модуль 2_практ (2)

ШАНОВНІ СТУДЕНТИ!
На даній сторінці друга частина матеріалів до практичних занять МОДУЛЯ 2 з предмету "Медсестринство в педіатрії", згідно навчального плану.
Алгоритми до практичних занять розміщені на сторінці "Модуль 2_методики"
Тести для підготовки  - на сторінці "Модуль 2_тести, самостійні"
Всю інформацію щодо проведення практичних занять, оформлення щоденників, здачі практичних навичок тощо на період карантину уточнюйте у своїх викладачів.







ІНСТРУКЦІЯ (для студентів)
до практичного заняття з «Медсестринство в педіатрії» (предмет)
Тема: « Захворювання органів дихання. (Гострий риніт, отит, фарингіт, трахеїт, ларингіт. Стенозуючий ларинготрахеїт Ангіна; хронічний  тонзиліт).»
Знати:
1) АФО органів дихання, поширеність захворювання, причини, сприятливі фактори
2) Клінічні симптоми, особливості перебігу, лікування, догляд риніту, отиту, гострого стенозуючого ларинготрахеїту, ангіни, хронічного   тонзиліту, трахеобронхіту
Вміти:
1)Підрахувати ЧД,ЧСС, виявити основні симптоми хвороб.
2) Вимірювати температуру тіла, її графічний запис.
3) Закапування крапель в ніс, вуха.
4) Взяти слиз із зіва та носа для бактеріологічного дослідження.
5) Накладати зігріваючий компрес на вухо.
6) Очищати дихальні шляхи.
7) Проводити інгаляції.
8) Проводити мотивований догляд за хворими.

Порядок виконання практичної роботи
№п\п
Завдання
Час виконання
Вказівки до виконання
1
Закріпити теоретичні знання згідно теми
40 хв
Фронтальне опитування, тести, задачі
2
Огляд хворих дітей, вивчення призначень лікаря
40 хв
Оцінка стану, виявлення симптомів
3
Оволодіти навичками по догляду за хворими:
105хв
- підрахувати ЧС,ЧСС
- створити підвищене положення в ліжку
- взяти мазок із зіва і носа на бак дослідження
- закапувати краплі в ніс, вухо, в очі
- накласти зігріваючий компрес на вухо
-очищення верхніх дихальних шляхів
- проведення інгаляцій
- надавати невідкладну допомогу при гіпертермії, стенозуючому ларинготрахеїті
-дотримання правил безпеки, охорони праці, протиепідемічного режиму, професійної безпеки під час роботи з кровю, медичною апаратурою, проведенням маніпуляцій
10хв
10хв
10хв
10хв
10хв
10хв
10хв
20хв
15хв
Алгоритм дії додається
4
Закріпити навички по догляду за дитиною:     ІІІ
- розводити та вводити антибіотики
- роздавати ліки
- подавати зволожений кисень
- вимірювати температуру тіла
-виконання всіх видів інєкцій
Скласти план бесіди: «Профілактика ГРВІ»                      
10хв
5хв
10хв
5хв
10хв
15хв
Алгоритми дії.
5
Заключний етап
30хв
Задачі, тести
ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ
1.      Назвати АФО органів дихання у дітей.
2.      Дати визначення захворювання «гострий риніт», назвати причини, основні симптоми, лікування.
3.      Назвати причини отитів у дітей. Вказати основні клінічні прояви, заходи діагностики, лікування та принципи догляду за хворою дитиною.
4.      Описати прояви гострого фарингіту. Назвати причини виникнення, принципи лікування.
5.      Дати визначення захворювання гострий тонзиліт, вказати причини, класифифікацію, основні симптоми,  назвати  ускладнення, діагностичні заходи, заходи лікування та профілактики.
6.      Описати прояви хронічного тонзиліту, назвати причини, скласти план догляду, лікування та профілактики.
7.      Дати визначення захворюванню «ларингіт». Описати симптоми. Вказати принципи лікування та догляду.
8.      Назвати основні причини гострого стенозуючого ларинготрахеїту (ГСЛТ). Розказати патогенез, назвати симптоми по стадіях розвитку.
9.      Визначити порядок надання невідкладної допомоги при ГСЛТ та план подальшого лікування.

АЛГОРИТМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ДО ДАНОГО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ РОЗМІЩЕНІ НА СТОРІНЦІ «МОДУЛЬ 2_МЕТОДИКИ»

ЗАДАЧІ
1. Дитина 1 року, хвора на парагрип 2 дні. Раптово прокинулась серед ночі, частий, грубий «гавкаючий» кашель, інспіраторна задишка з участю допоміжних м’язів, дитина неспокійна.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план невідкладної допомоги та сестринського догляду.

2. Дитині 8 років. Хворіє другу добу. Скарги на виражений біль в горлі, підвищення температури тіла до 39,00С, слабкість, головний біль, біль при ковтанні. При огляді відмічається червона задня стінка глотки, червоні набряклі мигдалики з білим густим нальотом, збільшення підщелепних лімфовузлів.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план сестринського догляду.

