модуль 3_практика (2)

ШАНОВНІ СТУДЕНТИ!

На даній сторінці розміщені матеріали до практичних занять МОДУЛЯ 3 з предмету "Медсестринство в педіатрії" (перша частина), згідно навчального плану.
Алгоритми до практичних занять, тести та теми самостійних робіт  розміщені на сторінці "Модуль 3_методики, тести, самостійні"
Всю інформацію щодо проведення практичних занять, оформлення щоденників, здачі практичних навичок тощо уточнюйте у своїх викладачів.

ІНСТРУКЦІЯ до практичного заняття №4

Тема:«СКАРЛАТИНА. ВІТРЯНА ВІСПА.»

Знати:

1) Етіологію, епідеміологію, клініку вітряної віспи, скарлатини.

2) Основні клінічні прояви, можливі ускладнення цих захворювань.

2) Догляд, принципи лікування.

3) Профілактику

4) Протиепідемічні заходи у вогнищі інфекції

Вміти:

1) виявити ознаки захворювання.

2) оцінити характер висипу.

3) здійснити профщеплення .

4) провести протиепідемічні заходи у вогнищі.

5) здійснювати мотивований догляд за хворими.

6) провести сан-освітню роботу з батьками.

Порядок виконання практичної роботи.

№п\п

Завдання

Час виконання

Вказівки до виконання

1.

Закріпити теоретичні знання згідно теми.

 

30хв

Тести, задачі, фронтальне опитування

2.

Огляд хворих, аналіз листків лікарських призначень.                                           

20хв

Оцінка стану. Виявлення симптомів хвороби

3.

Оволодіти технікою специфічної профілактики                  

20хв

Інстукція додається.

4.

Закріпити навички по догляду за хворими дітьми:                                                    

1) взяття мазків із зіва, носа;

2) постановка зігріваючого компреса;

3) розведення та введення антибіотиків;

4) ін’єкції в\м, п\ш,в\в.

5) туалет шкіри та слизових оболонок ротової порожнини.

80хв

 

Алгоритм дії

-\\-

 

-\\-

-\\-

5.

Проведення сан-освітньої роботи.

30хв

Скласти план бесіди

6.

Вивчення протиепідемічних заходів у вогнищі

 

 

7.

Заключний етап

30хв

Задачі, тести

 

ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ

1.Назвіть збудника cкарлатини , охарактеризуйте його.

2.Назвіть шляхи передачі та джерело інфекції при скарлатині.

3.Скільки триває інкубаційний період при скарлатині.

4.Назвіть клінічні форми скарлатини .

5.Назвіть основні клінічні прояви скарлатини .

6.Охарактеризуйте висип при скарлатині.

7.Які ускладнення можуть виникнути при скарлатині.

8.Які методи діагностики використовуються для підтвердження скарлатини.

9.Вкажіть основні підходи до лікування скарлатини.

10. Назвіть заходи неспецифічної профілактики скарлатини .

11. Які вакцини використовуються для проведення специфічної профілактики стрептококової інфекції (зорема пневмококової). Вкажіть терміни та введення та назви вакцин.

12. Дайте коротку характеристику стану проблеми герпетичної інфекції у дітей на сучасному етапі.

13.Назвіть збудника вітряної віспи , охарактеризуйте його.

14.Назвіть шляхи передачі та джерело інфекції при вітряній віспі.

15.Скільки триває інкубаційний період при вітряній віспі.

16.Назвіть атипові клінічні форми при вітряній віспі..

17.Охарактеризуйте висип при вітряній віспі.

18.Які ускладнення можуть виникнути при вітряній віспі.

18.Які методи діагностики використовуються для підтвердження діагнозу - вітряна

віспа.

19.Вкажіть основні підходи до лікування при вітряної віспи.

20. Назвіть заходи неспецифічної профілактики при вітряної віспи.

21. Які вакцини використовуються для проведення специфічної профілактики вітряної віспи. Вкажіть терміни та спосіб введення вакцини.

 

ЗАДАЧІ

1. До медичної сестри звернулась за порадою мама 5-річної дитини, яка хворіє 3 день, зі скаргами на підвищення температури тіла до 37,0ºС, висипку на тілі. При огляді: на голові і тілі, слизовій оболонці ротової порожнини поліморфний висип (папули, везикули, кірочки). Висип супроводжується зудом.

1) Виявити проблеми пацієнта.

2) Скласти план сестринського догляду та протиепідемічних заходів у вогнищі.

3) Продемонструвати методику накладання зігрівального компресу на вухо.

2. У дитячому садку у дитини 6 років підвищилась температура до 39°С, з’явився біль у горлі, було одноразове  блювання, на тілі, на обличчі дрібно-крапковий висип на гіперемійованому фоні, білий носо-губний трикутник, слизова оболонка ротоглотки яскраво  - червона, на мигдаликах жовтуватий наліт.

1) Виявити проблеми пацієнта.

2) Скласти план сестринського догляду та протиепідемічних заходів у вогнищі.

3) Продемонструвати методику взяття мазків з ротоглотки на β – гемолітичний стрептокок, коринебактерію  дифтерії, менінгокок.

 

ЗАВДАННЯ

Складіть порівняльну таблицю інфекційних захворювань, що супроводжуються висипкою

Діагностичні ознаки

Менінгококова інфекція

Кір

Червінка

Скарлатина

Вітряна віспа

Початкові симптоми

 

 

 

 

 

Час появи висипки

 

 

 

 

 

Морфологія висипки

 

 

 

 

 

Розміри елементів

 

 

 

 

 

Порядок висипань

 

 

 

 

 

Яскравість і колір елементів

 

 

 

 

 

Зворотній розвиток висипки

 

 

 

 

 

Катаральні прояви

 

 

 

 

 

Слизові оболонки рота

 

 

 

 

 

Інтоксикація

 

 

 

 

 

Температурна реакція

 

 

 

 

 

Ураження інших органів і систем

 

 

 

 

 

Лабораторні критерії

 

 

 

 

 

 

ТЕСТИ

1. Хлопчик 12-ти років знаходиться на стаціонарному лікуванні з приводу гострого гломерулонефриту. З анамнезу відомо, що 2 тижні тому він переніс скарлатину. Яка з проблем дитини буде свідчити про перенесену інфекцію?

