
ð       Дістаньте ампулу з сухою вакциною  та ампулу з розчинником, перевірте серію, термін придатності, цілісність, вміст, температурний індикатор.
ð       Витисніть зі шприца надлишок вакцини на ватну кульку до 0,05мл.
ð       Вимийте руки, просушіть індивідуальним рушником, надягніть стерильні гумові рукавички
ð       Просушіть місце ін’єкції стерильною ватною кулькою, введіть голку внутрішньошкірно зрізом угору, введіть вакцину
ð       Шкіру зовнішньої поверхні лівого плеча на межі між верхньою і середньою третиною обробіть двічі 70% р-м етилового спирту
ТЕСТИ
1.Частота випорожнень у здорової дитини, яка знаходиться на грудному вигодовуванні може становити:  
A         12-15 разів на добу 
B         10-12 разів на добу 
C         5-7 разів  на добу 
D         15-17 разів на добу 
E          17-20разів на добу
2.Дитині віком до 6 місяців необхідно проводити гігієнічну ванну: 
A         Через день  
B         Щодня 
C         Раз у 4 дні 
D         Раз у 5 днів 
E          Раз у 7 днів 
3. Здоровій доношеній новонародженій дитині потрібно провести  імунопрофілактику туберкульозу. Яку дозу препарату необхідно ввести дитині? 
A         0,5 мл туберкуліну 
B         0,1 мг вакцини БЦЖ 
C         0,1 мл туберкуліну 
D         0,05 мг вакцини БЦЖ           
E          0,1 мг туберкуліну 
 4.Дитяча медична сестра, навчає матір новонародженої дитини щодо догляду за пуповинним залишком (пупковою ранкою) Виберіть найбільш доцільну рекомендацію: 
A         Обробляти пуповинний залишок (пупкову ранку) 96° розчином спирту етилового 
B         Накривати пуповинний залишок (пупкову ранку) підгузниками 
C         Обробляти пуповинний залишок (пупкову панку) 1% р- м   діамантового зеленого 
D         Накладати стерильну пов’язку 
E          Підтримувати пуповинний залишок (пупкову ранку)  завжди сухим та чистим 
5.Де знаходиться кільце пупкового канатика у доношеної новонародженої дитини? 
A         Посередині між лоном та мечоподібним відростком
B         У нижній третині живота 
C         У верхній третині живота 
D         Біля лона 
E          Біля мечоподібного відростка 
6. Народилася здорова доношена дитина. Оцінка за шкалою Апгар 9 балів. Вкажіть тривалість контакту “шкіра до шкіри” у пологовій залі. 
A         1 година 
B         40 хвилин 
C         Не менше 2 годин  
D         3 години 
E          Постійно 
7. Дитині 5 днів. Виписана з пологового будинку з діагнозом “здорова”. В який термін   медичній сестрі необхідно провести первинний  патронаж?
A         У 2 тижні 
B         Через день після огляду дитини лікарем 
C         У 3 тижні 
D         В 1 місяць 
E          Протягом 1 тижня
8. Під час першого патронажу мати поскаржилась на збільшення і нагрубання грудних залоз у дитини, появу з них білуватого секрету. Збільшення симетричне, шкіра над грудними залозами не змінена. Загальний стан дитини не змінений. Яке втручання повинна здійснити медична сестра?
A         Зробити масаж грудних залоз 
B         Вичавити секрет 
C         Накласти стерильну суху пов’язку
D         Накласти напівспиртовий компрес 
E          Накласти олійний компрес 
9. Під час патронажу до дитини 2-х місяців медична сестра оглянула місце ведення БЦЖ-вакцини. Яка реакція на місці введення БЦЖ-вакцини вважається нормальною у          дитини цього віку? 
A         Рожевий рубчик 4-6 мм 
B         Інфільтрат 10-15 мм 
C         Виразка 10 мм  
D         Інфільтрат 5-10 мм з кірочкою у центрі
E          Деепітелізований рубчик 
10.Медична сестра слідкує, щоб температура навколишнього середовища в палаті спільного перебування матері та дитини становила: 
A         25 – 28оС  
B         20 – 22оС  
C         18 – 20оС
D         22 – 25оС 
E         19 – 22оС  
11. Коли повинно бути перше прикладання новонародженої здорової дитини до грудей в      пологовому будинку? 
A         Через 3 год. 
B         Через 2,5 год. 
C         Через 40 хв.
D         В перші 30 хв після народження.
E          Через 3,5 год. 
12.  Вакцинацію проти гепатиту В починають у віці: 
A         В 1-ий день життя
B         3 місяці 
C         4 місяці 
D         На 3-4 добу 
E          1 рік 
13. На 3-й день после рождения у новорожденного ребенка отмечается транзиторная лихорадка, повышение температуры тела до 38,0oС, которая сохраняется в течении нескольких часов.  Что предусматривает план медсестринских вмешательств при данном состоянии? 
A         согревать ребенка 
B         назначить общий анализ крови и мочи 
C         срочно госпитализировать в инфекционное отделение 
D         частое прикладывание к груди. Проведение физических методов охлаждения
E          подать экстренное извещение в СЭС 
14. Які обов’язкові  обстеження проводять новонародженій дитині в пологовому будинку: 
A         Загальний аналіз крові 
B         На фенілкетонурію 
C         На непрямий білірубін 
D         Загальний аналіз сечі 
E          Бактеріологічне дослідження калу 
15. Яка причина появи у немовлят на кінчику, крилах носа та на щоках жовто-білих цяток: 
A         Молочний струп 
B         Нагромадження секрету у протоках потових залоз 
C         Гнейс 
D         Прояви алергічного діатезу 
E         Накопичення секрету в протоках сальних залоз
16. Після огляду здорової новонародженої дитини першого дня життя лікар призначив         проведення щеплення проти гепатиту В. Мама дитини поцікавилась, які ще щеплення проводять новонародженим у пологовому будинку? 
A         Проти дифтерії на 2-й день 
B         Проти кору, краснухи на 3-й день 
C         Проти поліоміеліту на 3-й день 
D         БЦЖ на 3-5-й день 
E          Проти епідемічного паротиту в 1-й день 
17. Ви - медсестра палати новонароджених. Дитина Л. народилася доношеною з масою 3450 г, зростом – 52 см, знаходиться на грудному вигодовуванні. На третій день життя маса тіла знизилась до 3300 г. Ви мамі пояснили, що це фізіологічна втрата маси тіла.          Мама поцікавилась, коли відновиться маса тіла?
A         На 5-й день 
B         Кінець 1-го - початок 2-го тижня життя
C         На 15-й день 
D         До кінця першого місяця життя 
E          До кінця третього тижня життя 
18. На третю добу у новонародженої дитини шкіра пожовтіла, але стан не погіршився. Це    пояснюється :  
A         Фізіологічною жовтяницею
B         Сечокислим інфарктом 
C         Токсичною еритемою
D         Гемолітичною хворобою 
E          Статевим кризом 
19. Яка частота дихання у новонародженої дитини? 
A         35 – 45 за 1 хв. 
B         30 – 35 за 1 хв. 
C         20 – 25 за 1 хв. 
D         40 – 60 за 1 хв. 
E          16 – 18 за 1 хв. 
20. Дитина народилася від І вагітності, фізіологічних пологів з масою тіла 2800 г., з ростом 48см. За шкалою Апгар – 8 б. При огляді: здорова, t° – 36,5оС. Планується специфічна профілактика інфекційних хвороб згідно з календарем щеплень. Визначте обов’язкові щеплення, які необхідно провести даній дитині в пологовому стаціонарі. 
A         Проти кашлюку, дифтерії 
B         Проти гепатиту В, туберкульозу 
C         Проти поліомієліту, гемофільної інфекції 
D         Проти кору, краснухи 
E          Проти правцю, паротитної інфекції. 
21. Родичі новонародженої дитини запитують у медсестри, яку масу тіла має дитина.Надайте відповідь, коли дитину будуть зважувати: 
A         Через півгодини після народження 
B         Через 2 години після народження 
C         Через 1 годину після народження 
D         Через 3 години після народження 
E          Через 4 години після народження 
22. В пологовому будинку після огляду лікарем новонародженої дитини віком 3 дні заплановано щеплення проти туберкульозу. Яким способом медсестра введе вакцину БЦЖ? 
A         Через рот 
B         Внутрішньом’язово 
C         Внутрішньовенно 
D         Підшкірно 
E          Внутрішньошкірно 
23. В пологовому будинку медичній сестрі необхідно провести обстеження новонародженої            дитини на фенілкетонурію. Вкажіть місце забору матеріалу для даного обстеження: 
A         З пупкової вени 
B         Медіальна поверхня п’ятки 
C         Латеральна  поверхня  п’ятки  між  IV і V пальцем 
D         З вени 
E          З пальця 
24. Народилася здорова доношена дівчинка. Під час проведення першого туалету новонародженого потрібно провести профілактику офтальмії. Чим проводять профілактику офтальмії? 
A         0,5%  еритроміциновою  маззю 
B         30%  розчином сульфацилу натрію 
C         0,02%  розчином фурациліну 
D         Фізіологічним розчином 
E          Краплі  Софрадекс 
25. Лікар просить медичну сетру подати лікарський засіб для профілактики офтальмобленореї новонародженої дитини. Який засіб вона повинна подати?
А.     Тетрациклінова мазь.
В.     Стрептоцидна мазь.
С.    Розчин фурациліну.
D.    Синтоміцинова емульсія
Е.     Очні краплі з левоміцетином
26. Під час медичного огляду новонародженої дівчинки 6-ти днів життя медсестра виявила нагрубання грудних залоз. При якому стані зустрічається така проблема?
A        Статевий криз
B        Мастит
C        Фізіологічна лихоманка
D       Фізіологічна еритема
E        Фізіологічна жовтяниця
27. Хлопчику 3 дні. При сповиванні дитини медсестра помітила на пелюшці червонуватий осад, який лишився після сечовипускання. Об’єктивно: шкіра рожева, активні рухи кінцівками, виражений м’язовий тонус, фізіологічні рефлекси, активно ссе з грудей молоко. Кількість сечовипускань – 10 разів на добу, сеча темно-цегляного кольору, каламутна. Ці симптоми характерні для:
 А. Гострого циститу
В. Хронічного пієлонефриту
С.Гострого пієлонефриту
D. Сечокислого інфаркту.
Е.Гострого гломерулонефриту.
АЛГОРИТМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ДО ДАНОГО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ РОЗМІЩЕНІ НА СТОРІНЦІ «МОДУЛЬ 1_МЕТОДИКИ»