ТЕСТИ:
1. Дитині 9 років, скаржиться на підвищення t тіла до 39,5oС, порушення загального стану, біль в кістках та суглобах. Під час об’єктивного обстеження виявлено: мигдалики збільшені, червоні, їх поверхня горбиста, в підслизовому прошарку мигдаликів є гнійники у  вигляді крапок. Для якого захворювання характерні вказані симптоми?
A         Катаральна ангіна                                                                                 
B          Кір                                                                                                                                              
C         Фолікулярна ангіна                                                                                                       D         Скарлатина                                                                                                                       
E          Дифтерія
2.  В ізоляторі оздоровчого табору знаходиться дитина 12-и років з діагнозом “Фолікулярна ангіна”. Яке обстеження треба провести протягом 72-х годин від встановлення цього діагнозу? 
A         Загальний аналіз сечі 
B         Мазок із зіва на бактеріальну флору і чутливість до антибіотиків 
C         Змив із носоглотки на наявність вірусів 
D         Загальний аналіз крові 
E         Мазок із зіва та носа на бацилу Леффлера
3.  Дитина 3-х років захворіла раптово : з’явився гавкаючий кашель, свистячий вдих, який чути на відстані. Температура тіла субфебрильна. При аускультації легень – сухі провідні хрипи. Про який стан можна думати?
А.      Гостра пневмонія.
В.      Гострий назофарингіт.
С.      Стенозуючий ларинготрахеїт.
D.      Гострий обструктивний бронхіт.
Е.      Гострий бронхіт.
4. У дитини віком 3-х років вночі з'явився гавкаючий кашель, задишка. Спостерігається    утруднення вдиху, блідість шкіри з синюшним відтінком, напруження шийних вен та         м’язів. Якими будуть першочергові втручання медсестри?
A         Внутршньовенно глюкоза з кокарбоксилазою
B         Мікстура від кашлю 
C         Паро-кисневі інгаляції 
D         Ввести берошек та сальбутамол
E          Ввести літичну суміш 
5. У дитини 2-х років на другий день хвороби загальний стан погіршився. Дитина стала неспокійною, дихання шумне, допоміжні мязи грудної клітки беруть участь у акті дихання. «Гавкаючий» кашель, голос сиплий. Яке незалежне втручання слід провести для надання допомоги?
А.      Зрошувати ротову порожнину розчином фурациліну.
В.      Накласти зігріваючий компрес на грудну клітку.
С.      Надати горизонтальне положення.
D.      Зробити лужну інгаляцію. 
Е.      Закрапати нас розчином «Називін».
6. Дитина 4-х років хворіє на гострий стенозуючий ларинготрахеїт. Визначена 4 стадія стенозу. Який метод невідкладної допомоги доцільний у цьому випадку?
A     Відволікаюча терапія
B     Подавання зволоженого кисню
C     Парові інгаляції 
D     Антигістамінні засоби
E     Трахеотомія
7. Дитині 9 місяців. Поступила в відділення інтенсивної терапії з діагнозом стенозуючий  ларинготрахеїт ІІ ст. Яка ознака є характерною?
А. Кашель
В. Інспіраторна задишка
С. Змішана задишка
D.Експіраторна задишка
Е.Брадикардія
8. Ви медсестра дитячої лікарні, спостерігаєте за 10-місячною дитиною з діагнозом ГРВІ. Вночі стан дитини погіршився: температура підвищилася до 39,2 С, відмовляється від груді, різко збуджена, при натискуванні на козелок  плаче. Яке ускладнення можна запідозрити?
А. Несправжній круп
В. Гострий середній отит
С.Гострий бронхіт
D. Справжній круп
Е. Пневмонія

ЗАВДАННЯ
1. Записати в таблицю розведення антибіотика та дозу препарату, яку треба ввести дитині:
Призначення лікаря
Спосіб розведення, доза розчинника
Кількість мл розведеного препарату, що вводиться дитині
1. Цефтріаксон – 500
внутрішньом'язово 400мг
2. Цефтріаксон – 1000
внутрішньовенно 250мг
3. Лінкоміцин 30% внутрішньом'язово 30мг
4. Ампісульбін – 1,5гр
внутрішньом'язово 900мг
5. Фромілід – 250/5мл
перорально 30мг
6. Біцилін 3 – 600тис
внутрішньом'язово
 1,5млн ОД
7. Амоксіклав 125/5мл
перорально 75 мг
8. Цефтріаксон – 1,0
внутрішньом'язово 0,5гр
9. Цефодокс 100мг/5мл
перорально 60мг
10. Ампісульбін – 1,5гр
внутрішньом'язово 100мг










ІНСТРУКЦІЯ(для студентів)
до практичного заняття з «Медсестринство в педіатрії» (предмет)
Тема: « Захворювання органів дихання. (Гострий бронхіт. Гострий обструктивний бронхіт. Гостра пневмонія. Бронхіальна астма).»
Знати:
1) Основні клінічні симптоми пневмонії, бронхіальної астми___________
2)  Профілактику захворювань органів дихання.
Вміти:
1)Оцінити стан хворої дитини________________________________
2) Виявити основні симптоми хвороб.
3) Надати невідкладну допомогу при гіпертермії, дихальній недостатності, нападі бронхіальної астми.
4) Проводити сан-освітню роботу.