А. Блідий носо-губний трикутник

В.Дрібноточкові крововиливи на згинах

С. Пластинчате лущення на долонях і підошвах

Д.Рясні висипання яскраво-червоного кольору

Е.Болі у глотці під час ковтання

2. Вихователь дитячого садочка звернулась до медичної сестри із хлопчиком 3-х років. Скарги: підвищення температури до 37,5 0С та висипання на шкірі. Попередньо виставлений діагноз: вітряна віспа. Визначте тривалість карантину в дитячому садочку  з контактними дітьми:
А. 10 днів

В. 14 днів

С. 7 днів

Д.  21 день

Е. 30 днів 

3. Яке імовірне захворювання у дитини, яка має наступні симптоми: підвищення температури тіла, головний біль, нездужання, болюче ковтання, дрібно точкові висипання на гіперемованій шкірі?
A      Пневмонія
B       ГРВІ
C      Скарлатина

D      Ангіна
E      Дифтерія

4. У дитини 5-ти років температура 38 С, з’явився висип на голові, тулубі, кінцівках у вигляді плям, папул, везикул без певної локалізації. Дані проблеми характерні для такого захворювання:

А.     Скарлатина

В.     Вітряна віспа

С.     Кір

Д.     Менінгококцемія

Е.     Краснуха.

5. Які медсестринські втручання доцільні при захворюванні на вітряну віспу

A         Спостереження за кількістю та характером випорожнень 

B         Прикладати сухе тепло на ділянку привушних залоз 

C         Забезпечити палату затемненням при світлобоязні 

D         Проводити обробку везикул 1% розчином діамантового зеленого 

E          Проведення промивання шлунку

6. Яку висипку виявить медсестра під час обстеження дитини 6 років, хворої на скарлатину?          

A         Плямисто-папульозно-везикульозну 

B         Зіркоподібну геморагічну 

C         Плямисто-папульозну 

D         Дрібну на гіперемованій шкірі 

E          Пустульозну 

7. У дитини віком 6-ти років при огляді шкіри медична сестра виявила папули та однокамерні везикули по всьому тілі, включаючи волосисту частину голови. Вкажіть який   медичний препарат для обробки елементів висипки з метою попередження їх інфікування повинна застосувати медична сестра? 

A         50% розчин анальгіну 

B         30% розчин сульфацилу натрію 

C         1% розчин дімедролу 

D         1% спиртовий розчин діамантового зеленого  

E          5% розчин йоду 

8. Дитина 4-х років хворіє другий день. Хвороба розпочалась гостро з підвищення температури тіла до 38оС. Скаржиться на біль у горлі, зниження апетиту, порушення сну. Об’єктивно: гіпертрофія мигдаликів, гній в лакунах, язик з сіруватим нальотом. На помірногіперемованій шкірі дрібно крапкова яскраво червона висипка, яка згущується в природніх складках, носогубний трикутник блідий. Про яке захворювання має подумати             медична сестра? 

A         Кір 

B          Вітряна віспа 

C          Краснуха 

D          Скарлатина 

E          Менінгококова інфекція 

9. Під час ранкового огляду дітей у дитячому садочку медична сестра помітила в 4 річної дівчинки на шкірі обличчя, на волосяній частині голови плями, дрібні папули та везикули. Везикули мають овальну форму, розміщені на неінфільтрованій основі. Навколо    везикули є вузька смужка гіперемії. Визначте наступний елемент висипу, який буде   виявлений при обстеженні. 

A         Пустули

B         Горбики 

C         Лущення 

D         Вузлики 

E          Кірочки. 

10. При обстеженні в дівчинки 9 років спостерігаються: головний біль, біль у горлі під час ковтання, t° – 38,6оС. На шкірі дрібнокраплинний, яскраво-рожевий висип на   гіперемійованому тлі шкіри, крім носо-губного трикутника; язик яскраво-червоний, сосочки гіпертрофовані. Слизові оболонки передніх піднебінних дужок м'якого піднебіння, язичка яскраво гіперемійовані. Вкажіть найхарактернішу наявну проблему пацієнта, яка буде виявлена з боку шкіри при обстеженні через тиждень від появи шкірних симптомів. 

A         Пігментація 

B         Лущення 

C         Висип 

D         Везикули 

E          Плями. 

11. Який характерний симптом спостерігають на 3 – й день висипання у разі захворювання на вітряну віспу? 

A         Афонія голосу. 

B         Плями Бєльського-Філатова-Копліка. 

C         Симптом Філатова. 

D         Палаючий зів  

E          Поліморфізм висипу. 

12. При огляді дитини 4 років на шкірі  тулуба, обличчя  виявили  папули, везикули, рожеві плями. Для якого захворювання  характерна наявність цих елементів:  

A         Вітряна віспа 

B         Кір 

C         Краснуха 

D         Менінгококова інфекція 

E          Скарлатина 

13. Дитині 5 років. При огляді на долонях  спостерігається пластинчате лущення. Для якого захворювання характерні такі симптоми:

A         Краснуха 

B         Вітряна віспа 

C         Скарлатина  

D         Кір 

E          Паротитна інфекція  

14. Ви медсестра дитячого дошкільного закладу,  в якому стався випадок захворювання  дитини на скарлатину. Що необхідно включити медсестрі до плану  профілактичних заходів після госпіталізації дитини?

A         Карантин на контактних у групі на 7 днів з медсестринським спостереженням 

B         Проведення заключної дезінфекції

C         Проведення специфічної профілактики вакциною 

D         Введення контактним дітям імуноглобуліну 

E          Ізоляція контактних дітей на дому

15. Медична сестра дитячого садочку помітила, що у дитини підвищилася температура тіла, на шкірі обличчя, тулуба з’явився висип у вигляді рожевих плям, які перетворюються на везикули. Які першочергові протиепідемічні заходи має здійснити  медична  сестра?

A         Обробити висипи  діамантовим зеленим 

B         Госпіталізація до інфекційного  відділення 

C         Залишити в групі до приходу матері 

D         Ізолювати дитину

E          Викликати швидку допомогу 

16. В ізоляторі дитячого будинку знаходиться дитина 3-х років з діагнозом “Вітряна віспа”. На який термін треба цю дитину ізолювати від колективу? 

A         5 днів від початку появи висипання 

B         5 днів від початку захворювання 

C         5 днів від останнього висипання

D         10 днів від початку захворювання

E          22 дні від початку захворювання 

17. У дитини 6-ти років на шкірі дрібно-крапчаста висипка з чистим носо-губним трикутником. Для якого захворювання характерна дана висипка?

