модуль 2_практ (3)

ШАНОВНІ СТУДЕНТИ!
На даній сторінці розміщена третя частина матеріалів до практичних занять МОДУЛЯ 2 з предмету "Медсестринство в педіатрії", згідно навчального плану.
Алгоритми до практичних занять розміщені на сторінці "Модуль 2_методики"
Тести для підготовки  - на сторінці "Модуль 2_тести, самостійні"
Всю інформацію щодо проведення практичних занять, оформлення щоденників, здачі практичних навичок тощо на період карантину уточнюйте у своїх викладачів.





ІНСТРУКЦІЯ (для студентів)
до практичного заняття з «Медсестринство в педіатрії» (предмет)
Тема: «Захворювання системи крові. Геморагічні діатези »
Знати:
 - АФО крові, кровотворних органів.
- етіологію, клінічні прояви  геморагічних діатезів у дітей.
- особливості догляду за хворими дітьми та методи профілактики захворювань крові у дітей.
Вміти:
1) виявити основні симптоми захворювань крові у дітей;
2) оцінювати аналізи крові здорових і хворих дітей;
3) брати кров з вени для біохімічного дослідження;
4) доглядати за дитиною під час та після гемотрансфузії;
5) надавати невідкладну допомогу при геморагічному синдромі;
6) здійснювати мотивовний догляд за хворими дітьми.

Порядок виконання практичної роботи
№п\п
Завдання
Час виконання
Вказівки до виконання
1
Закріпити теоретичні знання згідно теми
40 хв
Фронтальне опитування, тести, задачі
2
Огляд хворих дітей, вивчення призначень лікаря
40 хв
Оцінка стану, виявлення симптомів
3
Оволодіти навичками по догляду за хворими:
- забір крові для біохімічного дослідження
- оцінка аналізів крові здорових і хворих дітей;
- догляду за дитиною під час та після гемотрансфузії;
- надання невідкладної допомоги дитині при геморагічному синдромі.
- участь у проведенні інфузії крові та її препаратів.
10хв
15хв
10хв
15хв
10хв
Алгоритм дії додається
4
Закріпити навички по догляду за дитиною:     ІІІ
- підрахувати ЧСС,ЧД
- виміряти артеріальний тиск
- підготовка системи для в\в краплинного введення рідини
-підготовка пацієнта до лабораторних досліджень та інструментальних обстежень.
- скласти план бесіди з батьками по профілактиці геморагічного васкуліту  у дітей.
- дотримання правил професійної безпеки, охорони праці, протиепідемічного режиму в гематологічному відділенні.
15хв
15хв
15хв
15хв
15хв
15хв
Алгоритм дії додається
5
Заключний етап
40 хв
Тести , задачі

ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ
1.      Дати визначення поняття «гемостаз». Назвати ланки гемостазу та лабораторні показники, що характеризують гемостаз.
2.      Дати визначення захворювання «геморагічний васкуліт». Назвати причини . Описати патогенез, клінічні прояви захворювання, методи діагностики, заходи лікування та принципи диспансерного нагляду.
3.      Дати визначення захворювання «ідіопатична тромбоцитопенічна пурпура». Назвати причини . Описати патогенез, клінічні прояви захворювання, методи діагностики, заходи лікування та принципи диспансерного нагляду.
4.      Дати визначення захворювання «гемофілія». Назвати причини . Описати патогенез, клінічні прояви захворювання, методи діагностики, заходи лікування та принципи диспансерного нагляду.

АЛГОРИТМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ДО ДАНОГО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ РОЗМІЩЕНІ НА СТОРІНЦІ «МОДУЛЬ 2_МЕТОДИКИ»

ЗАДАЧІ
1. Дівчинка 5 років. Скаржиться на часті носові кровотечі, множинні підшкірні крововиливи різноманітної форми, різних розмірів. При обстеженні в аналізі крові виявлена тромбоцитопенія.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план сестринського догляду та протиепідемічних заходів у вогнищі

2.У хлопчика 8 років на шкірі навколо гомілковостопних суглобів відмічається дрібна червона висипка. Хворіє третю добу. Загальний стан середньої тяжкості, підвищення температури тіла до 380С, два тижні назад перехворів на ангіну, яку лікували симптоматично.
