ЗАПОВНЕННЯ ЖУРНАЛІВ
Лекції Модуль 1
№п/п |
К-ть годин |
Тема |
Література |
1. |
2 |
Вступ. Основні завдання і організація
педіатричної служби в Україні. Анатомо – фізіологічні особливості органів і
систем. |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст.5-16, 39-43, 47-53 |
с/р |
2 |
Основні етапи
розвитку педіатрії. Складання етапів розвитку педіатрії. Нервово – психічний
розвиток дитини віком до і після року. Оцінювання нервово – психічного
розвитку. |
Метод розробка |
2.1. |
1 |
АФО доношеної новонародженої дитини та догляд за
нею |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 16-30 |
2.2. |
1 |
АФО недоношеної новонародженої дитини та догляд
за нею |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 30-39 |
с/р |
2 |
Патронаж новонародженої дитини. Відпрацювання елементів
догляду за нею. Спостереження за недоношеними дітьми на дільниці. Відпрацювання навичок догляду за ними. |
Метод розробка |
1 |
Медична
апаратура. Правила роботи (кувез, електровідсмоктувач, апарат штучної
вентиляції легень тощо) |
Метод розробка |
|
3.1. |
1 |
Вигодовування грудної дитини. |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 122-145 |
3.2. |
1 |
Харчування дітей старшого віку. |
|
с/р |
2 |
Санітарно
– освітня робота медсестри з питань пропагування природного вигодовування. Оформлення
санбюлетеня. Харчування
майбутньої мами. Складання меню. |
Метод розробка |
1 |
Харчування
дітей старших однорічного віку. Повноцінність та раціональність харчування.
Складання меню – розкладки в дитячих дошкільних закладах |
Метод розробка |
|
2 |
Вплив
генетично модифікованих продуктів на стан здоров'я підростаючого покоління. Опрацювання
медичної літератури. |
Метод розробка |
|
4. |
2 |
Хвороби новонароджених, пов'язані з проблемами
інфікування (захворювання шкіри, пупкової ранки, сепсис новонароджених) |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 145-149 |
с/р |
1 |
Проблеми
інфекцій у сучасній неонатології з позиції доказової медицини. Опрацювання
медичної літератури, елементів діагностики та догляду за дитиною. |
Метод розробка |
5. |
2 |
Хвороби новонароджених, пов'язані з пологовими
проблемами. Гемолітична хвороба новонароджених. (Пологові травми. Асфіксія
новонароджених дітей. Внутрішньочерепна пологова травма. Гемолітична хвороба
новонароджених. Вроджені вади розвитку дитини. Спадкові захворювання). |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 150-158 |
с/р |
1 |
Спадкові
та хромосомні захворювання. Відпрацювання практичних навичок обстеження дітей
з цією патологією. |
Метод розробка |
Всього: лекцій – 10 год.,
самостійних робіт – 12 год. |
Практики Модуль 1
№п/п |
К-ть годин |
Тема |
Література |
1. |
6 |
Вступ. Основні завдання та організація
педіатричної служби в Україні. Анатомо – фізіологічні особливості органів і
систем. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії»
ст. 6-25. Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 26-28 |
2. |
6 |
Анатомо-фізіологічні особливості доношеної
новонародженої дитини та догляд за нею. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
42-56 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст.11-25 |
3. |
6 |
Анатомо-фізіологічні особливості недоношеної
новонародженої дитини та догляд за нею. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
26-62 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 16-25 |
4. |
6 |
Вигодовування грудної дитини. Природне, змішане
та штучне вигодовування. Харчування дітей, старших однорічного віку. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
26-42 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 28-45 |
5. |
6 |
Хвороби новонароджених,
пов’язані з проблемами інфікування. (Захворювання шкіри, пупкової ранки, сепсис
новонароджених). |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
68-69 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 45-55 |
6. |
6 |
Хвороби новонароджених , пов’язані з пологовим проблемами. Гемолітична хвороба новонароджених. (Пологові
травми. Асфіксія. Гемолітична хвороба новонароджених. Вроджені вади розвитку
дитини. Спадкові захворювання.) |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
68-69 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 45-55 |
Всього: 36
годин |
Лекції Модуль 2
№п/п |
К-ть годин |
Тема |
Література |
1. |
2 |
Гіповітамінози. Рахіт. Гіпокальціємічний синдром
у дітей раннього віку. |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст.164-178 |
с/р |
1 |
Фізичне
виховання та загартовування дітей. Методика проведення масажу та гімнастики.