А. Кір

В.Вітряна віспа
С. Краснуха
D. Скарлатина
Е.Менінгококцемія

 

ІНСТРУКЦІЯ до практичного заняття №5

Тема: «ЕПІДЕМІЧНИЙ ПАРОТИТ. КАШЛЮК. ПАРАКАШЛЮК.»

Знати:

1) Етіологію, епідеміологію, клініку епідемічного паротиту, кашлюка, паракашлюка.

2) Основні клінічні прояви, можливі ускладнення цих захворювань.

2) Догляд, принципи лікування.

3) Профілактику

4) Протиепідемічні заходи у вогнищі інфекції

Вміти:

1) виявити ознаки захворювання.

2) оцінити характер висипу.

3) здійснити профщеплення .

4) провести протиепідемічні заходи у вогнищі.

5) здійснювати мотивований догляд за хворими.

6) провести сан-освітню роботу з батьками.

Порядок виконання практичної роботи.

№п\п

Завдання

Час виконання

Вказівки до виконання

1.

Закріпити теоретичні знання згідно теми.

30хв

Тести, задачі, фронтальне опитування

2.

Огляд хворих, аналіз листків лікарських призначень.                                            

20хв

Оцінка стану. Виявлення симптомів хвороби

3.

Оволодіти:

1) технікою специфічної профілактики епідемічного паротиту, кашлюка;

2) методикою взяття біологічного матеріалу на виявлення збудника кашлюка              

20хв

Інстукція додається.

4.

Закріпити навички по догляду за хворими дітьми:                                                    

1) постановка зігріваючого компреса;

2) розведення та введення антибіотиків;

3) ін’єкції в\м, п\ш,в\в.

4) туалет шкіри та слизових оболонок ротової порожнини.

80хв

 

Алгоритм дії

-\\-

 

-\\-

-\\-

5.

Проведення сан-освітньої роботи.

30хв

Скласти план бесіди

6.

Вивчення протиепідемічних заходів у вогнищі

 

 

7.

Заключний етап

30хв

Задачі, тести

 

ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ

1.Назвіть збудника епідемічного паротиту, охарактеризуйте його.

2.Назвіть шляхи передачі та джерело інфекції при епід.паротиті.

3.Скільки триває інкубаційний період при епід.паротиті.

4.Назвіть клінічні форми епід.паротиту.

5.Назвіть основні клінічні прояви епід.паротиту.

6.Які ускладнення можуть виникнути при епід.паротиті.

7.Які методи діагностики використовуються для підтвердження епід.паротиту.

8.Вкажіть основні підходи до лікування епід.паротиту.

9. Назвіть заходи профілактики епід.паротиту.

10.Назвіть збудника кашлюка, охарактеризуйте його.

11.Назвіть шляхи передачі та джерело інфекції при кашлюку.

12.Скільки триває інкубаційний період при кашлюку.

13.Опишіть періоди перебігу та клінічні прояви кашлюка.

14.Які ускладнення можуть виникнути при кашлюку.

15.Які методи діагностики використовуються для підтвердження діагнозу - кашлюк.

16.Вкажіть основні підходи до лікування кашлюка.

17. Назвіть заходи профілактики кашлюка.

18. Вкажіть збудника паракашлюка, шляхи зараження, симптоми, принципи діагностики, лікування та профілактики.

 

ЗАДАЧІ

1. У дитини 3-х років протягом двох тижнів відмічаються напади спазматичного кашлю, що інколи закінчуються блюванням. Дитина відвідує дитячий садок, останній раз в якому була 5 днів тому, вдома є ще дитина віком 6 місяців.

1) Виявити проблеми пацієнта.

2) Скласти план сестринського догляду та протиепідемічних заходів у вогнищі.

 

2. Дитині 6 років. Скарги на підвищення температури до 39°С, появу набряку в ділянці привушної слинної залози зліва. Шкіра над ураженою зоною напружена , блискуча, але зберігає нормальне забарвлення.

1) Виявити проблеми пацієнта.

2) Скласти план сестринського догляду та протиепідемічних заходів у вогнищі.

3) Продемонструвати методику  заповнення одноразових систем для внутрішньовенного краплинного вливання.

ЗАВДАННЯ

1. Скласти план профілактичних щеплень дитині віком - 9 міс . На даний час провакцинована –менактра(1).

2. Скласти план профілактичних щеплень дитині віком - 11 міс . На даний час не вакцинована.

3. Скласти план профілактичних щеплень дитині віком - 8міс . На даний час провакцинована –    геп В в 1-йдень, та 2 міс.

4. Скласти план профілактичних щеплень дитині віком - 7 міс . На даний час не вакцинована.

5. Скласти план профілактичних щеплень дитині віком - 4 міс . На даний час провакцинована - гексаксим (1)

ТЕСТИ

1. Ви медична сестра дитячого дошкільного закладу. В одній з груп захворіла дитина на епідемічний паротит. Карантин триватиме:
А. 10 днів

В. 7 днів
С. 21 день
D.9 днів
Е. 25 днів

2. Дитині 5 місяців. Була у контакті з хворим на кашлюк. Хворіє 2 тижні, за останній  тиждень стан дитини погіршився. Напади кашлю зросли до 15 разів на добу, супроводжуються репризами, часто закінчуються блюванням. Назвіть потенційну проблему:

А.Апное

В.Сухий кашель

С.Блювання

Д.Репризи

Е.Анорексія

3. Мати дитини 2-х років поскаржилась, що у дитини приступи кашлю. При огляді дитини спостерігається спазматичний кашель з репризами. Що можна запідозрити?

А. Ексудативний плеврит

В.Бронхіальна астма

С.Крупозна пневмонія

Д.Вогнищева пневмонія

Е. Кашлюк

4. В дитячому садку дитина захворіла гостро. Підвищилась температура тіла до 38 0С. Медична сестра, оглядаючи дитину, помітила припухлість у ділянці правої привушної слинної залози, при пальпації залоза тістуватої консистенції, колір шкіри над нею не змінений. З яким захворюванням можна пов’язати ці проблеми?