Порядок виконання практичної роботи
№п\п
Завдання
Час виконання
Вказівки до виконання
1
Закріпити теоретичні знання згідно теми
40 хв
Фронтальне опитування, тести, задачі
2
Огляд хворих дітей, вивчення призначень лікаря
40 хв
Оцінка стану, виявлення симптомів
3
Оволодіти навичками по догляду за хворими:
- підрахувати ЧС,ЧСС
- створити підвищене положення в ліжку
- взяти мазок із зіва і носа на бак дослідження
- накладання гірчичників, проведення гірчичного обгортання,
- взяття харкотиння на клінічне, бактеріологічне дослідження;
- очищення дихальних шляхів,
- проведення інгаляцій
- надавати невідкладну допомогу при гіпертермії, дихальній недостатності, нападі бронхіальної астми
- дотримання правил безпеки, охорони праці, протиепідемічного режиму, професійної безпеки під час роботи з кровю, медичною апаратурою, проведенням маніпуляцій.
10хв
10хв
15хв
10хв
10хв
15хв
20хв
15хв
Алгоритм дії додається
4
Закріпити навички по догляду за дитиною:     ІІІ
- розводити та вводити антибіотики
- роздавати ліки
- подавати зволожений кисень
- вимірювати температуру тіла
- виконання всіх видів інєкцій
- скласти план бесіди «Профілактика пневмоній»
10хв
5хв
10хв
5хв
10хв
15хв
Алгоритми дії.
5
Заключний етап
30хв
Задачі, тести

ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ
1.      Описати основні прояви гострого трахеобронхіту. Вказати причини, діагностичні заходи, лікування.
2.      Дати визначення захворюванню «гострий обструктивний бронхіт». Назвати причини, пояснити механізм розвитку бронхообструктивного синдрому у дітей.
3.      Описати клінічні прояви гострого обструктивного бронхіту, план невідкладної допомоги та лікування.
4.      Вказати причини гострої пневмонії у дітей, класифікацію, чинники розвитку.
5.      Описати симптоми пневмонії у дітей. Ускладнення. Вказати особливості перебігу у передчасно народжених дітей.
6.      Дати визначення поняттю «дихальна недостатність», визначити ступені ДН за ЧД та симптомами.
7.      Вказати ускладнення пневмоній, заходи діагностики та лікування.
8.      Скласти план догляду за дитиною після перенесеної пневмонії та план профілактики.
9.      Дати визначення захворюванню «бронхіальна астма». Назвати причини та сприяючі фактори розвитку приступів.
10.  Описати симптоми приступу бронхіальної астми у дітей, скласти план невідкладної допомоги.
11.  Вказати заходи діагностики бронхіальної астми в період приступу та у між приступний період.
12.  Визначення поняття «астматичний статус». Невідкладна допомога.
13.  Назвати сучасні принципи лікування бронхіальної астми.

АЛГОРИТМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ДО ДАНОГО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ РОЗМІЩЕНІ НА СТОРІНЦІ «МОДУЛЬ 2_МЕТОДИКИ»

ЗАДАЧІ
1. Дитина 2-х років хворіє на ГРВІ 5 днів. Сьогодні стан погіршився, температура 38,5°С, посилився вологий кашель, з’явилась задишка, шкіра бліда, періоральний ціаноз, над легенями вкорочення перкуторного тону, в міжлопатковій ділянці з лівого боку, тут же ослаблення дихання, голосні дрібнопухирцеві хрипи.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план сестринського догляду
2. Дитина 2 років знаходиться на лікуванні у пульмонологічному відділенні , скаржиться на кашель, нежить, підвищення температури до 37,6°С. Вдома були ядухи. При огляді хворий збуджений, спостерігається шумне дихання, виражена експіраторна задишка з довгим свистячим видихом, блідість шкіри з синюшним відтінком.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план невідкладної допомоги та сестринського догляду