Заходи, спрямовані на загартовування дітей раннього віку. |
Метод розробка |
1 |
Проведення
бесіди з батьками про профілактику гіповітамінозів. Складання тез бесіди. Водорозчинні
та жиророзчинні вітаміни, їх вплив на організм дитини. Створення ситуаційних
задач та їх розв'язання. |
Метод розробка |
|
2. |
2 |
Аномалії конституції |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 191-196 |
с/р |
1 |
Мистецтво
спілкування медсестри з пацієнтами та їх батьками. Психологічна підготовка
дитини до проведення певних обстежень, дотримання правил етики та
деонтології. |
Метод розробка |
3 |
2 |
Гострі розлади травлення у дітей раннього віку. Хронічні розлади травлення. Гіпотрофія.
Паратрофія. |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 178-191 |
с/р |
1 |
Дисбактеріоз:
своєчасно про актуальне. Опрацювання медичної літератур, відпрацювання
елементів догляду за дитиною з цією патологією. |
Метод розробка |
1 |
Пілороспазм
і пілоростеноз. Медсестринський процес у разі цієї патології. Відпрацювання
практичних навичок обстеження та догляду за такими дітьми. |
Метод розробка |
|
4. |
2 |
Зхворювання органів травного каналу у дітей
старшого віку. (Гострий гастрит, хронічний гастрит, виразкова
хвороба, дуоденіт). Гельмінтози. Стоматити. Захворювання печінки і
жовчних шляхів. |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 196-207, 213-220 |
с/р |
1 |
Гельмінтози.
Їх негативний впливна організм дитини. Оформлення санбюлетня. |
Метод розробка |
5. |
2 |
Захворювання органів дихання. (Гострий риніт, отит, фарингіт, ангіни,
ларингіт, трахеїт, бронхіт, пневмонія, бронхіальна астма) |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 220-224, 224-241 |
с/р |
2 |
Проблема
тонзиліту в педіатричній практиці. Медсестринський процес. Відпрацювання
практичних навичок. Хронічна
пневмонія. Відпрацювання методики діагностики та догляду за дитиною. Муковісцидоз.
Сучасні підходи до діагностики, лікування, медико – соціальної реабілітації.
Опрацювання медичної літератури, медсестринський процес за такої патології. |
Метод розробка |
6. |
2 |
Захворювання серцево – судинної системи. (Природжені вади серця і судин. Ревматизм.
Вегето – судинна дистонія) |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 241-268 |
с/р |
2 |
Особливості
мед сестринської опіки над дітьми з ознаками серцевої недостатності.
Відпрацювання практичних навичок цієї патології. Вегето –
судинна дисфункція (ВСД), мед сестринський процес. Складання алгоритмів
обстеження дитини при цій патології та відпрацювання практичних навичок
догляду. |
Метод розробка |
1 |
Ювенільний
ревматоїдний артрит. Дійсні та супутні проблеми пацієнта. Відпрацювання
навичок вирішення таких проблем. |
Метод розробка |
|
7. |
2 |
Захворювання системи крові. (Анемія. Лейкоз. Геморагічні діатези) |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 268-272 |
с/р |
2 |
Умовний
поділ дитячого віку за гематологічними показниками: новонароджені, діти
грудного і старшого віку. Складання диференціальної таблиці для різних
вікових груп. Спадкові
гіпо- і апластичні анемії. Медсестринський процес при цій патології.
Відпрацювання практичних навичок. |
Метод розробка |
2 |
Деонтологічні
аспекти медсестри гематологічного відділення. Виконання практичних навичок
міжособового спілкування, психологічна підготовка дитини, дотримання правил
етики і деонтології. Переливання
крові. Сучасні погляди. Алгоритми виконання цієї маніпуляції та суворе
дотримання правил асептики та антисептики. |
Метод розробка |
|
8.1 |
1 |
Захворювання нирок і сечових шляхів. (Гломерулонефрит, пієлонефрит, гостра і хронічна
недостатність нирок) |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. |
8.2 |
1 |
Зхворювання ендокринної системи. (Цукровий діабет, захворювання щитоподібної
залози, гіпотиреоз) |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. |
с/р |
1 |
Гостра
ниркова недостатність. Невідкладна допомога. Відпрацювання практичних
навичок. |
Метод розробка |
2 |
Анатомо –
фізіологічні особливості ендокринної системи у дітей раннього віку.
Медсестринське обстеження даної системи. Захворювання
статевих залоз. Передчасне статеве дозрівання. Складання алгоритмів
обстеження та догляду за дітьми згідно з протоколами лікування. Ожиріння
– основні форми. Дійсні та супутні проблеми. Відпрацювання навичок обстеження
та реалізація мед сестринських втручань. Захворювання
щитоподібної залози. Гіпотиреоз природжений і набутий. Проблеми.