1) Визначити проблеми пацієнта.
2) Скласти план сестринських втручань.

ТЕСТИ
1. Дитина з хворобою Шенляйна-Геноха (геморагічний васкуліт) поступила до  гематологічного відділення з абдомінально-шкірним синдромом. Було призначено преднізолон, гепарин.  Назвіть спосіб введення гепарину?
A         Внутрішкірно 
B         Внутрішньовенно 
C         Внутрішньом’язово 
D         Підшкірно
E         Парентерально 
2. У хлопчика 10 років, що хворіє на гемофілію, виникла носова кровотеча. Що необхідно  зробити медичній сестрі у першу чергу? 
A         Покласти міхур з льодом на потилицю 
B         Покласти лежачи з підвищеним головним кінцем 
C         Посадити дитину, нахилити голову вперед і притиснути крила носа
D         На перенісся покласти марлеву серветку змочену у холодній воді 
E         Ввести у відповідну половину носа ватний тампон, змочений 3% розчином перекису водню 
3. У хлопчика 7-ти  років через 2 тижні після щеплення виник геморагічний васкуліт, шкірна форма. Визначте переважну локалізацію висипу в типовому випадку. 
A         На внутрішній поверхні стегон, статевих органах, сідницях 
B         На шкірі тулуба, обличчя 
C         На слизових оболонках 
D         На внутрішній поверхні стегон, сідницях 
E         На нижніх кінцівках, в ділянках колінних та гомілкових суглобів 
4. В гематологическом отделении на лечении находится ребенок с диагнозом гемофилия А.  Какие препараты, в первую очередь, применяются для лечения данного заболевания? 
A         антибактериальные препараты 
B         антигемофильная плазма, антигемофильный глобулин, криопреципитат
C         витамины 
D         инсулин 
E         тавегил, супрастин 
5. Для клінічної картини тромбоцитопенічної пурпури у дітей характерне: 
A         Молочний струп 
B         Симетричність уражень суглобів 
C         Підвищення артеріального тиску 
D         Набряки на тулубі 
E         Підшкірні крововиливи, петехіальні висипи на шкірі тулуба 
6. Гемофілія належить до захворювань:  
A         Спадкових
B         Інфекційних 
C         Алергійних 
D         Інфекційно -  алергійних 
E          Ендокринних 
7. У хлопчика 5 років самопочуття погане, виражена слабкість, рухова активність знижена, шкірні покриви бліді. На шкірі і видимих слизових оболонках наявні петехеї та екхімози, поодинокі крововиливи, розташовані асиметрично, безболісні, тахікардія, Ps – 100/ хв., АТ – 80/40 мм рт.ст. Вкажіть основну причину наявних проблем дитини. 
A         Зниження рівня гемоглобіну 
B         Зниження рівня тромбоцитів
C         Запалення дрібних судин 
D         Дефіцит ІХ фактора 
E         Підвищена швидкість осідання еритроцитів. 
ЗАВДАННЯ
1. Проконсультувати подружжя, щодо можливості народження здорової дитини та майбутніх онуків, якщо чоловік хворий на гемофілію, а його дружина здорова, але у неї в роду були хворі на гемофілію.







ІНСТРУКЦІЯ (для студентів)
до практичного заняття з «Медсестринство в педіатрії» (предмет)
Тема: « Захворювання сечової системи:  гломерулонефрит. Нефротичний синдром. Пієлонефрит.»
Знати:
1) АФО сечової системи у дітей.
2) Етіологію, клініку, діагностику захворювань нирок та сечових шляхів.
3) Дієтотерапію, лікування, профілактику при захворюваннях нирок та сечових шляхів.
Вміти:
1) Зібрати анамнез і виявити симптоми захворювання.
2) Підготувати пацієнта для забору сечі за різними методами .