А. Скарлатина

В.Краснуха

С.Дифтерія

Д.Кір

Е. Паротитна інфекція

5. Мати звернулась до дільничої медсестри із скаргами на те, що в її дитини віком 5-ти років підвищилась температура тіла до 380С, з'явився сухий кашель, переважно вночі, після кашлю блювання. Щодня кашель частішає. Під час кашлю обличчя дитини набрякле, ціанотичне, набрякають шийні вени, очі наливаються кров'ю. Напади спостерігаються 10-15 разів на добу. На скільки днів ізолюють хворого при цьому захворюванні?
A      7 днів
B     12 днів
C     30 днів

D    10 днів
E     20 днів

6. Хлопчик 9-ти років звернувся до медичної сестри школи зі скаргами на біль у ділянці шиї, що посилюється при жуванні та ковтанні. Об’єктивно: температура тіла 37,7 С, спостерігається припухлість ямки між гілками нижньої щелепи та соскоподібним відростком з обох сторін, шкіра незмінена, напружена, блискуча. Яку пріоритетну проблему повинна вирішити медична ссетра?

А       Ввести знеболюючі препарати.      

В.      Ізоляція хворої дитини

С.      Повідомити лікаря

Д.      Накласти зігрівальний компрес на шию

Е.      Дати дитині жарознижуючі середники.

7. У дитини захворювання почалося гостро з підвищення температури тіла та появи набряку в ділянці привушної слинної залози з однієї сторони. Ці симптоми вказують на:

А.     Кір.

В.     Паротитну інфекцію.

С.     Дифтерію.

D.     Скарлатину.

Е.      Менінгококову інфекцію.

8. Дитині 5 років. Лікується з приводу паротитної інфекції. Скарги на підвищення  t - 37,2°С, біль в привушній ділянці при відкриванні рота, жуванні. Яке медсестринське втручання найбільш доцільне? 

A         Холод на магістральні судини 

B         Напівспиртовий компрес 

C         Прикласти міхур з льодом на ділянку привушних залоз 

D         Сухе тепло на ділянку привушних залоз 

E          Накласти гірчичники 

9. Який діагноз поставить медсестра при обстеженні дитини, хворої на епідемічний паротит? 

A         Висипка 

B         Нежить 

C         Кашель 

D         Припухлість та болісність привушних слинних залоз 

E          Судоми 

10. В інфекційному відділенні на лікуванні перебуває дитина першого року життя, хвора на  кашлюк. Яку проблему, як основну, виділить медсестра? 

A         Нежить 

B         Спазматичний нападоподібний кашель 

C         Блювання 

D         Гарячка 

E          Самовільне сечовипускання 

 11. У дитини 7 років, яка хворіє на епід.паротит, на 6-й день захворювання підвищилась       температура тіла до 39оС, з’явився переймоподібний, оперізувальний біль в животі, нудота, повторне блювання. Ураження якої ендокринної залози може запідозрити   медсестра?   

A         Загрудинної  

B         Надниркової 

C         Щитоподібної  

D         Підшлункової 

E          Статевої  

12. Медсестра оглядає хлопчика 5 років. Під час огляду дитина закашлялась. Кашель нападоподібний з глибоким свистячим вдихом, закінчився відходженням в’язкого            мокротиння і блюванням. Про яке захворювання може подумати медсестра?  

A         Кашлюк  

B         Парагрип  

C         Бронхіт  

D         Ларинготрахеїт  

E          Пневмонія  

13. У дитини напади кашлю складаються з серії видихальних кашльових поштовхів, відокремлених репризами, які повторюються до 10 разів на добу. Для якої хвороби   характерні ці прояви?

A         Ларингіт  

B         Кашлюк 

C         Напад бронхіальної астми. 

D         Кір. 

E          Пневмонія  

14. Дитині 14 років , хворіє  на епідемічний паротит  5 добу. Вранці знову підвищилася температура тіла. Скарги на  біль в ділянці калитки і яєчка, біль під час сечовипускання. Вкажіть найбільш ймовірний діагноз:

A         Гідронефроз 

B         Гострий цистит 

C         Гострий пієлонефрит 

D         Гостра затримка сечі 

E          Орхіт

15. У дитини 5 років протягом 2-х тижнів спостерігається кашель, який посилюється вночі і не піддається симптоматичному лікуванню. Поступово кашель набув нападоподібного характеру  з репризами. Лікарем діагностовано кашлюк. Яке обстеження доцільно             ввести до плану  медсестринських втручань?

A         Рентгенологічне обстеження 

B         Аналіз крові на біохімічне дослідження 

C         Загальний аналіз сечі 

D         Взяти змиви  із носоглотки на  вірусологічне дослідження 

E          Бактеріологічне обстеження слизу із  носової частини глотки 

16. Медична сестра повинна провести забір матеріалу з носоглотки на чашку Петрі для виявлення палички Борде-Жангу. При якому захворюванні проводиться таке дослідження?

A         При менінгококовій інфекції

B         При туберкульозі 

C         При дифтерії 

D         При кашлюку 

E          При скарлатині 

17. В средней группе детского сада выявлен случай коклюша. Какие мероприятия должна провести медсестра в очаге инфекции?

A         установить карантин на 14 дней. Выявить контактных и организовать наблюдение 

B         установить карантин на 30 дней. Выявить контактных 

C         карантин не устанавливать 

D         всех контактных обследовать на BL 

E          установить карантин на 21 день 

18. 5-ти місячна дитина хворіє на кашлюк. Під час нападу кашлю виник ціаноз шкіри обличчя, слизових оболонок, наступила зупинка дихання. Скільки вдихів за хвилину Вам необхідно провести при виконанні штучного дихання? 

А. 80-100
В. 10-15
С. 100-120
D. 25- 30

Е.15-20

 

 

ІНСТРУКЦІЯ до практичного заняття №6  

Тема: «ДИЗЕНТЕРІЯ. КИШКОВА ІНФЕКЦІЯ. САЛЬМОНЕЛЬОЗ.»

Знати:

1) Етіологію, епідеміологію, клініку кишкових інфекцій .

2) Основні клінічні прояви, ускладнення.

2) Догляд, принципи лікування.

3) Профілактику

4) Протиепідемічні заходи у вогнищі інфекції

Вміти:

1) оцінювати характер випорожнень для бактеріологічного дослідження, копрограми;

2) проводити забір випорожнень для бактеріологічного дослідження, копрограми;

3) застосовувати газовідвідну трубку;

4) проводити оральну регідратацію;

5) провести протиепідемічні заходи у вогнищі.

6) провести сан-освітню роботу з батьками.

Порядок виконання практичної роботи.

№п\п

Завдання

Час виконання

Вказівки до виконання

1.

Закріпити теоретичні знання згідно теми.

30хв

Тести, задачі, фронтальне опитування

2.

Огляд хворих, аналіз листків лікарських призначень.                                            

20хв

Оцінка стану. Виявлення симптомів хвороби

3.