Розпізнавання гіпотиреозу в перші місяці життя дитини. Відпрацювання навичок
вирішення таких проблем і догляду за дитиною |
Метод розробка |
|
Всього: лекцій – 16 год., самостійних робіт – 18
год. |
Практики Модуль 2
№п/п |
К-ть годин |
Тема |
Література |
1. |
7 |
Гіповітамінози. Рахіт. Гіпокальціємічний синдром
у дітей раннього віку. Поняття про гіповітаміноз. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії»
ст.83-91. Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 55-57, 64-66 |
2. |
7 |
Аномалії конституції. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
76-83 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст.57-63 |
3. |
7 |
Гострі розлади травлення. Хронічні розлади
травлення. Захворювання органів травлення у дітей старшого
віку (гастрит, гастроентерит,
хронічний гастрит) |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
26-28, 107-113, 115-117 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 67-75 |
4. |
7 |
Виразкова хвороба. Дуоденіт. Гельмінтози.
Стоматити. Захворювання печінки і жовчних шляхів. |
Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст.75-78 |
5. |
7 |
Захворювання органів дихання. (Гострий риніт, отит, фарингіт, трахеїт,
ларингіт. Стенозуючий ларинготрахеїт. Ангіна, хронічний тонзиліт) |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
91-100 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст.83-93 |
6. |
7 |
Захворювання органів дихання. (продовження). (Гострий бронхіт. Гострий обструктивний бронхіт.
Гостра пневмонія. Бронхіальна астма). |
Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст.93-101 |
7. |
7 |
Захворювання серцево – судинної системи.
Природжені вади серця і судин. Ревматизм. Вегетосудинна дистонія. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.100-104,
106 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 101-107 |
8. |
6 |
Захворювання системи крові. Анемія. Лейкоз. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
104-107 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 108-114 |
9. |
7 |
Геморагічні діатези. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
104-107 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 108-114 |
10. |
6 |
Захворювання нирок і сечових шляхів. Гломерулонефрит.
Пієлонефрит. Гостра і хронічна недостатність нирок. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
117-125 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 114-121 |
11. |
7 |
Захворювання ендокринної системи. Цукровий
діабет. Гіпотиреоз. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
125-130 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 121-126 |
Всього:
75
годин |
Лекції Модуль 3
№п/п |
К-ть годин |
Тема |
Література |
1. |
2 |
Загальна характеристика інфекційного процесу.
Туберкульоз. |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст.305-310, 316-337 |
с/р |
1 |
Загальна
характеристика інфекційної хвороби – її періоди. Опрацювання
сучасної літератури. |
Метод розробка |
2 |
Історія
розвитку туберкульозу. |
Метод розробка |
|
2 |
Коротка
характеристика позалегеневого туберкульозу. Виконання алгоритмів практичних
навичок щодо дотримання особистої гігієни, ранньої діагностики цієї
патології, догляду за дітьми. |
Метод розробка |
|
2 |
Сучасні
погляди на вакцинацію. Показання та протипоказання. Виконання щеплень. |
Метод розробка |
|
2. |
2 |
Дифтерія. Менінгококова інфекція. |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 337-345, 369-371 |
с/р |
3 |
Рідкісні
клінічні форми дифтерії: дифтерія очей, вуха, носа, зовнішніх статевих
органів, шкіри. Відпрацювання практичних навичок догляду за патології |
Метод розробка |
3 |
2 |
Гострі респіраторні вірусні інфекції. |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 310-316 |
с/р |
3 |
Народні
методи профілактики гострих респіраторних вірусних інфекцій. Відпрацювання
практичних навичок приготування відварів, настоянок. |
Метод розробка |
4.1 |
1 |
Кір. Краснуха |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 345-369 |
4.2. |
1 |
Скарлатина. Вітряна віспа. |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 345-369 |
с/р |
1 |
Краснуха
і вагітність. Складання тез бесіди щодо профілактики захворювання. |
Метод розробка |
с/р |
1 |
Диференціальна
діагностика елементів висипань, характерних для повітряно – краплинних
інфекцій. Складання порівняльної таблиці. |
Метод розробка |
5.1. |
1 |
Епідемічний паротит. Кашлюк. Паракашлюк. |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 345-369 |
5.2. |
1 |
Кишкові інфекції. Дизентерія. Сальмонельоз. |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст.372-380 |
с/р |
2 |
Сальмонельоз.