3) Визначати добовий діурез.
4) Розводити та вводити антибіотик.
5) Проводити всі види ін’єкцій.
6) Вимірювати артеріальний тиск.
7) Підготувати пацієнта до інструментальних методів обстеження.
8) Надати невідкладну допомогу в разі гострої затримки сечі, ниркової коліки.
9) Дотримувати правила професійної безпеки, охорони праці, протиепідемічного режиму в нефрологічному відділенні.
Порядок виконання практичної роботи.
№п\п
Завдання
Час виконання
Вказівки до виконання
1.
Закріпити теоретичні знання згідно теми.
40хв
Тести, задачі, фронтальне опитування, клінічні задачі
2
Огляд хворих, аналіз листків лікарських призначень.                                            
20хв
Оцінка стану. Виявлення симптомів хвороби
3.
Оволодіти навичками по догляду за хворими дітьми:                                     ІІІ
1) збирання сечі у дітей грудного віку для загального аналізу;
2) збирання сечі для аналізу за методом Нечипоренко;
3) проведення проби за Зимницьким
4) підготовка хворого до УЗД та рентгенологічного обстеження нирок;
5)  облік випитої, введеної та виділеної рідини.
10хв
10хв
20хв
10хв
20хв
Інструкція додається.
Алгоритм дії
-\\-
-\\-
-\\-
4.
Закріпити навички по догляду за хворими дітьми:                                                     ІІІ
1) вимірювання АТ;
2) підрахування частоти дихання;
3) підрахування частоти серцевих скорочень;
4)розведення та введення антибіотиків;
4) взяття крові з вени;
5) контроль за харчуванням
20хв
10хв
10хв
20хв
20хв
20хв
Алгоритм дії
-\\-
-\\-
-\\-
5.
Заключний етап
40хв
Задачі, тести
ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ
1.      Назвати АФО нирок та сечовидільної системи у дітей.
2.      Дати визначення захворювання «гломерулонефрит». Вказати причини. Пояснити патогенез. Назвати класифікацію гломерулонефриту та потенційні проблеми (ускладнення).
3.      Описати клінічні прояви  та форми гострого гломерулонефриту.
4.      Охарактеризувати хронічний гломерулонефрит:  класифікація, клінічні прояви.
5.      Вказати методи діагностики гострого та хронічного  гломерулонефриту. Назвати принципи лікування та основні пункти диспансерного нагляду.
6.      Дати визначення поняттям «гостра та хронічна ниркова недостатність».
7.      Назвати причини пієлонефриту. Пояснити патогенез. Назвати класифікацію.
8.      Описати клінічні прояви гострого та хронічного  пієлонефриту. Вказати методи діагностики, лікування та профілактики.
АЛГОРИТМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ДО ДАНОГО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ РОЗМІЩЕНІ НА СТОРІНЦІ «МОДУЛЬ 2_МЕТОДИКИ»
ЗАДАЧІ
1. У дитини 7 років відмічається підвищення температури до 38,00С, біль внизу живота, нудота, загальна слабкість, головний біль, часті болючі сечовипускання. В загальному аналізі сечі: лейкоцити покривають все поле зору.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план сестринського догляду.
2. Дитині 10 років. Поступила в дитячу лікарню зі скаргами на слабкість, головний біль, нудоту, підвищення температури тіла, біль в попереку. При огляді дитина бліда, спостерігається набряк обличчя, гематурія. Добовий діурез дорівнює 600 мл.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план догляду.
ТЕСТИ:
1. До медичної сестри звернулась мати з 6-ти річною дитиною, у якої після перенесеної ангіни з’явилися набряки на обличчі, зміна кольору сечі. Сеча стала кольору «м’ясних помиїв». При огляді: шкіра бліда, пастозна. Артеріальний тиск підвищений. Для якої хвороби характерні такі симптоми?