ІНСТРУКЦІЯ до практичного заняття №3
Тема: «АНАТОМО-ФІЗІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ НЕДОНОШЕНОЇ (ПЕРЕДЧАСНО НАРОДЖЕНОЇ) НОВОНАРОДЖЕНОЇ ДИТИНИ ТА ДОГЛЯД ЗА НЕЮ»
Знати:
1. Ознаки передчасно народженої новонародженої дитини.
2. Причини, класифікація.
3. Правила організації середовища і догляду за передчасно народженою новонародженою дитиною.
4. Строки і задачі первинного патронажу передчасно народженої новонародженої дитини.
Вміти:
1. Проводити перший туалет передчасно народженої новонародженої дитини.
2. Проводити щоденний ранковий туалет передчасно народженої новонародженої дитини.
3. Доглядати за залишком пуповини, пупковою ранкою (за потребою).
4. Розраховувати разову та добову потребу молока.
5. Користуватись кувезом та обробляти його.
6. Застосовувати різні методи для зігрівання.
7. Подавати зволожений кисень.
8. Годувати передчасно народжену новонароджену дитину за допомогою зонда, з чашки
9. Доглядати за передчасно народженою новонародженою дитиною.

10. Проводити вакцинацію БЦЖ.
Порядок виконання практичної роботи.
№п\п
Завдання
Час вик.
Вказівки до виконання
1.
Закріпити теоретичні знання згідно теми.
40хв
Тести, задачі, фронтальне опитування
2.
Оволодіти навичками по догляду за передчасно народженою новонародженою дитиною:
1) робота з кувезом та його обробка;
2) годування дітей за допомогою зонда, з чашки;
3) розрахунок кількості їжі передчасно народженій новонародженій дитині.


 30хв

30хв

30хв


Алгоритм дії
Формули розрахунку
Задачі
3
Закріпити навички по догляду за передчасно народженою новонародженою дитиною:
) застосування грілки;
2) подавання зволоженого кисню;
3) догляд за шкірою і слизовими оболонками;
4) одягання та сповивання;
5) техніка вакцинації БЦЖ.
6) догляд за пуповинним залишком  та пупковою ранкою.
7) щоденний ранковий туалет новонародженого;

  20хв
20хв

20хв

20хв
20хв

Алгоритм дії
-\\-

-\\-

-\\-
-\\-
4.
Проведення патронажів та сан-просвітня робота
20хв

5.
Заключний етап
20хв

ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ
1.      Дати визначення поняття передчасно народженої новонародженої дитини, та новонародженої дитини з малою масою тіла при народженні.
2.      Назвати наказ МОЗ, що регламентує догляд за передчасно народженою новонародженою дитиною.
3.      Абсолютні та відносні ознаки передчасно народженої новонародженої дитини.
4.      Оцінка стану передчасно народженої  н/н дитини при народженні.
5.      АФО органів і систем передчасно народженої дитини, критичні стани, що обумовлені АФО.
6.      Особливості перебігу фізіологічних станів передчасно народженої  н/н дитини.
7.      Первинний туалет н/н дитини, що народилась передчасно.
8.      Догляд за передчасно народженою новонародженою дитиною (зігрівання, забезпечення оптимального дихання, вигодовування, догляд за шкірою тощо)
9.      Профілактика геморагічної хвороби, анемії, рахіту у недоношених дітей.
10.  Скринінг передчасно народжених новонароджених
11.  Обов'язкова вакцинація передчасно народженої новонародженої дитини в пологовому будинку.
12.  Критерії виписки передчасно народженої новонародженої дитини з пологового будинку.
13.  Виходжування передчасно народженої дитини після виписки з пологового будинку.