Оволодіти технікою специфічної профілактики; методикою проведення оральної регідратації з дозованим харчуванням.                

20хв

Інстукція додається.

4.

Закріпити навички по догляду за хворими дітьми:                                                    

1) взяття випорожнень на бак.дослідження, копрограму;

2) промивання шлунку;

3)постановка газовивідної трубки;

2) розведення та введення антибіотиків;

3) ін’єкції в\м, п\ш,в\в.

4) туалет шкіри та слизових оболонок ротової порожнин.

80хв

 

Алгоритм дії

-\\-

 

-\\-

-\\-

5.

Проведення сан-освітньої роботи.

30хв

Скласти план бесіди

6.

Вивчення протиепідемічних заходів у вогнищі

 

 

7.

Заключний етап

30хв

Задачі, тести

 

ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ

1. Дайте визначення поняття «кишкові інфекції».

2. Назвіть збудників гострих кишкових інфекцій (далі ГКІ).

3. Назвіть джерело кишкових інфекцій.

4. Назвіть та обґрунтуйте основні шляхи передачі ГКІ.

5. Які симптоми є показником важкості при ГКІ?

6. Назвіть типи зневоднення,охарактеризуйте.

7. Як класифікують ГКІ за типом діареї ?

8. Вкажіть джерело сальмонельозної інфекції?

9. Які існують форми сальмонельозу?

10. Які антибактеріальні препарати використовують для лікування сальмонельозу на сучасному

етапі?

11. Які види профілактика використовуються для контролю сальмонельозної інфекції?

12. Назвіть шляхи передачі шигельозу?

13. Які характерні особливості дозволяють віддиференціювати коліт при шигельозі від коліту

сальмонельозної етіології?

14. Назвіть ускладнення шигельозу?

15. Які види профілактика використовуються для контролю шигельозу?

16. Які методи лабораторної діагностики використовують при ГКІ?

17. Назвіть та обґрунтуйте етапи оральної регідратації .

18. Назвіть розчини для оральної та парентеральної регідратації?

19. Які критерії є контролем адекватності регідратаційної терапії?

20. Які принципи призначення а/б терапії при ГКІ?

21. Вкажіть джерело ротавірусної інфекції.

22. Які механізми передачі ротавірусної інфекції.

23. Назвіть основні клінічні прояви ротавірусної інфекції.

24. Проведіть диференційну діагностику ротавірусної інфекції з іншими гострими кишковими

захворюваннями

25. Які лабораторні методи використовуються для діагностики ротавірусної інфекції ?

26. Вкажіть основні принципи терапії хворих на ротавірусну інфекцію.

27. Які критерії виписки реконвалесцентів із стаціонару.

28. Які види профілактики використовуються для контролю ротавірусної інфекції?

 

ЗАДАЧІ

1. В палаті новонароджених одночасно захворіло 5 дітей. В них з’явились часті, рідкі випорожнення жовтогарячого кольору, блювання, діти відмовляються від смоктання грудей, відмічається зниження маси тіла до 15%.

1) Виявити проблеми пацієнта.

2) Скласти план сестринського догляду та протиепідемічних заходів у вогнищі

3) Продемонструвати методику постановки очисної клізми та газовивідної трубки.

2. Дитині 6 років. Хворіє 2 день. Хвороба почалася гостро: нездужання, головний біль, підвищення температури, блювання, болі в животі переймоподібного характеру. При огляді стан дитини тяжкий, біль в животі локалізується переважно в лівій здухвинній ділянці, випорожнень мало, вони містять слиз, прожилки крові, спостерігаються тенезми

1) Виявити проблеми пацієнта.

2) Скласти план сестринського догляду та протиепідемічних заходів у вогнищі.

3) Продемонструвати методику  промивання шлунку.

3. При  огляді дитини  віком 1р. 3 міс,яка  знаходиться  на лікуванні в інфекційному  відділенні, шкірна  складка  розправляється  повільно, часті, рідкі випорожнення жовтогарячого кольору, блювання. Дитина  відмовляється  від пиття .
1) Виявити проблеми пацієнта.

2) Скласти план сестринських втручань.
3) Продемонструвати  проведення  оральної  регідратації.
4) Взяти кал для бактеріологічного дослідження.
5) Заходи і засоби особистої професійної безпеки медичної сестри під час надання медичної допомоги пацієнтам, при роботі з кров’ю та іншим біологічним матеріалом.

 

ЗАВДАННЯ

1. Поставте відповідні позначки (+ або -) навпроти кожної ознаки в графі сальмонельоз, шигельоз чи ротавірусна інфекція

Ознака

сальмонельоз

шигельоз

Ротавірусна інфекція

Збудником є бактерія

 

 

 

Збудником є вірус

 

 

 

Випорожненнь мало, зі слизом, кров'ю

 

 

 

Випорожнення рясні водянисті з різким неприємним запахом

 

 

 

Характерні тенезми

 

 

 

Переймоподібний біль в животі

 

 

 

Як ускладнення, можливе випадіння прямої кишки у дітей раннього віку.

 

 

 

Випорожнення рясні водянисті без різкого запаху.

 

 

 

 

2. Використовуючі інструкції глюкозо сольових розчинів, складіть їх порівняльну характеристику за складом компонентів.

Назва засобу для оральної регідратації

Склад засобу для ОР

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕСТИ

1. Дитина 7-ми років захворіла раптово, підвищилася температура тіла до 38,30С, зявилися болі в животі, випорожнення часті, кал рідкий з домішками слизу та крові. Об’єктивно: при  пальпації живота спостерігається  біль у лівій нижній частині. Сигмоподібна кишка пальпується у вигляді щільного, болючого тяжу. Для якої хвороби характерні вказані проблеми?
А. Ротавірусна інфекція

В. Дизентерія

С.Сальмонельоз

Д.Стафілококовий ентероколіт

Е.Холера

2. В приймальне відділення надійшла дитина 5 років з харчовим отруєнням. З чого слід почати надання невідкладної допомоги?

A         Введення глюкозо-сольових розчинів в\в  краплинно

B         Введення жарознижуючих препаратів

C         Промивання шлунка

D         Введення десенсибілізуючих препаратів

E          Постановка очисної клізми

3. Дитині 6 місяців. Госпіталізована в інфекційне відділення Скарги: випорожнення рідкі-15 разів на добу, блювання - 3 рази на добу. Шкіра, слизові оболонки сухі, бліді. Знижений тургор, еластичність шкіри, тім’ячко запале. У випорожненнях слизь, прожилки крові, втрата маси тіла 500 г. Поставте медсестринський діагноз? 