А. Гострий цистит
В.Хронічна інфекція сечовивідних шляхів
С. Гострий гломерулонефрит
D.Гостра ревматична лихоманка
Е.Гострий пієлонефрит
2. У дворічної дитини гостро розвинувся набряк по всьому тулубу. АТ – 120-80 мм.рт.ст. Діурез знижений. Виражена протеїнурія, мікрогематурія. Для якого захворювання характерні такі проблеми?
А.      Пієлонефрит.
В.      Хронічна ниркова недостатність.
С.      Гострий гломерулонефрит, нефротична форма.
D.      Ізольований сечовий синдром.
Е.      Гострий панкреатит.
3. Ви медсестра сільської дільниці.Вас викликали до дівчинки 8 років з t 39.5 С , ознобом , пітливістю , болями у животі і при сечовипусканні , сеча мутна.Про що впершу чергу ви     подумаєте ? 
A         Ниркова колька
B         Пієлонефрит  
C         Цистит 
D         Гломерулонефрит 
E          Гостра ниркова недостатність 
4. Дитині 9 років, захворіла гостро t 38,0оС, слабкість, біль у животі та попереку, дизурічні прояви. Сеча мутна. Два тижні тому перенесла лакунарну ангіну. З якого аналізу доцільніше починати обстеження дитини?
A         Загальний аналіз сечі 
B         Аналіз сечі по Нечипоренко 
C         Аналіз сечі по Земницькому 
D         Посіву сечі на стерильність 
E          Аналізу сечі на цукор  
5. У дівчинки 13-ти років спостерігаються: порушення сну, головний біль, біль у попереку, болісні часті сечовиділення малими порціями. Симптом Пастернацького – позитивний справа, відсутні набряки. При складанні плану сестринського догляду медична сестра приділяє увагу дієті. Вкажіть дієту, рекомендовану даній дитині. 
A         № 9
B         № 7 
C         № 5 
D         № 10 
E          № 15 
6. Який із вказаних симптомів характерний для клінічної  картини гострого пієлонефриту у дітей:
A         Петехіальні висипи на шкірі 
B         Глюкозурія 
C         Ціаноз шкіри 
D         Макрогематурія 
E          Піурія 
7. Як довго триває диспансерний  нагляд за дитиною, що  виписана зі стаціонару  з діагнозом гострий  гломерулонефрит: 
A         Протягом 3 років  
B         Протягом 5 років 
C         Залежно від варіанта перебігу  гломерулонефриту 
D         Протягом 1 року  
E          Диспансеризація не планується   
8. Дитина 10-ти років лікується з приводу гострого гломерулонефриту. У дитини спостерігаються набряки, стійке підвищення артеріального тиску. Який режим відмітить медична сестра при складанні плану догляду за цим хворим?  
A         Палатний режим 
B         Ліжковий режим 
C         Напівліжковий режим 
D         Суворий ліжковий режим 
E          Загальний режим 
9. При проведенні ранкового туалету в лікарняній палаті медична сестра проводила підмивання 2-х річної дівчинки в напрямку від лобка до анального отвору. Якою анатомічною особливістю сечовивідних шляхів можна пояснити дії медсестри?
A         М’язові волокна сфінктерів сечоводів недорозвинені 
B         Слизова оболонка сечового міхура ніжна і пухка 
C         Стінка сечоводів атонічна  
D         Сечовий канал короткий та широкий
E          Еластичні волокна мисок недорозвинені 
10. Після переохолодження у дитини 10 років з’явилися часті болісні сечовипускання, біль у попереку, блювання, t -38,5oС. Що входить до реалізації плану лікування даного стану? 
A         Застосування діуретиків та вітамінів; дієта №9
B         Застосування уроантисептиків, антибіотиків, фітотерапія; дієта №5 
C         Застосування кортикостероїдів та діуретиків; дієта №10
D         Застосування антигістамінних препаратів, кортикостероїдів; дієта №11 
E          Застосування фітотерапії; стіл №1
11. Хвора дівчинка 9 років. Скарги на часте болісне сечовипускання. Біль в животі у поперековій ділянці, підвищення t° тіла до 37,7°С. При огляді: шкіра і слизові оболонки бліді. Сеча каламутна. При мікроскопії осаду сечі:  лейкоцити 40-50 в полі зору; протеїнурія. На етапі реалізації медсестринських  втручань забезпе-чення якого дієтичного харчування потребує дитина?