ЗАДАЧІ
1. Дитина народилась на 34-му тижні внутрішньоутробного розвитку, маса тіла 2050г, довжина 43 см. Дитина млява, кричить слабо. М’язовий тонус знижений, шкіра тонка, яскраво-червоного кольору, підшкірний шар стоншений.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план сестринського догляду.
3) Продемонструвати методику годування дитини через зондПроведення скринінгу новонароджених.
2. Народилася двійня з терміном гестації 38,5тижнів. Перша дитина – вага 1800г, зріст – 43см, друга – 2200г, зріст – 46см. Оцінка за шкалою Апгар: обоє немовлят на 1хв – по 7б, на 5хв – по 8 і 9 балів відповідно.
1) Оцініть стан новонароджених дітей
2) Складіть план догляду
3) Обгрунтуйте план проведення скринінгу новонароджених.
4) Складіть план вакцинації новонароджених.

ЗАВДАННЯ
1. Продовжіть та заповніть таблицю (+/-) таблицю порівняльної характеристики доношеної та передчасно народженої дитини (визначення, ознаки, фізіологічні стани, первинний туалет н/н, умови виходжування, вигодовування, профілактичні обстеження, вакцинація, профілактика соматичних захворювань).

Ознака
Доношена н/н дитина
Передчасно народжена н/н дитина
1. Хрящі вух недорозвинені, м'які, асиметричні


2. Голосний крик


3. Вуха прижаті до кісток черепа


4. Нігті доходять до кінчиків пальців


5.Маса більше 2500г


6. Зріст більше 45см


7.


8.


9.


10.


11.


12.


……



ТЕСТИ
1. Чергова медсестра визначила температуру у палаті недоношених новонароджених і вона дорівнює 21 0С. Який показник температури є оптимальним?
А. 30 0С
В. 25 0С
С.21 0С
Д.20 0С
Е.18 0С
2. Якої маси тіла повинна досягти недоношена дитина, щоб їй було зроблено щеплення      проти туберкульозу? 
A         1800 г
B         2200 г
C         1500 г
D         2000 г
E          3000 г 
3. Нетрадиційний метод догляду за немовлятами з малою масою тіла – це метод “мати-кенгуру”, який здійснюється забезпеченням: 
A         Контакту “шкіра до шкіри” на протязі 15 годин на добу 
B         Контакту “шкіра до шкіри”, який  підтримується тільки світовий день 
C         Контакту “шкіра до шкіри”, який  підтримується тільки вночі 
D         Контакту “шкіра до шкіри” на протязі 10 годин на добу 
E          Постійного контакту “шкіра до шкіри” між матір’ю і дитиною
4. Дитина народилася з вагою 1700г, від першої ускладненої вагітності. Профілактику  якого         захворювання слід передбачити медичній сестрі при  реалізації плану догляду  щодо            виходжування недоношеної дитини?
A         Гострих розладів травлення 
B         Алергічного діатезу 
C         Анемії 
D         Гемолітичної хвороби
E          Спазмофілії 
5. Під час спілкування з матір’ю новонародженого медсестра повідомила їй, що дитину тимчасово планується годувати через назогастральний зонд. Який рефлекс відсутній у            цієї дитини? 
A         Хапальний рефлекс 
B         Захисний рефлекс 
C         Пошуковий рефлекс 
D         Ковтальний рефлекс
E          Рефлекс повзання 
6. Одним з критеріїв виписування дитини, народженої з малою масою тіла, з пологового будинку є маса тіла, що дорівнює або більша: 
A         2000 г  
B         3500 г 
C         1500 г 
D         2500 г 
E          3000 г 
7. Медсестра радить матері використовувати метод “мати-кенгуру” при вазі дитини  більше: 
A         2500 г 
B         800 г 
C         1500 г 
D         1000 г 
E          2000 г 
8. Який основний метод годування недоношених новонароджених з терміном гестації до 30 тижнів? 
A         З ложечки 
B         Годування грудьми 
C         З чашки 
D         Годування грудьми або з чашки 
E          Через зонд 
9. Дитина народилася від ІІ вагітності при терміні гестації 35 тижнів з масою тіла 1800 г. Через 24 години після годування дитини грудним молоком провели обстеження на фенілкетонурію. Результат негативний. Вкажіть обов’язкове скринінгове обстеження, яке потрібно провести дитині до виписування пологового стаціонару.  
A         На алергічний діатез 
B         На цукровий діабет 
C         На вроджений гіпотиреоз 
D         На гіпофізарний нанізм 
E          На аномалії розвитку. 
10. Яка вага при народженні є протипоказом для введення вакцини БЦЖ на 3 добу життя дитини
A         2500 
B         2300 
C         до 2000 г 
D         3000 
E         3500
АЛГОРИТМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ДО ДАНОГО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ РОЗМІЩЕНІ НА СТОРІНЦІ «МОДУЛЬ 1_МЕТОДИКИ»


ІНСТРУКЦІЯ до практичного заняття №4
Тема: «ВИГОДОВУВАННЯ ГРУДНОЇ ДИТИНИ. ПРИРОДНЕ, ЗМІШАНЕ ТА ШТУЧНЕ ВИГОДОВУВАННЯ. ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ, СТАРШИХ ОДНОРІЧНОГО ВІКУ»
Знати:
1) Види вигодовування грудних дітей, переваги грудного вигодовування;
2) Правила і строки введення харчових добавок і прирорму;
3) Методи розрахунку добової і разової кількості їжі;
4) Принципи штучного і змішаного вигодовування, правила ввдення докорму;
5) Принципи харчування дітей старше 1 року.
6) Обов’язки медичної сестри дитячої установи по контролю за дитячим харчуванням.
Вміти:
1) Оцінити розвиток грудних дітей на різних видах вигодовування;
2) Скласти схему годування грудної дитини на різних видах вигодовування;
3) Оволодіти методикою прикладання дитини до груді.
4) Провести контрольне зважування;
5) Приготувати страви прикорму.
6) Підігріти суміші, годувати дітей з чашки та ложкою;
7) Складати меню для дітей різного віку;
8) Скласти меню-розкладку.
9) Обробляти посуд;
10) Заповнювати журнал бракеражу сирої та готової продукції;
11) Здійснювати контроль за санітарним станом харчоблоку;
12) Провести санітарно-освітню бесіду з батьками щодо дитячого харчування
Порядок виконання практичної роботи.
№п\п
Завдання
Час виконання
Вказівки до виконання
1.
Закріпити теоретичні знання згідно теми.
30хв
Тести, задачі, фронтальне опитування
2.
Огляд дітей на різних видах вигодовування, оцінка розвитку.           
30хв

Алгоритм дії
3
Складання меню для дітей різного віку. Складання меню-розкладки.
30хв



4.
Контрольне зважування.                      
20хв
Алгоритм дії
5.
Ознайомитись з роботою молочної кухні, правилами обробки посуду.
30хв
Інстукція додається.
6.
Приготування страв докорму і прикорму, годування дітей з чашки та ложкою.                        ІІІ
80хв
Рецептура страв додається
7.
Проведення сан-освітньої роботи з батьками щодо дитячого харчування.ІІІ
20хв
Зачитування та обговорення рефератів
8.
Заключний етап
30хв
Задачі, тести

ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ
1.      Наказ, що регламентує вигодовування дітей до 3-х років.
2.      Види вигодовування дітей перших 6міс життя. Визначення.
3.      Рекомендації щодо вигодовування дітей перших 6міс життя.
4.      Природне вигодовування, виключно грудне вигодовування.
5.      Фази лактації, вироблення молока після пологів. Молозиво, його особливості.
6.      Характеристики та переваги грудного молока.
7.      Основні правила успішного грудного вигодовування.
8.      Харчування та режим жінки-годувальниці.
9.      Протипоказання до грудного вигодовування з боку матері.
10.  Протипоказання до грудного вигодовування з боку дитини.
11.  Ознаки недогодовування дитини, рекомендації м/с.
12.  Визначення гіпогалактії, ступені.
13.  Змішане вигодовування, показання, види докорму.
14.  Правила введення докорму.
15.  Штучне вигодовування, показання.
16.  Режим годування дитини на штучному вигодовуванні.
17.  Визначення добової та разової кількості їжі для доношеної н/н дитини перших 10 днів.
18.  Визначення добової та разової кількості їжі для недоношеної н/н дитини перших 10 днів.
19.  Визначення добової та разової кількості їжі для дітей старше 10 днів об'ємно – ваговим методом.
20.  Визначення добової та разової кількості їжі для дітей старше 10 днів калорійним методом.
21.  Харчування дітей старше 6 міс.
22.  Прикорм, правила введення, види прикорму, корективні добавки.
23.  Харчування дітей старше 1 року.

ЗАДАЧІ
1. Дитині 3 місяці, вага 5400г (вага при народженні – 3600г) При проведенні контрольного годування дитина висмоктала з грудей 60 мл молока. При зціджуванні після годування молока немає.
1) Визначити проблеми матері і дитини.
2) Скласти план сестринського догляду.
3) Продемонструвати методики проведення антропометрії та контрольного зважування.
2. Дитині 7 місяців. Вага при народженні 3100г. Знаходиться на штучному вигодовуванні неадаптованими сумішами. Мати годує дитину 5 разів на добу (каша манна – 2 рази, гречана – 2 рази, вівсяна – 1 раз по 200мл). В даний час дитина важить 9700г. Вітамін Д не отримувала. Дитина бліда, млява. Велике тім'ячко 3,0×3,0см. Лобні та тім'яні бугри, реберні чотки, самостійно не сидить, зубів не має.
1) Оцініть стан дитини.
2) Дати рекомендації по вигодовуванню.
3) Скласти меню.

ЗАВДАННЯ
1. Скласти консультативний бюлетень «Рекомендації матері по вигодовуванню дітей до року»
2. Користуючись інтернет матеріалом, заповніть таблицю, вказавши адаптовані суміші (за бажанням – фото), які слід увести дитині при наявності відповідних захворювань при відсутності молока у матері.

№п/п
Патологічний стан
Назва суміші
Назва суміші
Назва суміші
1
Передчасно народжена дитина