ТЕСТИ:
1. Медична сестра у 3-річної дитини виявила такі симптоми: підвищення температури тіла до 38 С, млявість, розлади сну, тахікардію вологий кашель, задишку змішаного типу, блідість шкіри, ціаноз. Вкорочення перкуторного звуку, при аускультації під нижнім кутом правої лопатки вислуховується крепітація. Яке захворювання слід запідозрити?
А. Ексудативний плеврит
В. Гостра пневмонія
С.Хронічний бронхіт
D. Гострий ларинготахеїт
Е.Бронхіальна астма
2. У дитини, що знаходиться на диспансерному обліку з приводу бронхіальної астми, виник астматичний стан. Який з препаратів застосовують для надання першої допомоги?
А.      0,5% розчин седуксену
В.      Реополіглюкін.
С.      50% розчин анальгіну.
D.     2,4% розчин еуфіліну.
Е.      Ампіцилін
3. Дитина 9 років хворіє бронхіальною астмою. Які зміни  характеру дихання виявить медсестра під час обстеження? 
A         Тахіпное 
B         Інспіраторну задишку 
C         Експіраторну задишку 
D         Брадіпное 
E          Апное 
4. Дитина 4 років перебуває на лікуванні в стаціонарі з приводу гострої пневмонії. Яку проблему визначить медсестра як провідну? 
A         Порушення сну 
B         Нежить 
C         Зниження апетиту 
D         Кашель 
E          Підвищену пітливість 
5. При огляді в дитини 7 років спостерігаються: шкіра обличчя бліда з ціанотичним відтінком, переляк в очах, експіраторна задишка, з дистанційними свистячими хрипами. Хрипи чути на відстані. Грудна клітка здута. Вкажіть захворювання, для якого є характерними пріоритетні проблеми пацієнта. 
A         Хронічний бронхіт 
B         Крупозна пневмонія 
C         Гострий бронхіт 
D         Стафілококова пневмонія 
E          Бронхіальна астма 
6. Реабілітація хворого на гостру пневмонію віком 3-х  років у поліклініці здійснюється: 
A         Протягом 4 місяців
B         Протягом 1 року 
C         Протягом 1,5 року 
D         Протягом 3 місяців 
E          Протягом 5 місяців 
7. У дворічної дитини температура 38оС, млявість, розлад сну, тахікардія, вологий кашель, задишка змішаного типу. Шкіра бліда, периоральний ціаноз. Такі симптоми вказують на:
A         Назофарингіт
B         Гостру пневмонію
C         Гострий бронхіт
D         Гострий ларингіт
E         Бронхіальну астму
8. Для якого захворювання характерний стійкий та тривалий біль в епігастральній ділянці, що виникає натще, може бути нічним або через дві години після їжі: 
A         Гострий панкреатит 
B         Гострий гастрит 
C         Виразкова хвороба
D         Холецистит 
E         Хронічний коліт 
9. До вас звернулася дитина 12-ти років зі скаргами на ядуху, нападоподібний настирливий кашель, які найчастіше посилюються уночі. Об'єктивно – емфізематозне здуття грудної  клітки; аускультативно – різнокаліберні сухі свистячі хрипи. Ви запідозрили бронхіальну   астму. Які додаткові методи обстеження допоможуть оцінити функцію зовнішнього дихання?    
A         Загальний аналіз крові 
B         Рентгенологічне обстеження органів грудної клітки 
C         Спірометрія
D         Бронхоскопія 
E          Загальний клінічний аналіз мокротиння 
10. Дитина М., 2 роки, з проявами атопічного дерматиту в анамнезі, захворіла на ГРВІ. Після застосування гірчичного обгортання з лікувальною метою стан дитини погіршився: кашель став частішим, переймоподібним, виникла задишка з утрудненим і подовженим  видихом. Визначте тип задишки у дитини. 
A         Змішаний 
B         Інспіраторний 
C         Експіраторний 
D         Дихання Біота 
E         Дихання Куссмауля 
11. Дитині 8 років. Сидить у вимушеному положенні,  фіксуючи плечовий пояс. У неї виражений  акроціаноз,  сухий кашель, частота дихання 70/хв. При здійснені І етапу  медсестринського процесу медсестра виявить:
A         Серцевий горб,  розлитий серцевий поштовх 
B         Експіраторну задишку 
C         Геморагії на шкірі 
D         Деформацію  грудної клітки 
E          Збільшення аксилярних   лімфатичних вузлів 

ЗАВДАННЯ
1. Записати основні положення програми «Чистий дім», що використовується при догляді за дитиною, хворою на бронхіальну астму.
2. Скласти кросворд на тему «захворювання органів дихання у дітей» (мінімум 20 іменників, в називному відмінку)








ІНСТРУКЦІЯ (для студентів)
до практичного заняття з «Медсестринство в педіатрії» (предмет)
Тема: «Захворювання серцево-судинної системи»
Знати:
 - АФО органів кровообігу у дітей________________________________
- етіологію, клінічні прояви, ускладнення та методи лікування .
- особливості догляду за хворими дітьми та методи профілактики .
Вміти:
- підрахувати ЧД,ЧСС, виміряти артеріальний тиск_____________
- провести облік випитої і виділеної рідини_______________________________
- здійснювати мотивований догляд за хворими дітьми______________________
- взяти кров для біохімічного дослідження________________________________
- розвести і ввести біцилін______________________________________________
- підготувати систему для внутрішньовенного краплинного введення рідин____
-надання невідкладної допомоги під час зомління, колапсу
-ввести та розвести антибіотики
- провести оксигенотерапію
-організувати лікувально-охоронний режим для хворих на гостру ревматичку лихоманку