A         Знижена толерантність до їжі 

B         Перегодовування 

C         Порушення трофіки шкіри 

D         Зменшення маси тіла 

E         Ексикоз 

4. Дитина 3 років перебуває на лікуванні в інфекційному відділенні з приводу дизентерії. Яку найбільш типову ознаку виявить медсестра при обстеженні хворого? 

A         Сухість слизових оболонок 

B         Блідість шкіри 

C         Тенезми 

D         Відсутність апетиту 

E          Нудоту 

5. Реалізуючи план втручань, медсестра здійснює систематичний контроль за випорожненнями дитини 8 років, хворої на сальмонельоз. Які показники вона повинна  відмітити в листі спостережень? 

A         Наявність патологічних домішок в калі 

B         Частоту сечовипускань 

C         Колір сечі 

D         Консистенцію сечі 

E          Наявність патологічних домішок с сечі 

6. Дитина 1-го року життя перебуває в інфекційному відділенні на лікуванні з приводу   колі-інфекції. Які випорожнення характерні для даного захворювання? 

A         Кров’янисто-слизові 

B         Пінисті темно-зеленого кольору 

C         У вигляді „січеного яйця” 

D         Водянисті оранжевого кольору 

E         У вигляді  рисового відвару 

7. У дитини 4-х років з’явились лихоманка до 39°С, пронос, повторне блювання, головний             біль, сонливість, анорексія. Кількість дефекацій 15 разів на добу, випорожнення зі слизом, прожилками крові. Виражені тенезми і біль у животі, сигмо видна кишка  палькується у вигляді тонкого тяжа. Про яке захворювання можна думати? 

A         Дизентерія  

B         Сальмонельоз 

C         Ешерихіоз 

D         Токсична диспепсія 

E          Холера  

8. Через 2 години після святкування дня народження у дитини 6-ти років з’явилися нудота, переймоподібний біль у животі , багаторазове блювання. Які першочергові дії медичної сестри при наданні допомоги на догоспітальному етапі? 

А. Посилене пиття
В.Дезінтоксикаційна терапія
С. Промивання шлунку і кишок
D.Очисна клізма
Е.Послаблюючі засоби

9. Визначить першочергові дії у разі харчової токсикоінфекції у дітей на догоспітальному етапі: 

A         Призначити послаблювальні препарати 

B         Напоїти гарячим чаєм 

C         Розпочати дезінтоксикаційну терапію 

D         Промити шлунок та кишечник

E          Зробити очисну клізму

10. В ізоляторі оздоровчого табору знаходиться дитина 10 років з діагнозом “Кишкова         інфекція”. Яке обстеження треба провести протягом 72-х годин від встановлення цього  діагнозу? 

A         Копрограма 

B         Аналіз калу на яйця гельмінтів 

C         Зіскоб на ентеробіоз 

D         Колоноскопія 

E          Бактеріологічне дослідження калу

11. Дитині 3,5 місяці призначено проведення очисної клізми. Яку кількість рідини повинна набрати у гумовий балончик медична сестра?  

A         10 мл. 

B         50 мл. 

C         30 мл. 

D         100 мл. 

E          150 мл.

12. Дитина 3 років захворіла декілька годин тому. З’явилися  загальна слабкість, підвищення температури тіла до 38,2°С, біль у  надчеревній ділянці, нудота, блювання. Випорожнення надмірні, пінисті, містять велику кількість слизу, зелені. Яку  з проблем слід очікувати  протягом  перших  3-ох діб: 

A         Порушення функції підшлункової залози 

B         Інфекційно – токсичний шок 

C         Токсикоз з ексикозом 

D         Анемія 

E          Гостра ниркова недостатність 

13. Дитині 5 років. Скаржиться на періодичний біль в животі, почастішання випорожнень, підвищення температури тіла до 380С. Шкіра, слизові оболонки бліді, сухі на дотик. Язик сухий, обкладений білим нальотом. Живіт болючий при пальпації. Спостерігається бурчання в животі. Сигмовидна кишка спазмована, болюча. Протягом доби випорожнялася 9 разів, в калі слиз, прожилки крові. Для оцінки результатів мед сестринських втручань вкажіть метод лабораторної діагностики для даної дитини:
A    Зішкріб на ентеробіоз
B    Загальний аналіз сечі
C    Кал на яйця гельмінтів
D    Бакдослідження калу, копрограма
E    Дуоденальне зондування

14. Дитині 2 роки. Поступила в інфекційне відділення зі скаргами на підвищення температури до 39 С, часті рідкі випорожнення зеленого кольору. Лікар призначив планове обстеження. Яке першочергове обстеження здійснить медсестра?
А. Взяти кал на копрологічне обстеження.
В. Взяти кров на загальний аналіз.
С. Взяти кал на бактеріологічне обстеження.
D.Взяти кал на яйця глистів
Е.Взяти сечу для загального аналізу.

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ до практичного заняття № 7

Тема: «ВІРУСНИЙ ГЕПАТИТ. ПОЛІОМІЄЛІТ»

Знати:

1) Етіологію, епідеміологію, клініку цих захворювань .

2) Основні клінічні прояви, ускладнення.

2) Догляд, принципи лікування.

3) Профілактику

4) Протиепідемічні заходи у вогнищі інфекції

Вміти:

1) виявити основні симптоми хвороби;

2) організувати дієту та догляд за хворими;

3) проводити щеплення проти поліомієліту;

4) проводити протиепідемічні заходи у вогнищі;

5) провести сан-освітню роботу.

Порядок виконання практичної роботи.

№п\п

Завдання

Час виконання

Вказівки до виконання

1.

Закріпити теоретичні знання згідно теми.

 

30хв

Тести, задачі, фронтальне опитування

2.

Огляд хворих, аналіз листків лікарських призначень.                                           

20хв

Оцінка стану. Виявлення симптомів хвороби

3.

Оволодіти навичками: 1) проведення щеплень проти поліомієліту;           

20хв

Інстукція додається.

4.

Закріпити навички по догляду за хворими дітьми:                                                    

1) проведення профілактичних щеплень (проти поліомієліту, гепатиту);

2) розведення та введення антибіотиків;

3) взяття крові на біохімічне дослідження;

4) проведення ін’єкцій;

5) взяття сечі для загального аналізу, дослідження на вміст  жовчних пігментів;

6) взяття калу для копрологічного дослідження;

7) догляд за шкірою та слизовими оболонками;

8) дотримання правил безпеки роботи з кров’ю та іншими біологічними рідинами

80хв

 

Алгоритм дії

-\\-

 

-\\-

-\\-

5.