A         Дієтичного стола № 1 
B         Дієтичного стола № 7 
C         Дієтичного стола № 5 
D         Дієтичного стола № 9 
E          Дієтичного стола № 10 
12. Для визначення добового діурезу у дітей старше одного року використовують формулу: 
A         600+100х (n-1)
B         500+100х (n-1)
C         600-100х (n-1)
D         400+100х (n-1)
E          500-100х (n-1)
13. У дівчинки 6 років скарги на періодичний ниючий біль в поперековій ділянці, часте болюче сечовипускання. В загальному аналізі сечі кількість лейкоцитів становить 16 в полі зору. Яку патологію нирок можна запідозрити в даному випадку? 
A         Гострий гломерулонефрит 
B         Гострий проктит 
C         Інфекцію сечовивідних шляхів 
D         Гострий вагініт 
E          Нічний енурез 
14. При проведенні екскреторної урографії контрастна речовина вводиться:
A         Стегнову артерію 
B         Підшкірно 
C         Сечовий міхур 
D         Внутрішньом’язово  
E          Внутрішньовенно 
ЗАВДАННЯ
1. Записати в щоденник «Харчовий світлофор» (червоним, жовтим і зеленим кольорами), що використовується при сечосольових діатезах.
2. Зробити опис мінеральних вод України, що використовуються при захворюваннях сечової системи.
ІНСТРУКЦІЯ (для студентів)
до практичного заняття з «Медсестринство в педіатрії» (предмет)
Тема: « Захворювання ендокринної системи : цукровий  діабет. Захворювання щитоподібної залози. Гіпотиреоз»
Знати:
1) АФО ендокринної системи у дітей.
2) Етіологію, клініку, діагностику цукрового діабету, гіпотиреозу..
3) Дієтотерапію, лікування, профілактику при цукровому діабеті, гіпотиреозі.
Вміти:
1) Зібрати анамнез і виявити симптоми захворювання
2) Підготувати пацієнта до взяття крові та добової сечі на вміст глюкози.
3)Взяти кров з вени для біохімічного дослідження
4) Підготувати пацієнта для визначення толерантності до глюкози.
5)Побудувати добову глікемічну криву
6) Проводити облік випитої і виділеної рідини.
7) Вводити інсулін
8) Проводити догляд за дитиною з цукровим діабетом.
9) Надавати невідкладну допомогу при діабетичному кето ацидозі та гіпоглікемічній комі відповідно дл протоколів лікування.
10) дотримуватись правил професійної безпеки, охорони праці, протиепідемічного режиму в ендокринологічному відділенні.
Порядок виконання практичної роботи
№п\п
Завдання
Час ви-ння
Вказівки до виконання
1.
Закріпити теоретичні знання згідно теми.
30хв
Тести, задачі, фронтальне опитування, клінічні задачі
2
Огляд хворих, аналіз листків лікарських призначень.                                           
20хв
Оцінка стану. Виявлення симптомів хвороби
3.
1) Зібрати анамнез і виявити симптоми захворювання.
2) Підготувати пацієнта до взяття крові та добової сечі на вміст глюкози.
3) Підготувати пацієнта для визначення толерантності до глюкози.
4)Побудувати добову глікемічну криву
5) Проводити облік випитої і виділеної рідини.
6) Вводити інсулін
7) Проводити догляд за дитиною з цукровим діабетом.
8) Надавати невідкладну допомогу при діабетичному кето ацидозі та гіпоглікемічній комі відповідно до протоколів лікування.
9) дотримуватись правил професійної безпеки, охорони праці, протиепідемічного режиму в ендокринологічному відділенні.
10хв
10хв
15хв
15хв
15хв
10хв
15хв
10хв
10хв
Інструкція додається.
Алгоритм дії
-\\-
-\\-
-\\-
4.