Порядок виконання практичної роботи
№п\п
Завдання
Час виконання
Вказівки до виконання
1
Закріпити теоретичні знання згідно теми
40 хв
Фронтальне опитування, тести, задачі
2
Огляд хворих дітей, вивчення призначень лікаря
60 хв
Оцінка стану, виявлення симптомів
3
Оволодіти навичками по догляду за хворими:
50хв
- забір крові для біохімічного дослідження
- проведення обліку випитої і виділеної рідини
- провести оксигенотерапію
- техніка розведення і введення біциліну
-надання невідкладної допомоги під час зомління, колапсу
-організація лікувально-охоронного режиму для хворих на гостру ревматичку лихоманку
10хв
10хв
15хв
15хв
15хв
15хв
Алгоритм дії додається
4
Закріпити навички по догляду за дитиною:     ІІІ
- підрахувати ЧСС,ЧД
- виміряти артеріальний тиск
- підготовка системи для в\в краплинного введення рідини
- скласти план бесіди з батьками про особливості харчування, режиму і догляду за дитиною.
-ввести та розвести антибіотики
-проведення п\ш, в\м, в\в інєкцій
- дотримання правил професійної безпеки, охорони праці, протиепідемічного режиму в ЛПЗ.
10хв
10хв
15хв
15хв
10хв
10хв
15хв
Алгоритм дії додається
5
Заключний етап
50 хв
Тести , задачі

ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ
1.      Назвати АФО серцево – судинної системи у дітей
2.      Дати визначення поняттю «вроджені вади серця і судин», назвати причини виникнення.
3.      Розказати класифікацію вроджених вад серця і судин (ВВС).
4.      Охарактеризувати стадії перебігу ВВС, описати основні симптоми ВВС, назвати ускладнення.
5.      Назвати методи діагностики ВВС та сучасні методи лікування.
6.      Дати визначення захворюванню «гостра ревматична лихоманка (ревматизм)».
7.      Назвати причини ревматизму, пояснити механізм розвитку.
8.      Розказати класифікацію ревматизму.
9.      Охарактеризувати великі критерії ревматизму: кардит, поліартрит, мала хорея, ревматичні вузлики, анулярна еритема.
10.  Назвати малі критерії ревматизму та лабораторну діагностику.
11.  Назвати принципи лікування ревматизму.
12.  Скласти план первинної, вторинної та третинної профілактики ревматизму.
13.  Дати визначення поняття «Вегетосудинна дистонія». Дати класифікацію, вказати основні прояви, принципи лікування та профілактики.

АЛГОРИТМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ДО ДАНОГО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ РОЗМІЩЕНІ НА СТОРІНЦІ «МОДУЛЬ 2_МЕТОДИКИ»

ЗАДАЧІ
1. Дитина 12 років, поступила в приймальне відділення зі скаргами на підвищення температури до 380С,  задишку, втомлюваність, біль у суглобах. Два тижні назад перехворіла на ангіну, яку лікували симптоматично. При огляді колінні суглоби збільшені в розмірах, шкіра над ними червона, гаряча.
1) Визначити проблеми пацієнта.
2) Скласти план сестринського догляду.

2. До шкільної медсестри звернулась вчителька 5-го класу: 10-ти річна учениця протягом тижня скаржиться на швидку втомлюваність, поганий сон, дівчинка стала дратливою, плаксивою, в неї змінився характер письма та ходи, шаркає ногами, на уроках гримасничає.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план сестринського догляду.