2
Анемія



3
Непереносимість білка коров'ячого молока



4
Часті зригування



5
Функціональний розлад травлення, спричинений дефіцитом лакто-біфідо бактерій



6
Малюкові кольки



7
Атопічний дерматит



8
Фенілкетонурія



9
Галактоземія



10
Функціональний закреп



ТЕСТИ
1. Мати проводить підготовку дитини до грудного вигодовування і виявила затруднене  носове дихання, пов'язаного з великою кількістю слизу. Яким розчином потрібно промити носові ходи? 
A         Нафтізином  
B         Фізіологічним  розчином  
C         Галазоліном  
D         Ефедрином  
E          Алое  
2. Дитині 3 місяці, знаходиться на грудному вигодовуванні. Мати звернулась до медичної сестри із скаргами на зменшення кількості сечовипускань у дитини, неспокій  після    годування, втрату маси тіла. Дані симптоми дозволяють запідозрити:  
A         Просту диспепсію 
B         Перегодовування 
C         Кишковий токсикоз 
D         Недогодовування 
E.        Парентеральну диспепсію 
3. Який режим годування доцільно призначити здоровій доношеній дитині віком 5 днів?   
A         Кожні 6 годин 
B         Кожні 4 години   
C         Кожні 5 годин   
D         Кожні 3,5 годин 
E          По вимозі дитини 
4. Дитина 7 місяців відмовляється від овочевого пюре та фруктових соків. Мати  стурбована          з приводу  розвитку анемії у дитини. На який діагностичний критерій повинна звернути   увагу медична сестра при здійсненні медсестринського обстеження?
A         Блідість шкіри та слизових оболонок 
B         Себорейні лусочки 
C         Молочний струп 
D         Кишкові розлади 
E          Попрілості 
5. Як довго Ви будете користуватися формулою Фінкільштейна для розрахунку добової кількості молока дитині? 
A         Перші 7дні життя дитини 
B         Перші 10 днів життя дитини
C         Перші 3 тижні життя дитини
D         Перший місяць життя дитини 
E          На протязі перших двох  місяців життя дитини 
6. Дитині 6 місяців. Здорова. Знаходиться на природному вигодовуванні. В якому віці і який  прикорм треба ввести дитині? 
A         З 4 місяців, овочеве пюре
B         З 6 місяців, 20% манна каша 
C         З 6 місяців, кефір 
D         З 6 місяців, овочеве пюре 
E          З 5 місяців, сік фруктовий 
7. Дитині 1 місяць. На природному вигодовуванні. При плановому огляді мама скаржиться на періодичне занепокоєння дитини. Вкажіть достовірні ознаки недостатнього отримання      дитиною грудного молока. 
A         Приріст маси 750 г за місяць 
B         Приріст маси 600 г за місяць 
C         Приріст маси 800 г за місяць 
D         Кількість сечовипускань менше 20-25 разів за добу 
E          Приріст маси менше 500 г за місяць і кількість сечовипускань менше 6 раз за добу  
8. Дитині 9 місяців. Знаходиться на грудному вигодовуванні, прикорми  введені своєчасно.           Мати запитує медичну сестру: “До якого віку бажано годувати дитину груддю?” 
A         До 6 місяців 
B         До 1 року 
C         До 9 місяців 
D         До двох років  
E          До 7 місяців 
 9. На профілактичному огляді дитина віком 3 тижні. Дитина здорова. Скарг немає.  Мати   запитала медичну сестру: “З якого віку можна користуватися сосками і пустушками”?  
A         З 6 місяців 
B         З 1 місяця 
C         Не використовувати взагалі
D         З 2 місяців 
E          З 3 місяців  
10. Дитина 4-х місяців на грудному вигодовуванні, нервово-психічний та фізичний розвиток відповідає вікові. З якого віку слід ввести дитині перший прикорм?   
A         З 6-ти місяців. 
B         З 4-х місяців. 
C         З 3-ти місяців.
D         З 7-ми  місяців 
E          З 8-ми місяців 
11. Які харчові продукти слід ввести в раціон дитини 1-го року життя з метою корекції  потреби у вітамінах?  
A         Білок курячого яйця 
B         Молочно-зернові каші 
C         Овочеві відвари 
D         Фруктові та овочеві соки
E          М’ясний фарш 
12. На профілактичному огляді дитина 6-и місяців, яка знаходиться на грудному вигодовуванні. Треба провести консультування матері з вигодовування та харчування  дитини. Яку страву можна порекомендувати для введення в раціон цієї дитини? 
A         Яблучний сік 
B         Фарш з курятини 
C         Фарш з річкової форелі 
D         Яєчний жовток 
E          Картопляне пюре
13. Під час профілактичного антропометричного обстеження дитини 5-и місяців з’ясувалось, що за місяць вона набрала 500г маси тіла. Мати також, поскаржилась що дитина останнім часом стала неспокійною, погано спить. Яке додаткове обстеження треба провести цій дитині під час профілактичного огляду? 
A         Вимірювання обводу грудної клітини 
B         Вимірювання зросту 
C         Вимірювання обводу голови 
D         Контрольне годування
E          Вимірювання температури тіла 
14. На прийом в кабінет здорової дитини прийшла мама з дитиною 1-го місяця. Зі слів матері          дівчинка не витримує перерви між годуваннями, неспокійна, рідко мочиться,зцідити          молоко після годування матері не вдається. Тактика медичної сестри в даному випадку?
A         Збільшити час годування 
B         Догодовувати дитину сумішшю 
C         Зменшити час між годуваннями 
D         Поїти дитину між годуваннями водою 
E          Провести контрольне зважування 
15. Який вид вигодовування здорової доношеної дитини на 1-му році життя вважається сучасним та найоптимальнішим: 
A         Штучне вигодовування за режимом  
B         Вільне грудне вигодовування 
C         Грудне вигодовування за режимом 
D         Вільне штучне вигодовування  
E          Змішане вигодовування за режимом 
16. Ви - дільнична медсестра проводите патронажне відвідування новонародженої дитини, даєте рекомендації мамі щодо грудного вигодовування. Що з нижчеперерахованого           належить до принципів успішного грудного вигодовування? 
A         Інформування вагітних і породіль про переваги штучного вигодовування 
B         Новонародженим обов'язково слід давати штучні засоби, які імітують груди 
C         Новонароджених годують 5 разів на добу 
D         Вночі новонароджених дітей не годують [перерва 8 годин] 
E          Заохочуване грудне вигодовування на вимогу дитини
17. Дитина 6,5 місяців знаходиться на природному вигодовуванні, маса при народженні 3150 г, отримує 10% молочну кашу, сік. Для введення дитині наступного пригодовування    медична сестра навчає матір готувати овочеве пюре. Вкажіть овочі, які найдоцільніше   використовувати для приготування даної страви. 
A         Картопля, перець, буряк 
B         Буряк, морква, капуста 
C         Капуста, картопля, помідори 
D         Картопля, капуста, морква 
E         Морква, цибуля, баклажани
18. Хлопчик 6 місяців знаходиться на природному вигодовуванні, маса при народженні 3600 г., проживає з батьками в сільській місцевості. У плані медсестринського догляду      медсестра планує введення соку поступово зі збільшенням його об’єму. Вкажіть сік, який найдоцільніше давати вперше даній дитині 
A         Апельсиновий 
B         Банановий 
C         Гранатовий 
D         Томатний 
E         Яблучний 
19. Дитині 2 місяці, знаходиться на природному вигодовуванні, годування проводиться за вимогою дитини. Після хвороби в матері з'явилися перші симптоми гіпогалактії. Вкажіть           найдоцільніші дії медсестри. 
A         Догодовувати молочною сумішшю 
B         Перевести на змішане вигодовування 
C         Призначити матері пролактин 
D         Провести контрольне зважування 
E          Почати вводити пригодовування. 
20. Ви сімейна медична сестра. Коли ви вперше порекомендуєте ввести в раціон дитини фруктовий сік? 
A         3 місяці 
B         6 місяців 
C         1 місяць 
D         8 місяців 
E         4 місяці 
21. Ви сімейна медична сестра, проводите патронаж до новонародженої дитини. Мама скаржиться на зменшення лактації. Ваші рекомендації. 
A         Догодовувати розведеним коров’ячим молоком 
B         Перевести на штучне вигодовування 
C         Догодовувати адаптованими молочними сумішами 
D         Часте прикладання до грудей 
E         Догодовувати молочною кашею 
22. Дитина 7 місяців, знаходиться на обліку у сімейного лікаря з приводу залізодефіцитної   анемії. Який продукт прикорму з підвищеним вмістом заліза ви порекомендуєте мамі         ввести? 
A         Манна каша 
B         Сир 
C         Кефір  
D         М’ясний фарш 
E         Риба 
23. Які харчові продукти не рекомендується вживати дітям дошкільного віку? 
A         Сир 
B         Йогурт 
C         Яйця 
D         Морську рибу 
E         Натуральну каву 
24. Дитину 2 місяців необхідно раптово перевести на штучне вигодовування. Яку суміш в даному випадку медичній сестрі доцільно порекомендувати  матері? 
A         Адаптовану 
B         Неадаптовану 
C         Солодку 
D         Кисломолочну  
E          Цільне коров’яче молоко  
25. Доношена дитина 2,5 місяців, що народилася від фізіологічних пологів, вагою 3200 г, має переводитися на змішане вигодовування. Що з переліченого нижче медсестра обере за пріоритетне у вирішенні цієї проблеми?
А.      Вирішення проблеми вибору суміші.
В.      Вирішення проблеми, пов’язаної із застосуванням суміші.
С.      Вирішення проблеми дефіциту молока у матері.
D.      Вирішення проблеми проготування суміші.
Е. –
26. Дільнична медична сестра при здійсненні патронажу новонародженого виявила тріщини на сосках у матері. Якою є найдоцільніша рекомендація матері?
A         Перейти до штучного вигодовування 
B         Годувати дитину власним зцідженим молоком і лікувати тріщини сосків
C         Продовжувати годування груддю
D         Лікувати тріщини фітопрепаратами та продовжувати годування груддю
E          Лікувати тріщини сосків гормональними  мазями та продовжувати годування груддю
27. Мати двохмісячної дитини звернулась до патронажної медсестри зі скаргами на неспокій дитини, поганий сон, невелику кількість випорожнень, рідкі сечовипускання, уповільнення прибавки маси тіла. Затримки виділення молока в молочній залозі немає. При контрольних зважуваннях встановлено, що дитина недоотримує 50% молока при кожному годуванні. Ці ознаки характерні для:
A      Агалактії
B      Лактостазу
C      Галактореї
D      Маститу
E      Гіпогалактії
28. Ви прийшли на патронаж до новонародженої дитини 8-ми днів, мати поскаржилась на те, що у неї мало молока і дитина не витримує 3-х годинної перерви між годуваннями, зцідити молоко після годування не вдається. Ви порекомендуєте матері:

A     Зменшити перерви між годуваннями
B     Збільшити кількість годувань
C     Частіше брати дитину на руки
D     Провести водно-чайну паузу
E     Провести контрольне годування
29. Мама дитини 6-ти місяців яка знаходиться на штучному вигодовуванні цікавиться у патронажної медичної сестри: - « З якого віку можна давати дитині яєчний жовток?»
А. З 5 місяців
В. Не давати до 1 року
С.З 10 місяців
D.З 9 місяців
Е. З 7 місяців

АЛГОРИТМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ДО ДАНОГО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ РОЗМІЩЕНІ НА СТОРІНЦІ «МОДУЛЬ 1_МЕТОДИКИ»


ІНСТРУКЦІЯ до практичного заняття № 5
Тема: «ХВОРОБИ НОВОНАРОДЖЕНИХ, ПОВ’ЯЗАНІ З ПРОБЛЕМИ ІНФІКУВАННЯ»
Знати :
1) Причини, особливості перебігу захворювань новонароджених: захворювань шкіри, пупкової ранки, сепсису;
2) Діагностику, принципи лікування;
3) Особливості догляду, профілактику
Вміти:
1) Проводити антропометрію;
2) Заповнювати карту профілактичних щеплень.
3) Оволодіти методикою масажу, загартовування.
4) Догляд за шкірою та слизовими оболонками.
5) Заповнювати історії розвитку, медичної карти стаціонарного хворого.
6) Вимірювати температуру тіла та її графічне зображення.
7) Підготовати дітей до функціональних та інструментальних методів обстеження.
8) Проводити гігієнічну та лікувальну ванну.
9) Проводити очисну та лікувальну клізми, постановка гізовідвідної трубки.
10). Закапувати крапель в ніс, очі, вуха.
11) Виконувати всі види ін’єкцій.
Порядок виконання практичної роботи
№п\п
Завдання
Час викон
Вказівки до виконання
1
Закріпити теоретичні знання згідно теми
20 хв
Фронтальне опитування, тести, задачі
1
Огляд хворих дітей, вивчення призначень лікаря
40 хв
Оцінка стану, виявлення симптомів
3
Оволодіти навичками по догляду за хворими:



- оцінка стану за шкалою Апгар
- догляд за пупковим залишком і пупковою ранкою
- обробка кувезу
- обробка шкіри при везикулопустульозі
      30хв
30хв

      30хв
Шкала Апгар, задачі, алгоритми дії, наказ №4
4
Закріпити навички по догляду за дитиною:



- оцінка кольору шкіри та слизових
- годування дитини через зонд, пляшечки, ложечки
- підрахунок ЧСС, ЧД
- заповнення документації форма 63,112, історії хвороби
- догляд за шкірою та слизовими оболонками
- проведення гігієнічної та лікувальної ванни
- постановка газовідвідної трубки
- підготовка дітей до функціональних та інструментальних обстежень
30хв
30хв


30хв

Алгоритми дії.
5
Заключний етап
30хв
Задачі, тести

ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ
1.      Функції шкіри та ПЖК, АФО, ознаки ураження.
2.      Попрілості. Пітниця. Визначення, причини, ступені, лікування, профілактика.
3.      Везикулопустульоз. Причини, прояви, лікування, профілактика.
4.      Пухирчатка. Причини, прояви, лікування, профілактика.
5.      Псевдофурункульоз. Слеродерма.Мікотична еритема. Причини, прояви, лікування, профілактика.
6.      Мастит. Причини, клініка, лікування. Відмінність від статевого кризу.
7.      Омфаліт. Визначення, класифікація, симптоми, лікування, профілактика.
8.      Пупкова кила. Причини, прояви, лікування, профілактика.
9.      Сепсис н/н. Етіологія. Шляхи потрапляння інфекції. Симптоми. Стадії. Лікування. Профілактика.
10.  Визначення спадкових та вроджених захворювань (характеристика, приклади)
11.  С-м Дауна, Клайнфельтера, Шерешевського – Тернера.

12.  Генетичний пренатальний скринінг. Скринінг новонароджених.

ЗАДАЧІ
1. При повторному патронажі новонародженої дитини медична сестра звернула увагу на мокнуття пупкової ранки, серозно-гнійні виділення з неї, температура тіла нормальна.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план сестринського догляду.
3) Продемонструвати методику обробки пупкової ранки при омфаліті.

2. Під час патронажу до новонародженої дитини медична сестра помітила почервоніння в складках шкіри, на щоках поодинокі елементи дрібної гноячкової висипки.  Стан дитини задовільний.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план сестринського догляду
3) Продемонструвати методику ранкового туалету новонародженої дитини.

ЗАВДАННЯ
1. Зробити презентацію (реферат, конспект) на тему: «Актуальні засоби по догляду за шкірою немовлят (зволожуючі, антисептичні, профілактичні, пом'якшуючі, засоби для купання, лікувальні)».

2. Зробити презентацію (реферат, конспект) на тему: «Внутрішньоутробне хірургічне лікування вроджених вад розвитку. Можливості в Україні та світі»