Закріпити навички по догляду за хворими дітьми:                                                     1) зважування хворих дітей;
2) вимірювання АТ;
3) підрахування частоти дихання;
4) підрахування частоти серцевих скорочень;
5) взяття крові з вени;
6) контроль за харчуванням
10хв
10хв
10хв
10хв
10хв
10хв
Алгоритм дії
-\\-
-\\-
-\\-
5.
Заключний етап
40хв
Задачі, тести
ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ТЕМИ
1.      Назвати АФО ендокринної с-ми  у дітей. Розказати обмін білків, жирів і вуглеводів в організмі.
2.      Дати визначення захворюванню «цукровий діабет». Розказати класифікацію, пояснити патогенез.
3.      Назвати причини цукрового діабету першого типу.
4.      Охарактеризувати стадії ЦД І типу. Назвати клінічні прояви ,особливості.  перебігу у дітей.
Описати хронічні ускладнення ЦД І типу.
5.      Назвати причини виникнення гіпоглікемічного стану та діабетичного кето ацидозу у дітей, хворих на цукровий діабет. Назвати клінічні прояви цих станів та скласти плани невідкладної допомоги
6.      Назвати методи діагностики цукрового діабету.
7.      Перерахувати принципи лікування цукрового діабету.
8.      Назвати види інсуліну, правила та принципи розрахунку та введення. Сучасні технології.
9.      Охарактеризувати харчування при цукровому діабеті.
10.  Дати коротку характеристику поняттю «метаболічний синдром»
11.  Дати визначення захворюванню «вроджений гіпотиреоз» Назвати причини виникнення, описати симптоми захворювання, методи діагностики, лікування та принципи диспансерного спостереження. Клінічні прояви.
12.  Описати симптоми дифузного токсичного зобу, діагностичні та лікувальні заходи.
13.  Дати визначення поняття «ендемічний зоб», назвати причини виникнення, актуальність проблеми для Українського населення, наслідки, симптоми, принципи лікування та профілактики.
АЛГОРИТМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ДО ДАНОГО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ РОЗМІЩЕНІ НА СТОРІНЦІ «МОДУЛЬ 2_МЕТОДИКИ»
ЗАДАЧІ
1. В дитячій лікарні після ін’єкції інсуліну дитина раптово втратила свідомість, з’явилось тремтіння кінцівок, судоми.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план сестринського догляду.
2. У дитини 8 років відмічається підвищений апетит, спрага, часта гноячкова висипка на обличчі. За останній місяць втратила вагу.
1) Виявити проблеми пацієнта.
2) Скласти план сестринського догляду.
ТЕСТИ:
1. Мати звернулась до медичної сестри зі скаргами на те, що її 3-х місячний малюк має недостатній зріст. Зріст при народжені 50 см, у 3 місяці – 52 см. При огляді: дитина млява, сонлива, пастозність обличчя, язик трохи висунутий, перенісся широке, шкіра бліда, суха,холодна на дотик. Яку патологію запідозрить медична сестра?
A         Гіпертіреоз 
B         Рахіт  
C         Гіпотиреоз
D         ЛІмфатико-гіпопластичний діатез
E          Хвороба Дауна 
2. Дівчинка 10 років має обтяжений анамнез з цукрового діабету. Яка з проблем може  виникнути у дитини в період переддіабету? 
A         Глюкозурія, гіперглікемія натще
B         Поліурія, поліфагія, полідипсія  
C         Підвищення цукру в крові після цукрового навантаження  
D         Спрага, сонливість, головний біль, блювання 
E          Підвищення м’язового тонусу, загальний тремор, зниження АТ, пітливість 
3. У дитини 12-ти років після фізичного навантаження з’явились загальна слабкість, тремтіння кінцівок, поверхневе дихання, підсилене потовиділення, відчуття голоду. Із анамнезу відомо, що дитина хворіє на цукровий діабет, отримує ін’єкції інсуліну за  індивідуальною схемою. Які першочергові дії медсестри в цьому випадку? 