Вивчення інструкції по використанню вакцини проти вірусного гепатиту.

30хв

Інструкція додається

6.

Вивчення протиепідемічних заходів у вогнищі

 

 

7.

Заключний етап

30хв

Задачі, тести

 

ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ

1. Дайте визначення поняття «вірусні гепатити».

2. Назвіть збудників вірусних гепатитів, їх характеристики.

3. Назвіть джерело вірусних гепатитів А, В, С (далі в тексті: ВГА, ВГВ, ВГС)

4. Назвіть та обґрунтуйте основні шляхи передачі ВГА, ВГВ, ВГС. Назвіть найбільш вразливі групи населення до  ВГА, ВГВ, ВГС.

5. Назвіть періоди перебігу вірусних гепатитів, охарактеризуйте їх.

6. Опишіть клінічні прояви ВГА по періодах, які можуть виникати ускладнення?

7. Опишіть клінічні прояви ВГВ по періодах, які можуть виникати ускладнення?

8. Чим ВГС відрізняється в перебігу від ВГА і ВГВ?

9. Назвіть методи лабораторної діагностики вірусних гепатитів.

10. Вкажіть основні принципи лікування хворих на вірусні гепатити.

11. Назвіть заходи специфічної та неспецифічної профілактики ВГА, ВГВ, ВГС.

12. Дайте визначення поняття «поліомієліт»

13. Назвіть збудника захворювання, охарактеризуйте його.

14. Назвіть джерело інфекції, шляхи передачі.

15. Вкажіть форми поліомієліту, періоди захворювання.

16. Опишіть клінічні прояви по періодах.

17. Назвіть методи лабораторної діагностики поліомієліту.

10. Вкажіть основні принципи лікування хворих на поліомієліт.

11. Назвіть заходи профілактики поліомієліту.

 

ЗАДАЧІ

1. Дитина 6 років хворіє 3-ю добу. Відмічається слабкість, зниження апетиту, повторне блювання. Сьогодні сеча набула темно – коричневого кольору, випорожнення знебарвлені. При огляді відмічається незначне пожовтіння склер та м'якого піднебіння.

1) Виявити проблеми пацієнта.

2) Скласти план сестринського догляду та протиепідемічних заходів у вогнищі.

3) Продемонструвати методику  введення оральної та інактивованої вакцин проти поліомієліту.

 

ЗАВДАННЯ

1. Скласти план профілактичних щеплень дитині віком - 9 міс . На даний час

провакцинована 2-чі інфанрикс ІПВ

2. Заповнити таблицю порівняльної характеристики вакцин, що використовуються для щеплення дітей та дорослих в Україні.

Назва вакцини

Проти яких захворювань

Жива/не жива

Спосіб введення

Суха чи розведена

Коли і яка м.б. поствакцинальна реакція

примітки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕСТИ

1. Дітей якого віку дільнична медсестра запланує на проведення І вакцинації проти поліомієліту? 

A         5 міс. 

B         4 міс. 

C         2 міс. 

D         6 міс. 

E          7 міс. 

2. Вакцинацію проти гепатиту В починають у віці: 

A         4 місяці 

B         3 місяці 

C         В 1-ий день життя

D         На 3-4 добу 

E          1 рік 

3. Після огляду здорової новонародженої дитини першого дня життя лікар призначив проведення щеплення проти гепатиту В. Мама дитини поцікавилась, які ще щеплення проводять новонародженим у пологовому будинку? 

A         Проти дифтерії на 2-й день 

B         Проти кору, краснухи на 3-й день 

C         Проти поліоміеліту на 3-й день 

D         БЦЖ на 3-5-й день 

E          Проти епідемічного паротиту в 1-й день 

4. Реалізуючи план втручань, медсестра допомагає дитині 10 років, хворій на вірусний гепатит А, в дієтичному харчуванні. Які страви необхідно виключити з раціону? 

A         Знежирений сир 

B         Смажені страви 

C         Парові котлети 

D         Кисломолочні продукти 

E          Кисіль 

5. Дитині 3 місяці. Проведено щеплення проти дифтерії, кашлюку, правця. Профілактику  якого захворювання повинна була запланувати медсестра в цьому віці?  

A         Краснухи 

B         Кору 

C         Поліомієліту 

D         Гепатиту В 

E          Паротитної інфекції  

6. Мати із здоровою дитиною 4-х місяців після огляду дільничним педіатром прийшла в кабінет щеплень на планове щеплення. Проти яких інфекцій  медична сестра буде робити профілактичні щеплення дитині?

А.      Дифтерія, кашлюк, правець, кір, краснуха

В.      Дифтерія, гепатит В,  туберкульоз, поліомієліт, геміфільна інфекція

С.      Паротит , кір, поліомієліт, гемофільна інфекція, туберкульоз

Д.      Дифтерія, кашлюк, правець, поліомієліт, гемофільна інфекція

Е.      Правець, поліомієліт, краснуха, паротит, кір.

7. Медична сестра у дівчинки 14-ти років виявила наступні симптоми: болі в животі, нудота, блювання. При огляді: жовтушність шкірних покривів, збільшення печінки, ахолічні випорожнення, сеча темна, кольору пива. Який найбільш імовірний діагноз?
А. Апендицит
В. Панкреатит
С. Вірусний гепатит
D.Гастродуоденіт
Е.Холецистит

 

 

ІНСТРУКЦІЯ  до практичного заняття №8   

Тема: «ВІЛ - ІНФЕКЦІЯ. СНІД.»

Знати:

1.Етіологію, епідеміологію, клініку ВІЛ – інфекції, СНІДу.

2.Основні клінічні прояви, ускладнення ВІЛ – інфекції, СНІДу.

3.Догляд, принципи лікування ВІЛ – інфекції, СНІДу.

4.Протиепідемічні заходи у вогнищі ВІЛ – інфекції, СНІДу.

Вміти:

1.виявити основні симптоми хвороби;

2.організувати харчування та догляд за хворими;

3.проводити протиепідемічні заходи у вогнищі;

4.провести сан-освітню работу.

Порядок виконання практичної роботи.

№п\п

Завдання

Час виконання

Вказівки до виконання

1.

Закріпити теоретичні знання згідно теми.

 

30хв

Тести, задачі, фронтальне опитування

2.