ТЕСТИ:
1. Дівчинці 10 років, страждає на ревматизм та знаходиться на стаціонарному лікуванні у дитячий лікарні. Яке дієтичне харчування призначається дитині?   
A         Стіл № 11   
B         Стіл № 5   
C         Стіл №7   
D         Стіл № 9   
E          Стіл № 10
2. Хвора дитина 13 років скаржиться на  підвищення t° тіла до 38°С, біль в колінних суглобах та в ділянці серця. В анамнезі часті ангіни. Об’єктивно виявлено припухлість і різку болючість, гіперемію шкіри колінних та гомілковостопних суглобів. При здійсненні другого етапу медсестринського процесу медсестра виявить, що дані проблеми у  пацієнта пов’язані з захворюванням на:
A         Скарлатину 
B         Ревматизм 
C         Лейкоз 
D         Геморагічний васкуліт 
E          Гломерулонефрит 
3. У хлопчика 5 років з ПВС (тетрада Фалло) розвинувся задухо-ціанотичний напад. Яке положення слід надати дитині для покращення її стану? 
A         Сидяче 
B         Лежаче з підвищеним головним кінцем 
C         Напівсидяче 
D         Колінно-грудне (навпочіпки) 
E          Горизонтальне  
4. Первинна профілактика гострої ревматичної лихоманки (ревматизму) в першу чергу включає:
A         Застосування продуктів з підвищеним вмістом калію 
B         Санацію хронічних вогнищ стрептококової інфекції 
C         Заняття фізичною підготовкою та спортом 
D         Загартовування організму з використанням повітряних та сонячних ванн
E          Призначення курсу вітамінів і мікроелементів 
5. Ребенок с врожденным пороком сердца, находится на стационарном лечении в кардиологическои отделении, в связи с ухудшением состояния и появленим отеков. Какие действия медсестры будут первоочередными при данной патологии? 
A         измерять температуру тела 
B         подсчитывать ЧСС 
C         подсчитывать частоту дыхания 
D         проводить подсчет выпитой и выделенной жидкости
E         организовать настольные игры 
6. Дитині 14 років. Хворіє на ревматичну лихоманку з проявами  гострого ревматичного  міокардиту та поліартриту. Для ревматичного поліартриту характерно: 
A         Лимфоцитопенія 
B         Лейкоцитопенія 
C         Наявність залишкових деформацій 
D         Вранішня скутість
E         Множинність, симетричність ураження суглобів 
7. У дитини 12-ти років  запідозрено ревматизм. Для підтвердження діагнозу призначені додаткові методи обстеження.  Ви оцінюєте результати ревмопроб.  Який показник  підтвердить даний діагноз?
A         Гіперглікемія 
B         Тромбоцитопенія 
C         Поява С – реактивногго протеїну
D         Гематурія 
E          Підвищення рівня білірубіну в крові 
8. Яке ефективніше лікування природжених вад серця у дітей на сучасному етапі? 
A         Антигістамінні препарати 
B         Антибіотикотерапія 
C         Хірургічне
D         Вітамінотерапія 
E          Пробіотикотерапія  
9. Хлопчик 6 років перебуває на стаціонарному лікуванні в дитячій лікарні. При обстеженні дитини спостерігаються: плаксивість, дратівливість, порушення сну, гіперкінези, порушення координації рухів. Вкажіть першочергові дії медсестри. 
A         Застосувати серцеві глікозиди 
B         Забезпечити ліжковий режим 
C         Постійно проводити оксигенотерапію 
D         Визначити властивості пульсу 
E         Призначити збалансоване харчування. 
10. Немовля народилося від п’ятої вагітності (попередні переривалися у першому триместрі), що перебігала з токсикозом, анемією. Мати працює на хімічному комбінаті, що виробляє хімічні речовини. У дитини визначається вроджена вада серця. Яка імовірна причина вродженої вади? 
A         Ранній токсикоз 
B         Пізній токсикоз вагітності  
C         Анемія вагітних 
D         Вплив професійної шкідливості 
E          Хромосомні аномалії 
11. Дитині 5 днів. Здійснюючи патронаж, медична сестра виявила, що під час крику у дитини з’являється ціаноз носогубного трикутника. Під час годування дитина робить часті перерви. Об’єктивно: температура тіла – 36,7С, ЧСС – 140\хв, ЧДР – 80\хв. Зі слів матері, на 12-му тижні вагітності вона перехворіла на ГРВІ. Яке дослідження першочергово необхідно провести дитині для встановлення діагнозу?
А.     Біохімічний аналіз крові.
В.     Електрокардіографія.
С.     Загальний аналіз крові.
D.     Загальний аналіз сечі.
Е.     Рентгенологічне дослідження.
12. У дівчинки 10 років дратівливість, зміна почерку, порушення ходи. За місяць до цього перенесла ангіну. При огляді м’язова гіпотонія, мимовільні скорочення мімічної  мускулатури і пальців рук. Про який прояв ревматичного ураження можна подумати? 
A         анулярна висипка 
B         ревмокардит 
C         ревматичний артрит 
D         мала хорея 
13. У стаціонарі дитина 12-ти років з приводу рецидива ревматизму. Яка потенційна проблема може виникнути у дитини після кількох атак ревматизму? 
A         Ревматичний поліартрит 
B         Мала хорея 
C         Набута вада серця 
D         Анулярна ерітема 
E          Ревматичний полісерозит 
14. До шкільної медсестри звернулась мати хлопчика 11-ти років з проханням дати рекомендації щодо занять її сина фізкультурою. Нарікає, що хлопчик переважно після уроків сидить вдома за комп’ютером і не хоче відвідувати уроки фізкультури. При фізичному обстеженні школяра виявлено слабкий розвиток м’язів, незначну деформацію хребта. Який медсестринський діагноз відповідає такому стану?
A         Гіподинамія
B         Непереносимість діяльності
C         Соціальна ізоляція
D         Порушена здатність до переміщення
E         Втома
15. У дитини 13 років після перенесеної ангіни з'явилися наступні симптоми: слабкість, емоційна нестійкість, плаксивість, зміна характеру почерку і ходи, мимовільні рухи м'язів. Для якого захворювання характерні ці ознаки?
A      Вегето-судинна дистонія
B      Суглобова форма геморагічного діатезу
C      Спазмофілія
D      Мала хорея
E       Вроджена вада серця