ТЕСТИ
1. При осмотре новорожденного ребенка медсестра обнаружила гиперемию в области подмышечных и паховых складок, опрелости І степени. Состояние ребенка удовлетворительное.  Что предусматривает план медсестринских вмешательств при данном состоянии? 
A         Воздушные ванны, обработка пораженных участков стерильным растительным         маслом
B         не обрабатывать пораженные участки 
C         измерять температуру тела 
D         подсчитывать ЧСС, ЧД 
E          обработка пораженных участков 2% раствором бриллиантового зеленого 
2. Ви медсестра палати новонароджених. У дитини   3-х днів на основі наявності на шкірі дрібних гнійничкових висипань діагностовано везикулопустульоз. Яке ще захворювання         належить до гнійних запалень шкіри новонароджених дітей? 
A         Краснуха 
B         Вітряна віспа  
C         Кір 
D         Пухирчатка новонароджених
E          Ексудативно – катаральний діатез 
3. У новонародженої дитини з'явилися пухирці різної величини [0,5 – 2 см ] із червоною     облямівкою, які наповнені серозно – гнійною рідиною. Дитина млява, погано спить. Діагностовано пухирчатку. Які заходи слід запланувати для запобігання поширенню інфекції?
A         Вологе прибирання без дезінфікуючих засобів 
B         Карантин на 21 день 
C         Ізольовувати дитину не потрібно 
D         Провести щеплення проти пухирчатки 
E          Ізоляція дитини, виділення для догляду за нею окремого персоналу 
4. Під час патронажу новонародженої дитини віком 14 днів виявлено, що пупкова ранка волога з серозним виділенням. Про яке захворювання можна подумати?
А.     Сепсис.
В.     Флегмонозний омфаліт.
С.     Везикулопустульоз.
D.     Катаральний омфаліт.
Е. Пухирчатка новонародженого.
5. Під час патронажу новонародженого мати поскаржилась на почервоніння сідниць. При огляді медична сестра помітила різке почервоніння з ерозіями. Дитина постійно знаходиться в одноразових підгузках, шкірні складки обробляються присипкою тільки після гігієнічної ванни. Про яке захворювання можна подумати?
А.     Фізіологічна еритема.
В.     Пітниця.
С.     Піодермія.
D.     Токсична еритема.
Е.     Попрілість.
6. Дільнична медсестра прийшла на активний патронаж до новонародженої дитини 10-ти днів. На шкірі зявилась пітниця. Які симптоми на це вказують:
А.      Блідість шкіри
В.      Затруднене носове дихання
С.      Акроціаноз
Д.      Дрібні, червоного кольору висипи на обличчі та грудях.
Е.      Гіперемія в складках.
7. До сімейної медичної сестри звернулася мати з дитиною віком 1 місяць зі скаргами на постійні закисання правого ока з народження. При натисканні на область слізного мішка із нижньої слізної точки виділяється гній. Яке захворювання запідозрить медична сестра?
А. Гострий іридоцикліт
В. Гострий кон’юнктивіт
С. Дакріоцистит новонароджених
Д. Гострий дакріоденіт
Е. Гострий кератит
8. Дитині віком до 6 місяців необхідно проводити гігієнічну ванну: 
A         Раз у 4 дні 
B         Через день  
C         Щодня 
D         Раз у 5 днів 
E          Раз у 7 днів 
9. Дитяча медична сестра, навчає матір новонародженої дитини щодо догляду за пуповинним залишком (пупковою ранкою) Виберіть найбільш доцільну рекомендацію: 
A         Накладати стерильну пов’язку 
B         Накривати пуповинний залишок (пупкову ранку) підгузниками 
C         Обробляти пуповинний залишок (пупкову панку) 1% р- м   діамантового зеленого 
D         Підтримувати пуповинний залишок (пупкову ранку)  завжди сухим та чистим 
E          Обробляти пуповинний залишок (пупкову ранку) 96° розчином спирту етилового 
10. Народилася здорова доношена дитина. Оцінка за шкалою Апгар 9 балів. Вкажіть тривалість контакту “шкіра до шкіри” у пологовій залі. 
A         3 години 
B         40 хвилин 
C         1 година 
D         Не менше 2 годин  
E          Постійно 
11. Під час першого патронажу мати поскаржилась на збільшення і нагрубання грудних залоз у дитини, появу з них білуватого секрету. Збільшення симетричне, шкіра над грудними залозами не змінена. Загальний стан дитини не змінений. Яке втручання повинна здійснити медична сестра?
A         Накласти олійний компрес 
B         Вичавити секрет 
C         Зробити масаж грудних залоз 
D         Накласти напівспиртовий компрес 
E          Накласти стерильну суху пов’язку
12. Під час патронажу до дитини 2-х місяців медична сестра оглянула місце ведення БЦЖ-вакцини. Яка реакція на місці введення БЦЖ-вакцини вважається нормальною у          дитини цього віку? 
A         Виразка 10 мм  
B         Інфільтрат 10-15 мм 
C         Інфільтрат 5-10 мм з кірочкою у центрі
D         Рожевий рубчик 4-6 мм 
E          Деепітелізований рубчик 
13. Яка причина появи у немовлят на кінчику, крилах носа та на щоках жовто-білих цяток: 
A         Гнейс 
B         Нагромадження секрету у протоках потових залоз 
C         Накопичення секрету в протоках сальних залоз
D         Прояви алергічного діатезу 
E          Молочний струп 
14. Медсестра під час патронажу до новонародженого рекомендує щоденні гігієнічні ванни та дотримування правил гігієни при догляді. Недостатність якої із функцій шкіри це обумовлює?
A         Терморегуляторної 
B         Захисної 
C         Дихальної 
D         Потовидільної 
E          Утворення вітамінів 
15. Під час медичного огляду новонародженої дівчинки 6-ти днів життя медсестра виявила нагрубання грудних залоз. При якому стані зустрічається така проблема?
A        Фізіологічна еритема
B        Мастит
C        Фізіологічна лихоманка
D       Статевий криз
E        Фізіологічна жовтяниця
16. На 3-й день после рождения у новорожденного ребенка отмечается транзиторная лихорадка, повышение температуры тела до 38,0oС, которая сохраняется в течении нескольких часов.  Что предусматривает план медсестринских вмешательств при данном состоянии? 
A         согревать ребенка 
B         назначить общий анализ крови и мочи 
C         срочно госпитализировать в инфекционное отделение 
D         Частое прикладывание к груди. Проведение физических методов охлаждения
E          подать экстренное извещение в СЭС 

АЛГОРИТМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ДО ДАНОГО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ РОЗМІЩЕНІ НА СТОРІНЦІ «МОДУЛЬ 1_МЕТОДИКИ»



ІНСТРУКЦІЯ до практичного заняття №6
Тема: « ХВОРОБИ НОВОНАРОДЖЕНИХ , ПОВ’ЯЗАНІ З ПОЛОГОВИМ  ПРОБЛЕМАМИ. ГЕМОЛІТИЧНА ХВОРОБА НОВОНАРОДЖЕНИХ »
Знати:
1) Причини, особливості перебігу захворювань новонароджених: ГХН, асфіксії, пологової травми
2) Діагностику, принципи лікування
3) Особливості догляду, профілактику
Вміти:
1) Відсмоктувати слиз з верхніх дихальних шляхів.
2) Годувати дитину з ложечки, чашечки, через зонд.
3) Підготувати та застосувати міхур з льодом.
4) Проводити штучну вентиляцію легень,закритий масаж серця.
5) Допомогати під час судом.
6) Виконувати всі види ін’єкцій.
Порядок виконання практичної роботи
№п\п
Завдання
Час виконання
Вказівки до виконання
1
Закріпити теоретичні знання згідно теми
20 хв
Фронтальне опитування, тести, задачі
1
Огляд хворих дітей, вивчення призначень лікаря
40 хв
Оцінка стану, виявлення симптомів
3
Оволодіти навичками по догляду за хворими:



- проведення санації верхніх дихальних шляхів
- застосування міхура з льодом
- проведення штучної вентиляції легень та закритого масажу серця
- допомога під час судом
30хв

20хв

10хв
Шкала Апгар, задачі, алгоритми дії, наказ №4
4
Закріпити навички по догляду за дитиною:



- оцінка кольору шкіри та слизових
- допомога під час блювання
- забір крові на біохімічне дослідження
- годування дитини через зонд, пляшечки, з чашки
- методика введення зволоженого кисню
- підрахунок ЧСС, ЧД
- оцінка стану за шкалою Апгар
- обробка кувезу
- виконання ін’єкцій (в\м, в\в, п\ш)
30хв

30хв

20хв

20хв

20хв
Знання можливих змін кольору при ГХН  та асфіксії.
Алгоритми дії.
5
Заключний етап
30хв
Задачі, тести

ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ
1.      Пологова травма. Визначення. Причини. Класифікація.
2.      Пологова травма м'яких тканин. Ознаки, план догляду.
3.      Пологова травма внутрішніх органів. Ознаки, план догляду.
4.      Пологова травми кісток (ключиця, трубчасті кістки). Ознаки, план догляду.
5.      Кефалогематома. Ознаки, план догляду.
6.      Пологова травма ЦНС: головного мозку. Ознаки, діагностика, догляд, наслідки.
7.      Пологова травма спинного мозку. Ознаки, план догляду.
8.      Пологова травма периферичної нервової системи.
9.      Асфіксія н/н. Визначення, причини, ознаки, невідкладна допомога, план догляду.
10.  Гемолітична хвороба н/н. Визначення. Причини. Механізм розвитку. Клінічні форми. Ускладнення.
11.  Лікування ГХН. Профілактика ГХН.