Медсестринський процес. Обстеження. Діагностика. Планування та відпрацювання
мед сестринських втручань. |
Метод розробка |
2 |
Профілактика
кишкових інфекцій. Виконання практичних навичок щодо профілактики цієї
патології. |
Метод розробка |
|
2 |
Регідратаційна
терапія дітей з гострими кишковими інфекціями. Опрацювання методики
розрахунку та проведення такої терапії. |
Метод розробка |
|
6.1. |
1 |
Поліомієліт. Вірусні гепатити |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 380-389 |
6.2. |
1 |
ВІЛ – інфекція/СНІД |
В.М. Запорожан. Профілактика передачі від матері до дитини» ст.32-44,
Наказ МОЗУ №955 від 5.11.2013р. |
с/р |
2 |
Особливості
роботи медсестри в кабінеті інфекційних захворювань. Послідовність дій
медичного працівника під час виконання процедур, маніпуляцій, враховуючи нові
накази, інструкції МОЗ України |
Метод розробка |
2 |
Опрацювання
наказів МОЗ України щодо профілактики інфекційних захворювань у дітей. |
Метод розробка |
|
2 |
Терміни
ізоляції та карантину пацієнтів з інфекційними хворобами. Складання
порівняльної таблиці. |
Метод розробка |
|
2 |
Порівняльні
епідеміологічні характеристики інфекційних хвороб. Алгоритми виконання
практичних навичок. |
Метод розробка |
|
Всього: лекцій – 12 год.,
самостійних робіт – 29 год. |
Практики Модуль 3
№п/п |
К-ть годин |
Тема |
Література |
1. |
7 |
Загальна характеристика інфекційного процесу.
Туберкульоз. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії»
ст. 130-139. Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 126-138, 141-145 |
2. |
7 |
Дифтерія. Менінгококова інфекція. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
139-149 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст.129-130,133 |
3. |
7 |
Гострі респіраторні вірусні інфекції. Кір. Краснуха |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
139-149 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 83-101, 131-132, 135-141 |
4. |
7 |
Скарлатина. Вітряна віспа |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
139-149 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 135-141 |
5. |
7 |
Епідемічний паротит. Кашлюк. Паракашлюк. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
139-149 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 130, 135-141 |
6. |
7 |
Дизентерія. Кишкова інфекція. Сальмонельоз. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
134-139 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 72,135 |
7. |
7 |
Поліомієліт. Вірусні гепатити. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії» ст.
134-139 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 135 |
8. |
7 |
ВІЛ – інфекція. СНІД. |
В.М. Запорожан «Профілактика передачі ВІЛ від матері до дитини» ст.32-44;
Наказ МОЗУ №955 від 5.11.2013р |
Всього:
56
годин |
Лекції Модуль 4
№п/п |
К-ть годин |
Тема |
Література |
1. |
2 |
Гіпертермічний, судомний синдром. Синдром
стенозуючого ларинготрахеїту, астматичний стан. Асфіксія, синдром дихальних розладів у
новонароджених. Синдром дихальної недостатності. |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст.389-396 |
2. |
2 |
Алергічний, гіпокальціємічний синдром |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 396-397, 400-401 |
3. |
2 |
Токсичний синдром. Кишковий токсикоз.
Нейротоксикоз. |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст.234 |
4 |
2 |
Синдром недостатності кровообігу. Синдром ниркової недостатності. |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 290-293, 397-400 |
5. |
2 |
Коматозний синдром. Печінкова недостатність. |
Підручник «Дитячі хвороби» С.К.Ткаченко ст. 294-298, 401-402 |
Всього:
10 год. |
Практики Модуль 4
№п/п |
К-ть годин |
Тема |
Література |
1. |
7 |
Гіпертермічний, судомний синдром. Синдром
стенозуючого ларинготрахеїту, астматичний стан. Асфіксія, синдром дихальних розладів у
новонароджених. Синдром дихальної недостатності. |
О.Н.Бура «Практикум з педіатрії»
ст.107 Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 51-52, 55, 88-91, 93-95 |
с/р |
3 |
Нейротоксикоз.
Медсестринський процес. Відпрацювання практичних навичок щодо догляду та
лікування. |
Метод розробка |
2. |
7 |
Алергічний, гіпокальціємічний синдром |
Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст.64-67 |
3. |
7 |
Токсичний синдром. Кишковий токсикоз.
Нейротоксикоз. |
Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 60-61 |
с/р |
3 |
Феномен
«вигорання» або емоційного виснаження в медичних працівників. Профілактика.
Міжособове спілкування, психологічна підготовка медичного персоналу. |
Метод розробка |
4. |
7 |
Синдром недостатності кровообігу. Синдром ниркової недостатності. |
Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст. 105-114, 120-121 |
5. |
7 |
Коматозний синдром. Печінкова недостатність. |
Тарасюк В.С. «Алгоритми практичних навичок з педіатрії» ст.121-126 |
Всього: Практичних занять
– 35год., самостійних робіт – 6годин |