ЗАВДАННЯ
1. Зробити презентацію на тему: «методи обстеження функціонального стану серцево – судинної системи у дітей різного віку»
   

ІНСТРУКЦІЯ (для студентів)
до практичного заняття з "Медсестринство в педіатрії" (предмет)
Тема: «Захворювання системи крові. Анемія. Лейкоз.»
Знати:
 - АФО крові, кровотворних органів.
- етіологію, клінічні прояви анемій  та лейкозів у дітей.
- особливості догляду за хворими дітьми та методи профілактики захворювань крові у дітей.
Вміти:
1) виявити основні симптоми захворювань крові у дітей;
2) оцінювати аналізи крові здорових і хворих дітей;
3) брати кров з вени для біохімічного дослідження;
4) доглядати за дитиною під час та після гемотрансфузії;
5) надавати невідкладну допомогу при геморагічному синдромі;
6) здійснювати мотивовний догляд за хворими дітьми.
Порядок виконання практичної роботи
№п\п
Завдання
Час виконання
Вказівки до виконання
1
Закріпити теоретичні знання згідно теми
40 хв
Фронтальне опитування, тести, задачі
2
Огляд хворих дітей, вивчення призначень лікаря
40 хв
Оцінка стану, виявлення симптомів
3
Оволодіти навичками по догляду за хворими:
- забір крові для біохімічного дослідження
- оцінка аналізів крові здорових і хворих дітей;
- догляду за дитиною під час та після гемотрансфузії;
-підготовка пацієнта до лабораторних досліджень та інструментальних обстежень.
- надання невідкладної допомоги дитині при носовій, легеневій, шлунково-кишковій кровотечі.
- участь у проведенні інфузії крові та її препаратів
- дотримання правил професійної безпеки, охорони праці, протиепідемічного режиму в гематологічному відділенні.
10хв
10хв
15хв
10хв
15хв
15хв
15хв
Алгоритм дії додається
4
Закріпити навички по догляду за дитиною:     ІІІ
-догляд за ротовою порожниною
- підрахувати ЧСС,ЧД
- виміряти артеріальний тиск
- підготовка системи для в\в краплинного введення рідини
-проведення п\ш,в\ш,в\в,в\м інєкцій
- скласти план бесіди з батьками по профілактиці анемій у дітей.
10хв
10хв
10хв
10хв
10хв
10хв
Алгоритм дії додається
5
Заключний етап
40 хв
Тести , задачі
ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ
1.      Назвати АФО системи крові у дітей.
2.      Дати визначення поняттю «Анемії». Назвати класифікацію анемій. Охарактеризувати  дефіцитні анемії. (детально: В12 та фолієво – дефіцитні)
3.      Пояснити обмін заліза в організмі. Перерахувати причини залізодефіцитних анемій (ЗДА). Назвати ступені тяжкості, основні клінічні прояви методи діагностики.
4.      Визначити принципи лікування ЗДА. Назвати заходи профілактики залізодефіцитних анемій у дітей різного віку.
5.      Назвати причини постгеморагічних анемій, класифікацію, методи діагностики, принципи лікування.
6.      Охарактеризувати гіпо- і апластичні анемії. Назвати причини їх виникнення,  класифікацію, методи діагностики та лікування.
7.      Дати визначення поняттю «гемолітичні анемії». Вказати  причини, класифікацію, клінічні прояви, методи діагностики та принципи лікування.
8.      Дати визначення захворюванню «лейкоз». Назвати класифікацію та причини виникнення лейкозів. Вказати клінічні прояви, методи діагностики  та лікування.
АЛГОРИТМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ДО ДАНОГО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ РОЗМІЩЕНІ НА СТОРІНЦІ «МОДУЛЬ 2_МЕТОДИКИ»
ЗАДАЧІ
1. Дитина 9 місяців, знаходиться на грудному вигодовуванні, додатково отримує сік. При огляді відмічається блідість шкіри і слизових оболонок. В загальному аналізі крові гемоглобін – 98г/л.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план сестринського догляду.
2. До стаціонару поступила дитина 9 років зі скаргами на біль у кістках, суглобах. Об’єктивно: стан дитини важкий, шкіра бліда, крововиливи, печінка та селезінка збільшені, пальпуються всі групи периферичних лімфатичних вузлів.
1) Виявити проблеми пацієнта
2) Скласти план сестринських втручань
ТЕСТИ:
1. Дитина 8 місяців відмовляється від овочевого пюре та фруктових соків. Мати  стурбована з приводу  розвитку анемії у дитини. На який діагностичний критерій повинна звернути увагу медична сестра при здійсненні медсестринського обстеження?