A         Дати випити води 
B         Дати дитині перорально будь-які “швидкі” вуглеводи
C         Дати понюхати нашатирний спирт 
D         Провести оксигенотерапію 
E          Покласти дитину на кушетку 
4. Глюкагон вводиться при : 
A         Гіпоглікемічній комі 
B         Гіперглікемічній комі 
C         Судомному синдромі 
D         Набряку легень 
E          Астматичному стані 
5. Ребенок 10 лет. Поставлен диагноз “Сахарный диабет”. Назначено ежедневное введение инсулина. Какие проблемы могут возникнуть у ребенка и его родителей? 
A         беспокойный сон 
B         возможность повышения температуры 
C         возможность развития приступа удушья 
D         незнание правил и методики введения инсулина
E          возможность повышения артериального давления 
6. У новонародженої дитини діагностовано гіпотиреоз: потворне набрякле обличчя з товстими губами, збільшеним язиком, вузькі очні щілини, широке перенісся, велика голова, коротка товста шия; шкіра дуже суха, холодна на дотик. Що спричинює розвиток  даного захворювання? 
A         Знижена функція кори наднирників 
B         Підвищена продукція тиреоїдних гормонів 
C         Підвищена функція кори наднирників 
D         Дефіцит інсуліну 
E         Знижена продукція тиреоїдних гормонів щитоподібної залози
7. Діагностуйте вид коми, якщо дитина знепритомніла, риси обличчя загострені, шкірні покриви і слизові оболонки сухі, дихання глибоке шумне, відчувається запах ацетону
A         Азотемічна 
B         Гіпоглікемічна 
C         Печінкова 
D         Гіперглікемічна 
E          Уремічна 
8. У якому віці поява вторинних статевих ознак вважається передчасною?
А.      До 9 років.
В.      До 8 років.
С.      До 11-12 років.
D.      До 13-14 років.
Е.      До 10 років.
9. Мати звернулась до медичної сестри зі скаргами на те, що її 3-місячний малюк має недостатній зріст. Зріст при народженні 50 см, у 3 місяці – 52 см. Об’єктивно: дитина млява, сонлива, пастозність обличчя, язик трохи висунутий, пернісся широке, шкіра бліда, суха, холодна на дотик. Яку патологію запідозрить медична сестра?
А.      Гіпотиреоз.
В.      Хвороба Дауна.
С.      Рахіт.
D.      Гіпертиреоз.
Е.      Лімфатико-гіпопластичний діатез.
10. У школяра 6-го класу, який страждає на цукровий діабет, на пятому уроці розвинулась слабкість, запаморочення, дитина вкрилась холодним потом, зблідла.
Який стан розвинувся у дитини?
А.     Непритомність.
В.     Печінкова кома.
С.     Колапс.
D.     Гіперглікемічна кома.
Е.     Гіпоглікемічна кома.
11. Хлопчик 10-ти років страждає на цукровий діабет. Через 30 хвилин після введення інсуліну з’явилися такі проблеми: тремор, пітливість, втрата свідомості, судоми. Визначте, для якого стану характерні такі проблеми:
А.     Гіперглікемічна кома
В.     Гіпоглікемічна кома
С.     Уремічна кома
Д.     Гіпоксична кома
Е.     Мозкова кома.
12.  Дівчинка 15-ти років скаржиться на неспокій, плаксивість, пітливість, підвищений апетит, схуднення. Об’єктивно: температура тіла 37,5 С, вологі долоні, тремтіння повік і язика, тахікардія, екзофтальм, блиск очей. Про яке захворювання йдеться?
А.    Вегето-судинна дисфункція
В.     Гіпотиреоз
С.     Гіпофізарний нанізм
Д.     Дифузний токсичний зоб
Е.     Цукровий діабет.
ЗАВДАННЯ
1. Скласти таблицю «Порівняльна характеристика захворювань щитоподібної залози у дітей та підлітків»
Ознака/симптом
гіпотиреоз
тиреотоксикоз
Ендемічний зоб
2. Скласти кросворд на тему «Захворювання ендокринної системи у дітей» (мінімум 20 іменників, в називному відмінку)