ЗАДАЧІ
1. Доношена новонароджена дитина народилась з масою 3200г. Оцінка за шкалою Апгар – 8 балів. Через 10 годин після народження з’явилось жовтяничне забарвлення шкіри, слизових оболонок, печінка та селезінка збільшені, дитина стала млявою, знизились фізіологічні рефлекси. В сироватці крові збільшився непрямий білірубін.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план сестринського догляду.
3) Продемонструвати методику проведення первинного туалету новонародженої дитини.

2. Дитина від перших патологічних пологів: у матері слабка пологова діяльність, мало місце обвиття пуповини навколо ший дитини. Дитина народилась без дихання, пульс 100 ударів/хвилину, м’язовий тонус знижений, рефлекси загальмовані, шкіра кінцівок ціанотична.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план невідкладної допомоги та сестринського догляду.
3) Продемонструвати методику проведення оксигенотерапії.

3. Дитина від першої вагітності, що протікала з токсикозом І та ІІ половини. Застосовувались щипці. При первинному огляді стан дитини  тяжкий, дихання аритмічне – 90/хв., брадикардія, М’язовий тонус знижений, млявість, з періодичним збудженням: гіпорефлексія, тремор, ністагм, дитина стогне.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план сестринського догляду.
3) Продемонструвати методику  застосування міхура з льодом.

ЗАВДАННЯ
1. Скласти таблицю порівняльної характеристики фізіологічної та патологічної жовтяниць.

ТЕСТИ
1. Палатна медсестра доглядає за новонародженою дитиною з ознаками гемолітичної хвороби на грунті резус – конфлікту. Вкажіть, який метод із перерахованих нижче входить до комплексу лікування даної патології?  
A         Лікувальні ванни 
B         Відволікаюча терапія 
C         Оральна дегідратація 
D         Фототерапія
E          Боротьба з дисбактеріозом 
2. У дитини, що перенесла внутрішньочерепну пологову травму, розпочалися судоми. Медична сестра для зняття судом повинна взяти першочергово:
A         Парацетамол 
B         Анальгін 
C         Димедрол 
D         Седуксен 
E          Спазмалгон 
3. Який з симптомів ядерної енцефалопатії медсестра обере як першочерговий для планування мед сестринських втручань у новонародженого з гемолітичною хворобою новонародженого?
A         В'ялість при смоктанні грудей 
B         Набряк тканин 
C         Жовтяниця 
D         Блідість шкіри та слизових оболонок 
E          Судоми 
4. Мати дитини 2-х днів, яка народилася від нормальної вагітності і І фізіологічних пологів, звернулась  до м/с зі скаргою на наявність пухлини на голові у дитини. При огляді пухлина м’якої консистенції, ознак запалення немає. Які пояснення Ви дасте матері?
A         Краще проконсультуватись у лікаря 
B         Це піднадкісничний крововилив 
C         Це набряк підшкірної клітковини 
D         На мій погляд, необхідна консультація хірурга. 
E          Необхідна рентгенографія черепа . 
5. Реалізуючи план  медсестринських втручань дитині з внутрішньочерепною пологовою травмою, медсестра спостерігаючи за пацієнтом та вирішуючи його дійсні проблеми, повинна:
A         Провести штучну вентиляцію легень
B         Створити максимальнй спокій пацієнту
C         Розводити і вводити антибіотики
        Підготувати пацієнта до забору крові з вени для біохімічних досліджень
E          Провести санацію верхніх дихальних шляхів
6. У новонародженої дитини на 2-й день життя з’явилася жовтяниця шкіри та склер. Загальний стан не порушений. Сон і апетит без відхилень. З анамнезу: дитина від ІІ пологів, у матері кров А(ІІ) Rh (+), у дитини - А(ІІ) Rh (+). Який стан виник у новонародженої дитини?
A         Сепсис
B         Пологова травма
        Інфекційний гепатит
        Гемолітична хвороба
E          Фізіологічна жовтяниця
7. Дитині 10 днів. Народилася доношеною від здорових молодих батьків. Медсестра проводить об’єктивне сестринське обстеження. Щ має привернути її увагу як прояв патології?
A         Гіпертонус згиначів рук
B         Гіпертонус згиначів ніг
C         Закидання голови
D        Слабкий розвиток м’язової маси
E         Підшкірно-жировий шар виражений задовільно
8. Дитина народилася в асфіксії ІІІ ступеня важкості, з внутрішньочерепною пологовою травмою. Раптово розвинувся генералізований судомний синдром. Який препарат, за призначенням лікаря, має ввести медсестра?
A     50%анальгін 0,1мл
B    Парацетамол
C    Дибазол
D    Сибазон
E    Ізотонічний розчин натрію хлориду
9. При проведенні непрямого масажу серця  і ШВЛ у новонародженого в пологовій залі співвідношення компресій грудної клітки до частоти ШВЛ складає:
А.3:1
В.4:1
С.1:1
Д.5:1
Е.1:2
10
. Дитина в терміні гестації 42 тижні. При народженні в амніотичній рідині відмічені частки меконію. Не виключена можливість аспірації новонародженим меконіальних навколоплідних вод. Самостійне дихання відсутнє. Якою повинна бути тактика в даному випадку?
А. Корекція гіповолемії
В.Штучний масаж серця
С.Тактильна стимуляція
Д. Санація дихальних шляхів
Е.Киснева допомога
11. Дитина від доношеної вагітності народилась з оцінкою за шкалою Апгар – 2 бали. Що потрібно негайно провести в пологовому залі, враховуючи стан дитини?
А. Щеплення проти гепатиту В
В. Купання дитини
С. Зважування дитини
Д. Реанімаційні заходи
Е. Обстеження на фенілкетонурію
12. На третю добу у новонародженої дитини шкіра пожовтіла, але стан не погіршився. Це    пояснюється :  
A         Токсичною еритемою
B         Сечокислим інфарктом 
C         Фізіологічною жовтяницею
D         Гемолітичною хворобою 
E          Статевим кризом 
13. Яка частота дихання у новонародженої дитини? 
A         35 – 45 за 1 хв. 
B         30 – 35 за 1 хв. 
C         20 – 25 за 1 хв. 
D         40 – 60 за 1 хв. 
E          16 – 18 за 1 хв. 
14. Яка частота серцевих скорочень у новонародженої дитини:
А    90-100уд/хв.
В    100-105уд/хв.
С    140-160уд/хв.
D    70-80уд/хв
Е     60-70уд/хв.
15. Мале тім’ячко у новонароджених дітей розташовано між кістками:
A         Лобними 
B         Лобними та тім’яними 
C         Потиличними та тім’яними 
D         Скроневими та тім’яними 
E          Лобними та скроневими   
16. Бокові тім’ячка, які розташовані між потиличною, тім’яною та скроневою кістками закриваються  у  доношеної здорової дитини:  
A         8-10 місяців життя 
B         2-3 місяця життя  
C         До народження                     
D         4-5 місяців життя 
E          5-8 місяців життя 
  

АЛГОРИТМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ДО ДАНОГО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ РОЗМІЩЕНІ НА СТОРІНЦІ «МОДУЛЬ 1_МЕТОДИКИ»