Огляд хворих, аналіз листків лікарських призначень.                                           

20хв

Оцінка стану. Виявлення симптомів хвороби

3.

Оволодіти навичками:

1.Універсальні заходи безпеки спрямовані на зниження ризику зараження медичних працівників та пацієнтів інфекціями, які передаються через кров та біологічні рідини.

2.Надання першої допомоги після випадкового контакту з ВІЛ.

3.Організація заходів після контактної профілактики.

4.Правила безпечної поведінки з гострими інструментами.

5.Правила миття рук.

6.Порядок медичного обстеження з метою виявлення ВІЛ – інфекції.

90хв

Інстукція додається.

4.

Закріпити навички по догляду за хворими дітьми:                                                    

1) розведення та введення антибіотиків;

2) взяття крові на біохімічне дослідження;

3) проведення ін’єкцій, взяття крові на ВІЛ;

4) взяття сечі для загального аналізу;

5) взяття калу для копрологічного дослідження;

6) догляд за шкірою та слизовими оболонками;

7) дотримання правил безпеки роботи з кров’ю та іншими біологічними рідинами

80хв

 

Алгоритм дії

-\\-

 

-\\-

-\\-

5.

Вивчення протиепідемічних заходів у вогнищі

20хв

 

6.

Заключний етап

20хв

Задачі, тести

 

ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ

1.Назвіть збудника-ВІЛ-інфекції , охарактеризуйте його.

2.Назвіть шляхи передачі та джерело при ВІЛ-інфекції.

3.Які стадії змінюють одна одну при ВІЛ-інфекції.

4.Назвіть особливості кожної із стадій ВІЛ-інфекції.

5.Які шляхи інфікування при ВІЛ-інфекції? Що спостерігається сьогодні?

6.Групи ризику ВІЛ-інфекції.

7.Які шляхи інфікуваня дітей?

8.Які методи діагностики використовуються для виявлення та підтвердження ВІЛ-інфекції?

9. Вкажіть основні підходи до лікування ВІЛ-інфекції. Що слід розуміти під терміном «прихильність до лікування»?

10. Назвіть заходи профілактики поширення ВІЛ-інфекції.

11. Поясніть, чому дитина до 18 міс вважається «потенційно ВІЛ-інфікованою»?

12. . Які вакцини можна використовувати для проведення специфічної профілактики інфекційних

захворювань ВІЛ – інфікованим дітям ? Обгрунтуйте.

13. Назвіть ключові моменти профілактики передачі ВІЛ – інфекції від матері до дитини .

 

ЗАДАЧІ

1. У підлітка 16 років відмічаються повторні стоматити, що погано піддаються лікуванню, часті проноси, за останні 2 місяці втратив вагу. При обстеженні виявлено збільшення всіх груп лімфовузлів. Загальні аналізи крові та сечі без змін.

1) Виявити проблеми пацієнта.

2) Скласти план сестринського догляду.

3) Продемонструвати методику введення вакцини проти вірусного гепатиту В.

2. Група молодих людей прийшла в районну лікарню у зв’язку зі зверненням лікаря до населення

здати кров для переливання пацієнту В., який потрапив у автомобільну аварію, отримав струс

головного мозку, відкритий перелом стегна і втратив близько 300–400 мл крові. У всіх 10 студентів взяли кров, провели дослідження на ВІЛ шляхом використання швидких тестів і, після проведеної операції, провели пряме переливання відповідної групи крові пацієнту.

1) Визначте правильну тактику лікаря і виправте помилки, висвітлені у задачі.

 

ЗАВДАННЯ

Заповніть таблицю (поставити + у відповідній графі) оцінки ризику ВІЛ – інфікування в різних ситуаціях.

 

Дуже ризиковано

Ризик низький чи теоретичний

Ризик відсутній

Рукостискання

 

 

 

Користуватись туалетом у громадських місцях

 

 

 

Доглядати хворого на СНІД

 

 

 

Обробляти рану ВІЛ – інфікованого без захисних рукавичок

 

 

 

Мати незахищені статеві контакти

 

 

 

Робити ін'єкції одним шприцом

 

 

 

Дружній поцілунок

 

 

 

Повторно використовувати презерватив

 

 

 

Ходити до школи з ВІЛ – інфікованими дітьми

 

 

 

Купатися з ВІЛ – інфікованими

 

 

 

Користуватися однією голкою для проколювання вух

 

 

 

Утримуватись від статевих контактів

 

 

 

Бути покусаним одним комаром

 

 

 

Робити насічки на шкірі ножем, яким користувались інші

 

 

 

Здавати кров на станції переливання крові

 

 

 

При статевих контактах постійно і правильно користуватись презервативами

 

 

 

Вживати їжу, приготовлену ВІЛ – інфікованими

 

 

 

Плавати в басейні з ВІЛ – інфікованими

 

 

 

Дружити з ВІЛ – інфікованими

 

 

 

Погоджуватися на інтимні стосунки без презерватива

 

 

 

Цілуватися в губи

 

 

 

Обіймати ВІЛ  - інфікованого

 

 

 

Робити штучне дихання «рот в рот»

 

 

 

Часто змінювати сексуальних партнерів

 

 

 

Робити ін'єкції одноразовим шприцом

 

 

 

Користуватися спільною голкою для татуювання

 

 

 

Користуватися бритвою іншої людини

 

 

 

Сидіти за однією партою з ВІЛ - інфікованим

 

 

 

Користуватися спільними голками для ін'єкцій

 

 

 

Пити з однієї склянки з ВІЛ – інфікованим

 

 

 

Обробляти рану ВІЛ – інфікованого в захисних рукавичках

 

 

 

Їздити в переповненому транспорті.

 

 

 

Надавати допомогу дитині носовою кровотечею після травми без захисних рукавичок

 

 

 

 

ТЕСТИ

1. Дитина народжена ВІЛ – інфікованою матір’ю, ВІЛ – статус дитини не визначено. Медична сестра планує проведення специфічної профілактики проти інфекційних захворювань до уточнення ВІЛ – статусу. Вкажіть вакцину, яку можна планувати вводити   даній дитині. 

A         Паротитну 

B         БЦЖ 

C         Корову 

D         АКДП 

E          Поліомієлітну оральну 

2. Які вакцини не можна вводити ВІЛ – інфікованій дитині 

A         Проти дифтерії, кашлюку, правця 

B         Протри гемофільної інфекції  

C         Проти поліомієліту інактивовану 

D         Проти гепатиту В 

E          Проти туберкульозу