A         Себорейні лусочки 
B         Блідість шкіри та слизових оболонок 
C         Молочний струп 
D         Кишкові розлади 
E          Попрілості 
2. Хлопчик 10 років скаржиться на біль у хребті та суглобах, загальну слабкість. В загальному аналізі крові: бластні клітини. Про яке захворювання можна думати?
A         Туберкульоз 
B         Ревматоїдний артрит 
C         Системний червоний вівчак 
D         Геморагічний васкуліт 
E          Гострий лейкоз
3. На профілактичному огляді дитина 9-и місяців. Із анамнезу відомо, що дитина вигодовувалась молочними сумішами, які мати постійно замінювала. Із прикормів дитина отримує тільки манну кашу. Яке дослідження треба обов’язково запланувати цій дитині з метою виявлення анемії? 
A         Копрограму
B         Аналіз сечі загальний 
C         Аналіз крові загальний
D         Зіскоб на ентеробіоз 
E          Мазок із зіва на флору 
4. Вы проводите медсестринское обследование ребенка. Какие проблемы сопровождают железодефицитную анемию у детей? 
A         гипертрофия сосочков языка 
B         гиперплазия околоногтевого валика 
C         нарушение осанки 
D         бледность кожных покровов, слабость, адинамия, искажение вкуса
E          булимия 
5. Дитині 6 років. Скарги на блідість шкірного покриву, зниження  апетиту, втомлюваність. В аналізі крові:  Нв – 90 г/л  Е 3,2 х1012/л, к.п. – 0,8 Призначення яких ліків  найбільш раціональне: 
A         Препаратів заліза  
B         Вітаміну А 
C         Вітаміну Д 
D         Глюконату кальцію 
E          Алохолу 
6. Дитина 7 місяців, знаходиться на обліку у сімейного лікаря з приводу залізодефіцитної  анемії. Який продукт прикорму з підвищеним вмістом заліза ви порекомендуєте мамі  ввести? 
A         Кефір  
B         Сир 
C         М’ясний фарш 
D         Манна каша 
E          Риба 
7. При обстеженні дитини 3 років, хворої залізодефіцитною анемією, медсестра виявить скаргу на: 
A         Підвищений апетит 
B         Спотворений апетит 
C         Спрагу 
D         Пронос 
E         Нічне нетримання сечі 
8. Здійснюючи І етап медсестринського процесу, медична сестра виявила у 6-ти річного хлопчика блідість шкіри та слизових оболонок, тріщини у куточках рота. Лікар поставив діагноз – залізодефіцитна анемія. Які з перерахованих причин могли спровокувати дану патологію?
А.     Довготривале отримання антигістамінних препаратів.
В.     Надмірне фізичне навантаження.
С.     Часті респіраторні захворювання.
D.     Глистяна інвазія.
Е.     Овочеве харчування.
9. У хворого 13 років після перенесеного грипу з’явилися  загальна слабкість, кровотечі з носа та ясен, біль у горлі під час ковтання, температура тіла 39 С. У зв’язку з погіршенням стану був госпіталізований. Запідозрений гострий лейкоз. Назвіть найбільш інформативне дослідження для даного захворювання.
A         Загальний аналіз крові
B         Загальний аналіз сечі
C         Визначення рівня заліза в крові
D         Визначення білірубіну в крові
E         Дослідження пунктату кісткового мозку
10. Дитині 1 рік 8 місяців. Млява, бліда, апетит погіршений, шкіра суха. У крові: ер. -3,1 х 10 12\л, Нb 95г\л. В анамнезі: штучне вигодовування, несвоєчасне введення прикорму, порушення режиму. Ці проблеми вказують на наявність у дитини такого захворювання:
А.     Геміфілія
В.     Залізодефіцитна анемія
С.     Тромбоцитопенічна пурпура
Д.     Лейкоз
Е.     Геморагічний васкуліт.
11. У дитини 7-ми місяців суха шкіра, волосся ламке, при обстеженні виявлено систолічний шум на верхівці серця і тахікардія. В загальному аналізі крові  показники гемоглобіну складають 100 г\л. Для лікування анемії дитині цього віку доцільно призначити:
А.     Реосорбілакт
В.     Сорбекс
С.     Ферум-лек
D.     Актиферин
Е.     Метилпреднізолон
ЗАВДАННЯ
1. Знайти відеоматеріали по постановці венозного катетера, венозної лінії, забору крові системою «вакутайнер»,
2. Розробити і заповнити таблицю «Порівняльна характеристика анемій»
Ознака
Залізодефіцитна
анемія
Постгеморагічні анемії
Гемолітичні анемії
Апластичні анемії